אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

קאן אם רנגייד CAN AM 800X

שביל ישר - אני מחזיק חזק את הכידון ומסתכל רחוק קדימה - הרנגייד X מאיץ בעוצמה שטרם הכרתי בטרקטורון ואני לא מצליח להוריד את המבט ללוח השעונים לראות מה המהירות ...

השורה התחתונה

הרנגייד X הוא הטרקטורון החזק ביותר בייצור סידרתי! והעוצמה מורגשת כבר מהרגע הראשון שאתה נותן לו בגז!!! 72 כ''ס יחד עם תיבת הילוכים אוטומטית (מסוג וארייטור) דורשים ניסיון רב מצד הרוכב על מנת לנצלם כראוי ולמצות את היכולות הגבוהות של הכלי - אבל זה מדהים - ואין עוד כלי סידרתי שכזה! לסיכום אפשר לכתוב כי לרוכב מתחיל הכלי אפילו מסוכן! ואם כבר בשורה תחתונה עסקינן כבר בפתיחת הכתבה... אז אפשר לספר כי הרנגייד X ''לקח'' בכל סוג של האצה את ה-DS450 החדש והספורטיבי של היצרן!  הפירוט בהמשך...

השורה התחתונה

מנוע ומערכת העברת הכוח

ל- RENEGADE 800X יש מנוע ROTAX בנפח 800 סמ''ק, בעל שני צילנדרים בזווית V, עם הזרקת דלק הנותנים הספק של 72 כוחות סוס - שיפור של 10 כ''ס בהשוואה למנוע ה-800 הישן של הרנגייד המושג בזכות גל זיזים חדש, תיבת אוויר גדולה המאפשרת נשימה טובה יותר ותוכנת ניהול מנוע מעודכנת.  תיבת הילוכים אוטומטית על בסיס וארייטור ואפשרות HIGH או הילוך כוח LOW והילוך אחורי. מערכת העברת כוח המאפשרת בחירה בין הנעה אחורית 2WD או 4X4 עם מערכת VISCO LOCK הנועלת את הדיפרנציאל הקדמי במצב של החלקה (במצב של שילוב 4X4).

מנוע ומערכת העברת הכוח

שלדה ומתלים

סדרת הרנגייד של CANAM מביאה לנו כלים גדולים אבל עם יכולת ספורטיבית, קלים יותר, קצרים וזריזים בהשוואה לכלי העבודה מסדרת האאוטלנדר (ה-800 המקביל שוקל כ-30 ק''ג יותר). ה-X בסדרת הרנגייד פרושו אבזור משופר (בעיקר חישוקים - ג'נטים מחוזקים) ומגיני ידיים וצביעה מושקעת. לרנגייד שלדת אלומיניום עם מתלים קדמיים נפרדים מסוג זרוע A מאולמיניום עם מהלך מתלה של 216 מ''מ ומתלים אחוריים גם כן נפרדים המספקים מהלך של 229 מ''מ הנתמכים באמצעות בולמי גז מסוג KYB HPG המאפשרים כיוון של שיכוך כניסה ושיכוך החזרה.

שלדה ומתלים

הכוח יורד לקרקע

ה-X החדש דומה לרניגייד 800 הותיק - הוא קצר ומאוד נוח לפניות וסיבובים, גם על כביש וגם על משטחים עם אחיזה טובה. יש לו כוח בכל סל''ד ובכל מצב, גז מדויק וחיבור טוב מאוד עם הווארייטור. יחד עם גאומטריה טובה של שלדה ומתלים טובים מספק הרנגייד כייף בכל סוג של רכיבה ולא מעייף את הרוכב גם לאורך רכיבה ארוכה.
מנתק הצתה נכנס לפעולה ב- 8,300 סל''ד (מבדיקה במהלך רכיבת המבחן) ואז המנוע נחתך ולא מאפשר להאיץ יותר.
אפשר לבדוק זאת בתחילת התנועה אבל ככול שנוסעים מהר יותר קשה להחזיק את המנוע על מנתק ההצתה. הרנגייד מרגיש מאוד חזק וקשה למצות את המנוע שלו (אם לא הבנתם את זה עד עכשיו) ועם זאת אפשר להינות מהאופן שהכוח יורד לקרקע גם שלא לוחצים עד הסוף.

הכוח יורד לקרקע

בעיות של עשירים...

המנוע והגיר הם סוף הדרך! סוג של שלמות בעולם הטרקטורונים לטיולים. המגרעה היחידה שאפשר למצוא בכלי הם המתלים. שלא תטעו - המתלים ברנגייד X הם המתלים הסטנדרטיים והמעולים של קאן-אם. בהחלט מתלים שהם תענוג לרוכב, כאלו שמאפשרים גיהוץ מהיר בכל שטח.
המגרעה היחידה שהצלחתי למצוא במתלים הם כאשר השביל עמוס בבאמפים צמודים והרוכב לוחץ ומנצל את כל כוחות המנוע כי אז המתלים לא עומדים בעומס. בבאמפים האלו אין ברירה אלא להוריד מעט מהגז ולהאט. יכול להיות שאם הייתי משקיע בכיוון המתלים ומתאים אותם למשקל הרוכב ולתנאי הדרך הביצועים היו טובים יותר.
עם זאת אני בטוח כי מי שיתרגל לכלי ויתאים אותו לצרכיו – יוכל גם להוציא ממנו יותר ובטח ובטח לנצל טוב יותר את המנוע ולקבל יותר מהירות ויותר ביצועים.

בעיות של עשירים...

כלי למסעות הנותן בראש לכל ספורטיבי מזדמן!

הכלים של קאן אם נמצאים בטופ של עולם הטרקטורונים! רוכב ממוצע יהנה וימצה את האאוטלנדר 400 MAX ואין מקום שהוא לא ייסע בו - מהר חורשן, לנגב, לבאחה חוצה ישראל, לדיונות בירדן וגם לחציית ים החולות הגדול של מדבר הסהרה. ככול שעולים בנפח ל650 ול-800 מקבלים כלים חזקים ומהירים יותר. רק לשם ההשוואה ה-400 לא עובר 95 קמ''ש על השביל הפתוח. אבל ה-X הוא משהו אחר - קישור לכתבה 8 גלגלים בנגב. כאן לא מדובר בעוד הגדלת נפח או בשיפור התאוצה. כאן מדובר על קונספט אחר - כלי ספורטיבי ועוצמתי המורכב על שלדה, מתלים, אבזור ובעיקר תיבת הילוכים המאפשרים עידון ופינוק לרוכב. משהו כמו - כלי למסעות הנותן בראש לכל ספורטיבי מזדמן!

כלי למסעות הנותן בראש לכל ספורטיבי מזדמן!

אז מה זה ה-X הזה האם זה כלי ספורטיבי או כלי לטיולים?

הרנגייד שייך לקטגוריה משל עצמו - לא כלי עבודה אבל גם לא כלי ספורטיבי. במבחן של תאוצה כנגד הכלי הספורטיבי 450 DS של CANAM  הרנגייד X לוקח בכל מצב. ה- DS החדש שוקל רק 156 ק''ג ויש לו גיר הילוכים רגיל משודך למנוע רוטקס  450 סמ''ק המספק 58 כ''ס - חזק מאוד בקטגורייה של הטרקטורונים הספוטרטיביים. ובכל זאת בהאצה מהמקום, ממהירות של 40 קמ''ש, 60 קמ''ש, 80 קמ''ש הרנגייד X מוביל ופותח פער גדול קדימה. במהירות של 100 קמ''ש ה-DS כבר בקושי נושם ואילו ה-X בשיאו אונו. אפילו בהאצה בהן נתנו יתרון של 2 שניות ל-DS הרנגייד X הדביק אותו במהרה.

אז מה זה ה-X הזה האם זה כלי ספורטיבי או כלי לטיולים?

הכי חזק והכי מהר שיש

הרנגייד X לא נועד לטיולים רגועים, למרות שאפשר לטייל איתו בכל מקום ולכל מקום.
הרנגייד X זה לא נועד לתחרויות, למרות שאני בטוח כי האלופים יכולים להוציא ממנו המון (במיוחד במסלול הנכון).
אבל זה כלי השרירים הכי חזק כרגע בשוק הטרקטורונים. ולמי שרוצה שיהיה לו הכי חזק והכי מהיר - זה הכלי.
לרוכבים שחייבים לרכב לפני כולם ותמיד יהיה להם שפע של גז לעקוף, לטפס ולהשאיר לכולם אבק - אין כיום חלופה אחרת! רק בזהירות!!!

הכי חזק והכי מהר שיש

תגובות

14 תגובות

1

oferzk

05 ביולי 2009 ב 12:02

רנגייד 800 R

כתבה יפה תמונות מהממות
הכלי הוא שור זועם וכמו שאמרתם אם אופי הרוכב לא כמו האופי של הכלי אז חבל על הזמן

2

אורח/ת

05 ביולי 2009 ב 22:37

מה קרה ל ds 450

יופי של כתבה והעורך בכלל

3

אורח/ת

07 ביולי 2009 ב 09:43

מתי בוחנים את הפולריס 850?

יהיה מעניין להשוות בין הרנגייד לXP. עם הטכנולוגיה של הXP וכח כמעט זהה אמור להיות מבחן מעניין.

יאללה לעסק!

4

Ogash Ofer

07 ביולי 2009 ב 11:19

גם זמנו של הפולאריס 850 יגיע

בינתיים הרגשתי את ה''כידון כוח'' שלו - וזה גימיק נוח (במיוחד בתמרון במהירות נמוכה).
ויש לו מנוע חזק יותר מה-800 טורינג - כך שזה אכן מצריך רכיבה ובדיקה.
אבל בסגנון הוא שונה לגמרי מקאן אם רנגייד 800  ולכן לא בטוח שיש כאן מקום למבחן דרכים השוואתי.
אולי הקאן אם אאוטלנדר מקס (אותו מנוע) מול ה-850 של פולאריס.
קישור לפולאריס טורינג 800 בסהרה.
קישור למבחן דרכים  לפולאריס טורינג 800.

5

oferzk

07 ביולי 2009 ב 17:11

מבחן השוואה

עופר על תידאג בשום פרמטר הXP לא מגיע לרנגייד או אוטלנדר
לנו לא היצליחו למכור אותו.
ואתה בתוך ליבך לאחר שנסעת על כל הכלים אתה יודע מה הוא הטוב ביותר

6

אורח/ת

10 ביולי 2009 ב 23:30

עדי

יש לי דיאס 450 קניתי לפני שנה מעופר אבניר...
כלי לא טוב לדעתי עושה הרבה בעיות והוא נשמע כאילו הוא עוד שנייה מת כי הוא צורח איימים!!!!....אני מת להביא רנגייד 800 X אבל אבא שלי פוחד מהפתיחה שלו לפי מה שאמרו עליו...אני לא מבין מה משווים אותו לדיאס 450..אני לא מצליח לפתוח על פרדטור שנת 2005 ולא נעים לי להגיד אבל גם DVX 2007 עקף אותי בסגירה...אז נגד רנגייד ?אני מת להעיף אותו כבר יאללה..

7

אורח/ת

12 ביולי 2009 ב 17:18

איזה טרקטורון חבלזז ..

8

אורח/ת

11 באוגוסט 2009 ב 00:30

שאלה מי שיכול שיענה זה דחוווףף

האם מותר לטרקטורון לנסוע על הכביש? מורה לנהיגה אמר לי שלטרקטורון שיש לו דפרנציאל ורישיון עבודה אז הוא רשאי לנסוע על כביש לאן שהוא רוצה כמה שהוא רוצה ובלי הגבלה..רק מי שיודע בטוח שיענה ולא מי שחושב...תודה

9

Ogash Ofer

11 באוגוסט 2009 ב 06:17

תקנות התעבורה

סעיף 39 ג. לתקנות התעבורה קובע כי: '' לא ינהג אדם בטרקטורון בכביש אלא לשם חצייתו או כאשר הנסיעה היא בכביש שבתחום מושב או קיבוץ''.
 

אלא אם הטרקטורון שלך  מוגדר ברישיון הרכב כ- טרקטור משא (שאחד התנאים בחוק מחייב - כלי שיש לו דיפרנציאל) וכי אז מותר לו לנסוע על דרך עירונית ועל דרך בין עירונית (ואסור לו לנסוע על דרך מהירה).

10

אורח/ת

26 באוגוסט 2009 ב 03:58

מגניב...

סרט מעולה וכתבה לעניין - עושה חשק לתת בגז

11

אורח/ת

05 בנובמבר 2009 ב 22:19

מה קרה לפולאריס 525

נהג אוטלנדיר 800

12

rafixx

26 בינואר 2010 ב 11:23

רנגייד 800

כלי עם הרבה כח אבל לא נוח לנהיגה

13

אורח/ת

24 במאי 2010 ב 00:04

חזק!!!

יש לדוד שלי כזה אני נוסע בו הרבה ואני חייב להגיד זה כלי טוב ביותר הוא נוח מהיר טוב בפניות והאצה מהירה!!

14

אורח/ת

15 בפברואר 2011 ב 07:51

אגזוז לחץ לרנגייד!!!!!!!!

קודם כל אני רוצה לשבח את הכתבה הנהדרת-כל מילה בסלע!!!!!ברשותי כלי כזה - רנגייד X שנת 2008 ואני נהנה מכל רגע עליו.ממליץ ביותר להוסיף אגזוז לחץ - לדעתי זה נותן לאדרנלין לזרום בעורקינו הרבה יותר טוב. השילוב של הכוח האינסופי והרעש שיוצא מהאגזוז בנוסף לכל מה שכתוב לעיל-עושה לי את זה!!!! ממליץ בחום!