שטח 4X4 > מסלולי טיול > ירושלים והשפלה

מסלול טיול בדרך בורמה ממנזר לטרון עד לראש הקסטל

מסלול טיול בעקבות לוחמי מלחמת השחרור. המסלול מטפס בעבירות קלה בשבילים המיוערים של הרי ירושלים מלטרון דרך ציר הסרפנטינות ויער הקדושים עד הסטף וההמשך על הכביש למצודת הקסטל.

אבני דרך:

כביש 1, כביש 3, מנזר לטרון, נווה שלום, סרפנטינות, צינור השילוח, נחל מאיר, שער הגיא, דרך בורמה, שמורת המסרק, נחל כסלון, יער הקדושים, מערת בני ברית, עיינות בוקר, רמת רזיאל, נחל טייסים, גבעת יערים, צובה, סטף, מוצא, קסטל, הר מעוז.

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

מומלץ לצאת לדרך עם שני רכבים לפחות וציוד גרירה וחילוץ מתאים לרכבים המשתתפים.
המסלול בעבירות קלה ומתאים לכל רכב 4X4, גם רכבים ללא הילוך כוח ו/או ללא מיגון ושיפורים מיוחדים - טיפים לנהיגה בשטח.

אורכו של המסלול כ-40 ק''מ ואפשרי לטיול של 5 עד 7 שעות (בהתאם לעצירות).
חלק ממסלול הטיול עובר בתוך שמורות טבע ויש להקפיד על נסיעה על השבילים המסומנים או על השבילים הברורים בשטח. אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח - טיפים כללים לשהייה ושמירת טבע.

המסלול אינו חוצה שטחי אש של צה''ל ואפשר לטיול בכל יום בשבוע.

שיטת הניווט

חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו. המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 18 נקודות ציון ל-GPS הניתנות להורדה בסוף כתבה זו.
הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 . הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט. שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך לא מחויב אם תקפידו על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך.

מה עושים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מאיפוס לאיפוס) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.
בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.
שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר). חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

הכנת אמצעים למסלול

ציוד גרירה מתאים: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים
מכשיר GPS – לא חובה, אך עוזר
מפת סימון שבילים מספר 9 (ירושלים)
מצפן
טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת
שולחן וכסאות לארוחת הצהרים
מים ומזון ליום טיול בשטח

תחילת המסלול:

מתחילים בצומת לטרון עם הפנים צפון-מזרח לכביש 1.
לבאים מכביש 1 ומחלף לטרון יש לבצע פניית פרסה ברמזור פנייה שמאלה למנזר לטרון.
לבאים מגזר או מתחנת הדלק ומתחם לטרון יש לפנות שמאלה ברמזור או לבאים ממזרח על כביש 3 יש להמשיך ישר לכיוון כביש 1.
נ.צ. 1 - צומת לטרון

מתחילים ומאפסים מד אוץ

0.2 ק''מ מהצומת לכיוון כביש 1 פונים ימינה, יורדים מכביש 3, לשביל המסומן בסימון כחול ובסימון של שביל ישראל (כחול-לבן-כתום).
נ.צ. 2 - כניסה לשטח

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

נוסעים על השביל כחול ושביל ישראל כשמימין גדר האבן של המנזר.
0.5 ק''מ פונים עם סימון השבילים ימינה לכיוון מאגר המים ונוסעים לצד הגדר לראש הגבעה.
0.7 ק''מ בראש הגבעה אנדרטה של חטיבה 7 .
מסתובבים וחוזרים לאחור לצומת שליד מאגר המים.
0.8 ק''מ צומת מאגר המים.
נ.צ. 3 - צומת המאגר

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לכיוון מטע הזיתיםובוחרים בשביל הכורכר הלבן שמשמאל למטע.
0.1 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה ולמטה לכיוון חורשת האיקליפטוס (ממול רואים על השלוחה את היישוב נווה שלום – כפר שיתופי ערבי - יהודי).
0.7 ק''מ חוצים ערוץ נחל ובו קנים ומיד לאחריו את חורשת האיקליפטוס.
0.8 ק''מ צומתT בו פונים ימינה ובצומת הבא פונים שמאלה לתוך החורש.
1.3 ק''מ צומתT בו פונים ימינה.
1.5 ק''מ צומת T כשמימין מקום לארוחת בוקר עם שולחנות ואנדרטה לזכרו של אלי אברהם – מפקד יחידת מסתערבים של מג''ב שנהרג בשנת 1992 בזמן שפרץ בראש כוח לוחמים לדירת מחבלים בג'נין.
נ.צ. 4 – צומת אלי אברהם

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה במעלה השביל המסומן באדום כשמימין היישוב נווה שלום.
0.5 ק''מ צומת בו פונים שמאלה עם השביל האדום.
0.6 ק''מ צומת T, כשלצידו אנדרטה לזכרו של לוחם השלום - אייבי נתן, ובו פונים שמאלה לשביל המסומן בשחור ובשביל ישראל.
מיד צומת נוסף בו ממשיכים שמאלה, מזרחה ולמעלה על השביל הכבוש הטוב מבין השבילים.
1.4 ק''מ צומת ולצידו תצפית ושולחנות פיקניק.
נ.צ. 5 – צומת התצפית

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה בצומת התצפית על השביל המסומן בירוק.
0.6 ק''מ צומת T בו פונים ימינה עם השביל הירוק ושביל ישראל.
1.1 ק''מ צומת סלולה באספלט.
נ.צ. 6 – דרך בורמה

מאפסים מד אוץ

דרך בורמה וצינור השילוח

דרך בורמה שעל בסיסה נוסע רוב מסלול הטיול נכבשה כשביל עפר במלחמת העצמאות כציר עוקף לכביש העולה מהשפלה דרך לטרון ושער הגיא (באב אל ואד) עד לירושלים הנצורה באותם הימים.
הכביש היחיד, בשנת 1948, (כביש 1 של היום) שטיפס לירושלים נכבש באמצע מאי 1948, לאחר שהבריטים עזבו את ארץ ישראל, ע''י הלגיון הירדני וכנופיות מהכפרים הערביים באזור ירושלים אשר חסמו את המעבר בלטרון בשער הגיא הדרך לירושלים. בכך נותר היישוב היהודי בירושלים נצור ללא מים, מזון, תחמושת ופינוי רפואי. לאחר כחודש הוחלט לפרוץ ציר חלופי דרומית לכביש 1 ושלושה מלוחמי פלמ''ח של חטיבת הראל סיירו בלילה את הציר והצליחו לחבור לכוח אחר שירד מירושלים. קטע הדרך הקשה של שני קילומטרים למרגלות בית מחסיר היה בלתי עביר לרכב ובתחילה גישרו עליו באמצעות שיירות חמורים וסבלים ברגל.
לאחר שנכבשו הכפרים הערבים השולטים על הציר, הוכשר הציר למעבר ג'יפים ובהמשך הונח צינור מים השילוח לצידו.
הדרך נקראה על שם דרך בורמה ההיסטורית המקורית, שהייתה ציר אספקה בין בורמה לסין במלחמת סין-יפן ויש הקוראים לה ''דרך שבע'' על שם חטיבה 7 שבגזרת הלחימה שלה נפרצה הדרך.

דרך בורמה וצינור השילוח

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה עם השביל לכיוון הסרפנטינות.
0.1 ק''מ בצומת השבילים פונים ימינה.
0.4 ק''מ צומת בו פונים שמאלה.
0.7 ק''מ צומת בו ממשיכים ישר ומיד צומת קטן בו פונים שמאלה לשביל מסומן באדום ונוסעים כל הדרך על השביל הראשי בירידה (ובתחילה לצד קו מתח).
2.9 ק''מ בצומת עם השער הכחול פונים שמאלה, חוצים את הערוץ, ופונים שוב שמאלה עם השביל האדום.
3 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה.
3.1 ק''מ צומת בו פונים שמאלה וממשיכים לאורך הדרך הראשית, כשמטע הזיתים משמאל.
3.7 ק''מ צומת מרובה שבילים בו ממשיכים ישר ובשביל השני פונים ימינה בעליה קלה עם השביל המסומן באדום.
נ.צ. 7 – צומת מרובה שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

השביל מטפס מעלה מגיע לצומת T ובו פונה ימינה לכיוון שביל הכורכר הכבוש לבן.
1 ק''מ השביל הופך לכביש אספלט צר.
1.3 ק''מ נעצרים לפני חציית כביש 38 – מצומת שער הגיא לבית שמש.
חוצים את הכביש בזהירות ייתרה!! – שימו לב לקו ההפרדה הרצוף ולקו ההפרדה המקווקו שמשמאל.
נ.צ. 8 – כביש 38

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

מטפסים מזרחה על דרך הג'יפים הכבושה היטב ומסומנת באדום לכיוון שלוחת השיירות.
0.2 ק''מ צומת שבילים שמשמאל הדרך המטפסת למשלט 21 (לטיול אחר ובעבירות קשה).
1.8 ק''מ פונים שמאלה על השביל האדום.
2.9 ק''מ פונים שמאלה לשלוחת המשלטים.
3.5 ק''מ בראש המעלה פונים ימינה עם הסימון האדום.
6.7 ק''מ מגיעים לכביש האספלט משואבה שבמזרח לבית מאיר שמימין.
נ.צ. 9 - כביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ולמעלה על הכביש לכיוון בית מאיר.
0.4 ק''מ פונים בצומת ימינה לשמורת המסרק.
0.7 ק''מ מגרש חנייה של השמורה, בו חונים ויוצאים לטיול רגלי של כ-30 דקות מעל בית מאיר (בית מחסיר מהשיר של באב אל ואד).
חוזרים מטה לצומת בנ.צ. 9 ופונים ימינה מהכביש לשביל המסומן בכחול ושביל ישראל
(מי שלא נסע למעלה לשמורת המסרק - יכול ב-נ.צ. 9 לחצות את הכביש ישר לצד השני לעבר השביל הכחול).
השביל המסומן פונה שמאלה ולמטה. שימו לב שבקרבת הכביש קיימים מספר שבילים ויש לבחור בשביל הברור ביותר אשר מתעקל מטה ומסומן בכחול ובשביל ישראל.
0.3 ק''מ צומת T עם שביל מסומן בשחור.
נ.צ. 10 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על השביל השחור עם השלט הקטן לכיוון שואבה.
2.8 ק''מ צומת עם שביל הפונה ימינה, דרומה ולמטה.
נ.צ. 11 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ויורדים מטה עם השביל. שימו לב לקטעים הטכניים הפשוטים אך לרכב נמוך דורשים הכוונה קרקעית.
0.8 ק''מ צומת שבילים מיד לאחר חציית הערוץ.
נ.צ. 12 – צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על השביל המסומן באדום ולאחר כ-50 מטרים הוא מתעקל ימינה ויורד בנחל כסלון מערבה, כל הדרך בירידה.
4.4 ק''מ צומת מוסדר ליד מערת בני ברית (עוד קצת בירידה של נחל כסלון).
המערה שווה טיול רגלי כאשר היא פתוחה. המערה היא מערה טבעית שהורחבה והפכה להיות אתר הנצחה לנרצחים בשואה. המערה, וכן היער שמסביב, נקראים גם מערת הקדושים.
נ.צ. 13 – צומת בני ברית

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

בצומת בני ברית פונים שמאלה ולמעלה על השביל המסומן בכחול.
2.9 ק''מ צומת בו ממשיכים ימינה ולמעלה על הסימון הכחול.
3.4 ק''מ צומת שבילים ליד כביש 395.
נ.צ. 14 – כביש 395

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

בצומת השבילים שבקרבת הכביש פונים שמאלה על השביל לכיוון גבעת יערים.
0.4 ק''מ עיינות בוקר.

שביל הולכי רגל יורד משמאל לשביל הכבוש. הליכה של כ-250 מטרים עד מצוק סלע בגובה 2-3 מטרים ומתחתיו שתי בריכות מים חצובות בסלע הניזונות מעיינות בוקר ולצידן פינות זולה מקסימות.

נ.צ. 15 ירידה לעיינות

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוזרים לרכב שעל השביל הראשי וממשיכים מזרחה.
3.9 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר לכחול.
6 ק''מ כביש אספלט בצומת הכניסה לגבעת יערים.
נ.צ. 16 – כביש גבעת יערים

עד כאן 35 ק''מ של המסלול בשטח.

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על הכביש לצומת גבעת יערים ופונים שמאלה לכיוון ירושלים.
2.7 ק''מ כיכר הסטף.
נ.צ. 17 – כיכר

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

בכיכר פונים שמאלה לכיוון תל אביב ומבשרת ציון על כביש 3965.
2.4 ק''מ כיכר הקסטל במבשרת ציון.
נ.צ. 18 כיכר הקסטל

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ולאחר 150 מטרים פונים ימינה לרחוב קרן קיימת ועל כביש האספלט מטפסים כ-500 מטרים עד הגן הלאומי של הקסטל.

הקַסְטֶל נמצא על הר מעוז שולט על כביש 1. מקור השם מצודה / מחנה עוד מהתקופה הרומאית אז הוקם המבצר. במלחמת העצמאות התקיימו כאן קרבות קשים בין לוחמי הפלמ''ח, עולים חדשים שרק הגיעו ארצה ומתנדבי חוץ לארץ מול כנופיות של ערבים מהכפרים הסמוכים שבראשם המופתי של ירושלים - עבד אל-קאדר אל-חוסייני, שנהרג במקום. רבים מחללי הקרבות הקשים בקסטל הובאו לקבר אחים בבית הקברות הצבאי בהר הרצל, מבלי שזוהו עד היום.

יורדים על הכביש מטה חזרה לכיכר הקסטל. פונים שמאלה למחלף הראל שעל כביש מספר 1.

מאפסים מד אוץ

סוף מסלול - עד כאן 42 ק''מ של מסלול הטיול.


להתראות בטיול הבא...

רשימת נקודות הציון ברשת ישראל הישנה


נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

1138030

148005

2

1138133

148259

3

1137738

148632

4

1136541

148464

5

1136091

149148

6

1135044

149289

7

1135513

150599

8

1135230

151906

9

1133283

154341

10

1133001

154220

11

1132937

156519

12

1132615

156751

13

1131607

153104

14

1131972

155315

15

1131958

155618

16

1132223

160294

17

1131670

162294

18

1133380

163826

קובץ נקודות הציון להורדה

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד או עמוד ענן.
לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת קובץ נקודות TWL לחץ כאן

קובץ נקודות הציון להורדה

תגובות

12 תגובות

1

מדר זיו

29 בפברואר 2012 ב 21:49

מסלול יפה ומעודכן !

2

Ogash Ofer

01 במרץ 2012 ב 16:59

מבחן דרכים לסאנגיונג קורנדו באתר השטח

הוספתי בדף 2 של מבחן הדרכים (קישור) - חוות דעת קצרה שלי על הסנגיונג קוראנדו 4X4 יחד עם תמונות מיום מסלול הטיול שהיה לנו בהרי ירושלים.

3

אורח/ת

24 במרץ 2012 ב 19:57

הלכנו קצת לאיבוד בין נ.צ. 4 ל-5

לא מצאנו את האנדרטה של אייבי נתן. המשכנו על פי השילוט "דרך בורמה". הגענו לנקודת חציית כביש 38 ושם המשכנו עם סיפור הדרך. שביל הג'יפים לא הכי נוח לאופנוע (דו"ש, הונדה טרנסאלפ) ובאחת העליות נפלנו (אני והרוכבת מאחור - אשתי האמיצה). אחרי זה הספיקו לנו האתגרים והמשכנו לכיוון בית מאיר שם הסתיים הטיול עבורנו. בסה"כ היה טוב, נופים מרהיבים וחוויה שלר תשכח במהרה.

4

אורח/ת

24 במרץ 2012 ב 23:25

הבהרה אחרי נצ 9

טיילנו היום על פי תאור המסלול, כרגיל טיול נהדר יפה ונעים.
תודה רבה עופר.
הבהרה למסלול:
כשחוזרים משמורת המסרק בנ"צ 9 יש לפנות ימינה ולא שמאלה כדי להתקדם לנ"צ 10

5

Ogash Ofer

25 במרץ 2012 ב 06:22

הלכנו קצת לאיבוד בין נ.צ. 4 ל-5

אורח/ת כתב/ה:
"לא מצאנו את האנדרטה של אייבי נתן. המשכנו על פי השילוט דרך בורמה. הגענו לנקודת חציית כביש 38 ושם המשכנו עם סיפור הדרך. שביל הג'יפים לא הכי נוח לאופנוע (דוש, הונדה טרנסאלפ) ובאחת העליות נפלנו (אני והרוכבת מאחור - אשתי האמיצה). אחרי זה הספיקו לנו האתגרים והמשכנו לכיוון בית מאיר שם הסתיים הטיול עבורנו. בסהכ היה טוב, נופים מרהיבים וחוויה שלר תשכח במהרה."
שמח שנהניתם! ולא לשכוח שמי רוכב גם נופל!!! כך שזה ממש לא נורא - במיוחד שמדובר בשטח ואין רכב שדורס אתכם... הצומת של אייבי נתן היא במקום די ברור - GPS היה פותר את הברבור ו/או חזרה לסוף הקיטוע הקודם ומדידה מחדש של הקיטוע.  

6

Ogash Ofer

25 במרץ 2012 ב 06:27

הבהרה אחרי נצ 9

אורח/ת כתב/ה:
"טיילנו היום על פי תאור המסלול, כרגיל טיול נהדר יפה ונעים.
תודה רבה עופר.
הבהרה למסלול:
כשחוזרים משמורת המסרק בנצ 9 יש לפנות ימינה ולא שמאלה כדי להתקדם לנצ 10"
אכן פונים ימינה כשחוזרים משמורת המסרק - צודק! תיקנתי בגוף המסלול. תודה, עופר

7

אורח/ת

11 בינואר 2014 ב 17:14

תיקונים לתיאור המסלול: בדרך בורמה ממנזר לטרון עד לראש הקסטל

בין נ.צ 3 ו 4 יש לעבור ערוץ - המקום המומלץ בתיאור נחסם באבנים. צריך לנסוע ימינה, לחצות את הערוץ ואז שמאלה כדי להכנס לשביל בתוך החורש. לחילופין אפשר לרדת ישירות מהאנדרטה של חטיבה 7 על סימון שביל חוצה ישראל ואחרי החציה לפנות שמאלה וימינה לתוך החורש.
בין נ.צ 8 ו 9 - הסימון בפנייה היא לשלוחת השיירות (כך גם מסומן במפת סימון השבילים). לאחר הטיפוס הפנייה ימינה היא לשביל הירוק (ולא האדום שהוא זה שבערוץ וממנו מטפסים לשלוחה, חוזרים אליו בנ.צ. 9).
הירידה לעיינות בוקר קצת קשה לזיהוי - לחפש בצד ימין של השביל לוח זיכרון עש אלכסנדרה כהן - הירידה בצד השמאלי ממול, מגיעים לקצה המצוק והולכים שמאלה לאורכו עד הבריכות והבוסתן - שווה את ההליכה!

8

Ogash Ofer

12 בינואר 2014 ב 08:43

תיקונים לתיאור המסלול: בדרך בורמה ממנזר לטרון עד לראש הקסטל

אורח/ת כתב/ה:
" בין נ.צ 3 ו 4 יש לעבור ערוץ - המקום המומלץ בתיאור נחסם באבנים. צריך לנסוע ימינה, לחצות את הערוץ ואז שמאלה כדי להכנס לשביל בתוך החורש. לחילופין אפשר לרדת ישירות מהאנדרטה של חטיבה 7 על סימון שביל חוצה ישראל ואחרי החציה לפנות שמאלה וימינה לתוך החורש.
בין נ.צ 8 ו 9 - הסימון בפנייה היא לשלוחת השיירות (כך גם מסומן במפת סימון השבילים). לאחר הטיפוס הפנייה ימינה היא לשביל הירוק (ולא האדום שהוא זה שבערוץ וממנו מטפסים לשלוחה, חוזרים אליו בנ.צ. 9).
הירידה לעיינות בוקר קצת קשה לזיהוי - לחפש בצד ימין של השביל לוח זיכרון עש אלכסנדרה כהן - הירידה בצד השמאלי ממול, מגיעים לקצה המצוק והולכים שמאלה לאורכו עד הבריכות והבוסתן - שווה את ההליכה! "
תודה רבה על העדכונים! חשוב ועוזר למטיילים הבאים!!

9

bohadana

26 בינואר 2014 ב 16:25

מסלול טיול בדרך בורמה ממנזר לטרון עד לראש הקסטל

10

אורח/ת

20 בפברואר 2016 ב 18:21

מומלץ - מסלול טיול בדרך בורמה

עשינו היום את המסלול עם שינויים קלים בסוברו xv . התחלנו במצפה הראל ולא בלטרון. מסלול ממש יפה, עביר כמעט לכל אורכו בלי בעיות. בצידי הדרך פריחת רקפות כלניות ושקדים. מומלץ!

11

menasher

23 ביולי 2019 ב 00:19

תיקונים:
בין נ.צ.8 ל-9 עד 3.5 ק"מ הסיפור נכון. אחרי הפנייה הנסיעה בדרך המשלטים היא של כ 3 ק"מ עד לנ.צ 9 ולא 200 מטר.
בין נ.צ.10 ל-11 הנסיעה היא של כ 4.4 ק"מ ולא 2.7 ק"מ
בין נ.צ. 11 ל 12 הנסיעה היא של כ 6 ק"מ ולא 4.4. ק"מ .
המסלול יפהפה ותודה למחבר

12

Ogash Ofer

31 ביולי 2019 ב 15:50

menasher כתב/ה:
"

תיקונים:
בין נ.צ.8 ל-9 עד 3.5 ק"מ הסיפור נכון. אחרי הפנייה הנסיעה בדרך המשלטים היא של כ 3 ק"מ עד לנ.צ 9 ולא 200 מטר.
בין נ.צ.10 ל-11 הנסיעה היא של כ 4.4 ק"מ ולא 2.7 ק"מ
בין נ.צ. 11 ל 12 הנסיעה היא של כ 6 ק"מ ולא 4.4. ק"מ .
המסלול יפהפה ותודה למחבר

"
ראשית תודה על התודה ועוד יותר על הפידבק - זה חשוב מאוד למטיילים הבאים.
הכרה ראשונה תוקנה מיד - זו טעות סופר שלי!
הערה שנייה ושלישית - מחייבות בדיקה חוזרת שלי! יכול והשתנו הצמתים.
בכול אופן לתשומת לב המטיילים ראו את המרחקים שכתב:menasher והתחשבו בהם - על פניו נראה שאלו המרחים העדכניים.
שוב תודה!