שטח 4X4 > טיפ שטח > טיפ נהיגה

RZR בשלג... כללים לטיול שלג מוצלח

RZR הוא כלי פנאי לאנשים שרוצים לחוות את השטח מחוץ לקופסא. לא בכדי הסיסמה של היצרן היא The way out. בימים של שלג, שהם ימים נדירים מאוד בישראל, ניתן לראות מספר אמיצים שמוכנים להתמודד עם אי הנוחות והקור, על מנת לנשום אוויר פסגות קפוא ולחוות את הטבע בטמפרטורה, צבע ומרקם שונים לגמרי מהאבק הארץ ישראלי המוכר.
גיל קינן, מפולריס צפון מלכיה, מסביר איך לנהוג נכון ובטוח בשלג

מטיילים בשטח

אחת המהפכות האחרונות בשוק ה-SBS הוא דגמים כמו ה-RZR 4 מקומות. במקרה של אלה, אין מדובר רק ביוצאי סיירות או שועלי שטח וותיקים שיושבים בקדמת ה-RZR, מדובר כאן במטיילים שמכניסים לשטח משפחות וחברים שלאו דווקא מוכנים לחוויה הזו שכמובן יכולה להיות נהדרת, אך במקרה של היתקעות בשטח לזמן ארוך, בשילוב עם טמפרטורה נמוכה וכלי פתוח, מומלץ להיערך בהתאם.

מאיפה מתחילים לנווט בשלג?

השלג כאמור משנה באחת את הנוף, ויוצר בעיית ניווט.

הניווט בשלג הוא מהקשים ביותר,בעיקר במקרה של פתיחת ציר.

הניווט חייב להתבצע באמצעות GPS כשנקודת ההתחלה חייבת להיות במקום שבו מסומן שביל הראוי ומורשה לרכיבת שטח המסומן בצבעים המוכרים כמו ירוק לבן, אדום לבן, כתום לבן, כתום לבן כחול לשביל ישראל וכו'.

קישור לכתבות ניווט של אתר השטח

תורידו את הרגל מהגז

חשוב לזכור, המהירות המומלצת היא מהירות לא גבוהה, אבנים ובורות עלולים להסתתר מתחת למצע השלג הראשוני.

ה-RZR עובר הכל אך עדיף שלא להיות מופתעים ולהימנע מנזק במקרה הטוב או פציעה במקרה הרע. רוב הנסיעה במסלול מושלגת מומלצת בשילוב 4X4 על מנת להימנע מאיבוד אחיזה.

קישור לכתבה מרחיבה: שלג, בוץ וקרח - טיפ נהיגה

קחו רק מה שהכרחי

הציוד המומלץ למטיילים ב-RZR בכלל הם נעליים סגורות, משקפי אבק, חליפת סערה וכמובן פק''ל קפה ומים. בחורף בכלל רצוי להצטייד בציוד חורף איכותי דוחה רטיבות ובגדים להחלפה עם סיום הטיול.

חשוב לזכור, הקור הישראלי גם בימים מושלגים הוא קור נסבל ולא קור ארקטי. אין צורך בציוד חימום קיצוני כמו שקיות חימום, מעילים עבים מידי או ריבוי מוגזם של שכבות ביגוד שיגבילו את התנועה.

ציוד חילוץ (חובה!): רצועת גרירה, שאקלים (טבעות עיגון), קומפרסור וערכת תיקון פנצ'ר. גם גרזן, את חפירה ומסור יכולים לעזור.

קישור לסיפור של מסע טרקטורונים בשלג של הרי ירושלים:

באנו לעבוד - טיול טרקטורונים בהרי ירושלים - דצמבר 2013

אם לא בקבוצות אז לפחות בזוגות...

טיולי שלג הם מתכון בטוח לצרות עבור נהגים לא מנוסים, במיוחד כאלה שאינם מכירים את תוואי השטח בו הם נוסעים.

רייזרים הם כלי קל לחילוץ, בהנחה ויש מי שיחלץ אותך. ההבדל בין חבר שיכול לסייע באותו הרגע עם רצועת גרירה לבין חיפוש מחלצים עמוק בשטח ביום מושלג עשוי להיות הבדל של שמיים וארץ.