חזרה לויקי

בקרת משיכה

  • שתף:
  • שלח
  • הדפסה

מערכת אלקטרונית שתפקידה לשמור על אחיזת הגלגלים בקרקע בעת פעולת ההאצה של הרכב
ובמילים אחרות לשמור על יכולת המשיכה של כלי הרכב בכול תנאי האחיזה בכביש ובשטח

שם המערכת באנגלית TC כלומר TRACTION CONTROL ואפשר לקרוא לה גם: בקרת אחיזה.

ברוב כלי הרכב בהם מותקנת מערכת של בקרת יציבות ESP ''מרוויח'' הרכב גם בקרת משיכה בזכות החיישנים, המחשב והפעלה של בקרת היציבות.

במידה וגלגל מניע מחליק עקב העדר אחיזה, בקרת המשיכה תפחית את כוח המנוע המגיע לגלגל המחליק באמצעות בלימה של הגלגל המחליק ו/או הפחתת כוח המנוע באמצעות שליטה על המנוע. לאחר תאוטת הגלגל תחודש האחיזה והרכב יוכל להאיץ קדימה בבטחה ובמהירות.

מערכת בקרת המשיכה מבצעת פעולה הדומה לנעילת דיפרנציאל אך נדרשת החלקה בטרם תתבצע ''הנעילה'' כך שהמהירות העוברת בתחילה לגלגל המחליק תנותב לגלגל בעל האחיזה באמצעות הדיפרנציאל ולאחר כי הגלגל המחליק נבלם באמצעות מערכת בקרת המשיכה והבלמים של הרכב.

פעולת מערכת בקרת האחיזה / משיכה בשטח :

שמות נוספים למערכת:

בקרת משיכה
TC - Traction Control
TCS - Traction Control System
ASR - Anti-Slip Regulation
ABLS - Active Brake Limited Slip

כתבות בנושא מערכות בטיחות אלקטרוניות: