שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

אנשי המערות - אליפות ישראל באינדורו - מרוץ 2

הדרמה נמשכה עד לסיום. שלום שנהנה מאוויר פנוי לפניו קיבל חיים חדשים והתעופף כאילו הוצמד לו מנוע נוסף. לוי הלך ואיבד גובה בהקפה הראשונה אחרי העצירה אבל הקפה לאחר מכן חזר לו הצבע ללחיים

ליגת האינדורו של מרוצי האופנועים כבר ביקרה בעבר במקום. אולם פני השטח נראו ''קצת'' אחרת. ''איפה העצים שהיו כאן? לאן נעלם היער?'' שאלו הרוכבים זה את זה כלא מאמינים שזהו המקום שאותו הם כבר ביקרו בעבר. האמת היא שהם צודקים. שריפה נוראית כילתה את היער שצמח שם וכיום עומדות הגבעות בדממה כגבעות טרשים בלבד.
המרוץ השני של עונת 2009/10 נערך אחרי פגרת סתיו ארוכה במקצת והגשם שירד בימים שלפני המרוץ החזיר את הזיכרונות על הבוץ מהשנה שעברה (מרוץ ג'וליס). אולם האדמה ספגה את כל המים ונותרה לחה ומבחינת הרוכבים התנאים היו אידיאלים. אחיזה, אחיזה ועוד פעם אחיזה.

החל משעת בוקר מוקדמת החלו לנדוד שיירות המשתתפים דרומה לצומת פלוגות ומשם מזרחה אל ליבו של אחד מחבלי הארץ הקסומים, חבל לכיש. הכביש המשובש שהוביל אל אתר המערות העיד על מזג האוויר ששרר בימים האחרונים אבל איש לא חשב לרגע לסוב על עקבותיו.

107 מופלאים

אתר ההתכנסות לבש חג פעם נוספת. דגלים צבעוניים התנופפו ברוח ונראו למרחוק והעידו כי האתר הוכן לקראת המשתתפים בדיוק במועד. כמו במסדר צבאי הסתדרו קבוצת היבואנים זו לצידה של האחרת ומול האוהלים המדוגמים שלהם התמקמו המשתתפים הפרטיים.
עמדת תדלוק נפרדת הוכנה מבעוד מועד במטרה לשפר את הבטיחות במהלך התחרות ולמנוע שוטטות של ''אנשי סיוע'' אקראיים במהלך עצירות התדלוק של הרוכבים.
החדשות האחרונות סיפרו על המעבר של נמרוד חמו מקבוצת 'עופר-אבניר' לקבוצת 'קמור' והשאלה הייתה כיצד יתאקלם חמו לאופנוע הב.מ.וו שלו או לחילופין, כיצד יסתגל האופנוע לנמרוד חמו.

107 מופלאים

תובל דובדבני המוכשר אשר נעדר מהמרוץ הקודם, החליט להגיע ולשאלתי האם זאת חזרה מלאה ענה תובל:אני לא חושב, מדובר בהופעה חד-פעמית בשלב זה.
כמו מגנט גדול ששואב כל אופנוען ברדיוס של מאות קילומטרים, כך גם הפעם נשאבו אל האירוע בני משפחת אוחנה (חיים ואליקו), רוכב האופניים עדיאל מדר ועוד אורחים חדשים שבחרו להשתתף ולא רק להביט מן הצד ובכך התייצבו על קו הזינוק 107 מופלאים אשר שוגרו אל המסלול לקול פעולת צופר אוויר שהיה מעיר באותו בוקר גם את בר-כוכבא בעצמו.

הוכחות ועובדות בשטח

פני קטגוריה מקצועית E1 כפניו של הדר עציוני רוכב 'ד.ל.ב מוטוספורט'. זה לא שהדר עציוני זקוק להוכחות, גם לא מנהל הקבוצה שלו תומר ברעם. אבל עציוני שלקח את המרוץ הראשון של העונה, הפגין את אותה רמת רכיבה מעולה ואת הביטחון העצמי שלו ובהקפה השישית, אחרי שכבר רכב כ-60 קמ במהירות מסחררת, קבע עציוני את ההקפה המהירה ביותר שלו כמי שאומר יש עוד כוח להמשיך ואל תעצרו אותי. עציוני שלט בקטגוריה E1 המקצועית אבל חזרתו של תובל דובדבני החלוד עוררה דווקא את בן קבוצתו לשעבר, אוריה כרמלי הבלתי נגמר. המאבק בין השניים העלה זיכרונות מעונות קודמות, מאבקים ספורטיביים נפלאים אשר ריתקו את הצופים בכל פעם מחדש. תובל הפליא בביצועיו ובהקפה האחרונה מתוך 7, הוא קבע תוצאה מדהימה וירד אל מתחת לרף 17 הדקות, תוצאה שרק הוא הצליח לבצע משאר מתחריו בקטגוריה. הופעה משכנעת של תובל שחזר למרוץ היישר למקום השני על הפודיום.

הוכחות ועובדות בשטח

אוריה כרמלי אשר זכה באליפויות רבות בעבר, יודע שמדובר בריצה למרחקים ארוכים. מבט אל טבלת הזמנים מלמדת על העקביות המופלאה שלו, אותה עקביות ונחישות אשר הביאו אותו אל הפודיום פעם נוספת. התחושה היא כי אוריה לא אמר את המילה האחרונה וכמו תמיד, אי אפשר שלא לספור אותו כמתמודד על כתר האליפות.

בשנים האחרונות מספקת קטגוריה מקצועית E2 את התחרותיות החזקה ביותר בליגה. בכל פעם שעולה האפשרות כי הגענו לשיא חדש, מגיע המרוץ הבא ומוכיח כי השמיים הם הגבול.
קבוצת  'עופר-אבניר' הטילה את יהבה על יונתן לוי. ההישגים של לוי בשנים האחרונות על אופנועי סוזוקי סיפקו חיוכים רבים למנהל הקבוצה משה רוקח ומהיכרותו עם יונתן לוי, רוקח היה משוכנע שהסחורה רק תשתבח עם אופנוע של 'אפריליה'.  קטגוריה E2 היא בריכת הכרישים. אפילו פיראנה רעבה מהאמזונס שבברזיל הייתה נטרפת כאן כמו סרדין. במגרש של הגדולים, יש מקום רק למי שהלב שלו פועל בסלד יותר גבוה מהמנוע של האופנוע עליו הוא רוכב.

אחרי מרוץ פתיחה משובח של שלום אוחיון רוכב 'מטרו מוטור', הבינו כולם שהבמה המרכזית במרוץ הזה תהיה שלו ושל יונתן לוי.  הצלע השלישית שייכת לרוכב 'קמור' נמרוד חמו שסיפק תשובה מוחצת לכל המפקפקים ביכולת הסתגלותו לאופנוע של ב.מ.וו אחרי כמה עונות בסוזוקי. חמו סיים שלישי ואותת כי הסיפור הצהוב מאחוריו ומכאן הוא ידבר ביזנס. עופרי שטראוס ב'אפרילה' ונתי זיו ב-KTM נאבקו עד לשער הסיום על המקום הרביעי באחד מהסיומים הצמודים שנראו אי פעם בליגה.

אבל הסיפור של הקטגוריה שייך ליונתן לוי ושלום אוחיון, או אם תרצו 'אפריליה' מול 'ימאהה'.
הפתיחה של יונתן לוי הממה את כולם. לוי פתח פער של ארבע שניות בהקפה הראשונה (14:20 דק') והקפה לאחר מכן הפער גדל בעוד 11 שניות נוספות. נראה היה כי לשלום אוחיון אין את התשובה ויונתן לוי הפך לדמות קטנה יותר ויותר ככל שהמרוץ התקדם.
כל הקפה במרוץ שנמשך שעתיים, נמתחה על פני 12 ק''מ בערך והמטרה הייתה להשיג כמה שיותר הקפות. אחרי שלוש הקפות נוספו עוד 11 שניות ליתרון של לוי והאיש נראה כמו רוח סערה.

בקבוצה החליטו שהפער מספיק על מנת לתדלק את האופנוע של לוי עד לסיום והאות ניתן. יונתן לוי נכנס לתדלק את האופנוע ושלום אוחיון חלף ועלה למקום הראשון.
האם הייתה זאת טעות אסטרטגית? ''יש לו מכל דלק מוגדל'' אמר אחד. ''מדובר בצריכת דלק קטנה יותר'' הביע דעה האחר. האמת היא ששניהם טעו, אבל הדרמה נמשכה עד לסיום. שלום שנהנה מאוויר פנוי לפניו קיבל חיים חדשים והתעופף כאילו הוצמד לו מנוע נוסף. לוי הלך ואיבד גובה בהקפה הראשונה אחרי העצירה אבל הקפה לאחר מכן חזר לו הצבע ללחיים. רוכבי הקטגוריות העממיות, הלחם והחמאה של הסבב, היו פזורים לכל אורך המסלול וחלקם יצר עיכובים לאוחיון ולכן לוי הצליח לצמצם את הפער ולמעשה לסגור אותו כמעט כליל. כאשר הוחלט בקבוצת 'מטרו' לתדלק את האופנוע של שלום, היתרון נשמט בתוך שתי שניות בדיוק ואוחיון שסחט כל טיפת דלק חזר למסלול היישר למקום השני ולמעשה המרוץ הוכרע.
לוי זכה בניצחון שני ברציפות, שלום אוחיון שסיפר על התקף קוצר נשימה שתקף אותו במהלך המרוץ זכה לפרגון וכבוד במקום השני ואילו נמרוד חמו סגר את הפודיום במקום השלישי.

קטגוריה מקצועית E3 שייכת ל''פייטרים'' שבחבורה. כאן תמצאו ניסיון עשיר (נדב לוגאסי, שחר סולימני, ערן וולנברג וזוהר גלילי) ורוח צעירה (תומר שמש) ושילוב של השניים הוא מתכון בדוק למרוץ משובח.
אחרי שנדב לוגאסי סבל מתקלה טכנית באופנוע 'הוסאברג' שלו במרוץ הפתיחה של העונה, קיווה ה''שועל הוותיק'' לשוב אל הפודיום. לוגאסי נראה נחוש ואף הפגין זאת בפתיחה כאשר נטל את ההובלה לפני יריבו משכבר הימים שחר סולימני על ה'ימאהה' שנאבק בעצמו בתומר שמש על 'הוסקווארנה' בקרב על המקום השני. סולימני ושמש התחילו ללחוץ חזק יותר ושניהם עברו את נדב לואסי.
שחר התעלה על יריבו ב'האסקי' ועבר אותו אולם לרוע המזל הוא נפל בהמשך ותומר שמש טיפס למקום הראשון. עכשיו ידע שחר סולימני שמדובר בקרב בינו לבין תומר שמש בלבד והשאלה שריחפה באוויר היא מתי ייכנסו השניים לתדלוק? הקפה אחרי הקפה הם חצו את שער מדידת הזמנים ואיש מהם לא פזל לעבר עמדת התדלוק. מי ימצמץ ראשון? תומר שמש החליט שלא להתגרות בגורל ונכנס לתדלוק בהקפה השביעית אבל שחר סולימני החליט לבדוק את נתוני היצרן של אופנוע ה'ימאהה' שלו בתנאי קרב והימר על סיום ללא תדלוק. אנשי 'מטרו מוטור' ניסו לחשב את נפח צנרת הדלק על מנת להבין האם יש עוד משהו באופנוע של שחר שיסייע לו להגיע לקו הסיום. לאורך המרוץ כולו התמידה השלישייה הזאת במאבקיה ורק תכנון של עצירות תדלוק קבע את התוצאה הסופית על המסלול ולאחר מכן התקבלה גם החלטת שופטים משמעותית אבל זה בהמשך.

החישובים היו בעיצומם אבל סולימני היה עסוק בדבר אחר. הוא חצה את קו הסיום לפני תומר שמש ונראה היה כי המדרגה הגבוהה בפודיום מחכה לו. אולם החלטת שופטים אמיצה גרמה לפסילה של שחר כעונש על קיצור נתיב הנסיעה במרוץ ותוצאותיו נמחקו. תומר שמש עקף את שחר סולימני פעם נוספת, הפעם אחרי שהמרוץ הסתיים. הפסילה של שחר שדרגה את המיקומים של זוהר גלילי הנפלא על אופנוע של ב.מ.וו ואת ערן וולנברג הלוחם של KTM והם עלו לפודיום יחד עם תומר ''Six day rider'' שמש רוכב קבוצת 'קמור'.

תנאים מושלמים, קהל גדול ואווירה חו''לית מלאה היוו תפאורה מושלמת למרוץ הזה. גם רוכבי הקטגוריות העממיות חשו את האווירה וסיפקו תצוגות רכיבה מעולות עם כמה רמזים לאנשי הקטגוריות המקצועיות על המשך הליגה. איתותים רציניים לגבי העונה הבאה, וחלק כבר יתממשו בעונה הזאת.

קישור לסיקור ולסרט ממרוץ 1 - עמק האושר 
 
תוצאות מלאות וגלריית תמונות בדף 2 >>>

תוצאות

מקצועית E1 1. הדר עצינוני - KTM 2. תובל דובדבני - HUSQVARNA 3. אוריה כרמלי - YAMAHA   מקצועית E2 1. יונתן לוי - APRILIA 2. שלום אוחיון - YAMAHA 3. נמרוד חמו - BMW   מקצועית E3 1. תומר שמש - HUSQVARNA 2. זהר גלילי -  BMW 3. ערן וולנברג - KTM   עממית E1 1. יאיר אורן  - YAMAHA 2. שגיב נגרקר - YAMAHA 3. לירז הימלפרב - HUSQVARNA   עממית E2 1. ניר עטיה - YAMAHA 2. אלמוג מנגד - HONDA 3. אביב דרורי  - SUZUKI   עממית E3 1. עמרי גור  - KTM 2. ירון בן יוסף - KTM   סניורים 1. ברק דודאי - KTM 2. ארז צור - HUSABERG 3. גלעד קדשאי - KTM  

תגובות

5 תגובות

1

Ogash Ofer

25 בנובמבר 2009 ב 19:32

מקסים

סרט, תמונות וכתבה סוף הדרך.
סחטיין רציני לכל השותפים ליצירה וכמובן למשתתפים במירוץ - כן ירבו!

2

אורח/ת

26 בנובמבר 2009 ב 19:38

אם כבר ספורט מוטורי אז מרוצי אינדורו

3

אורח/ת

27 בנובמבר 2009 ב 21:41

כל הכבוד

איזה יופי

4

אבי אוסטפלד

28 בנובמבר 2009 ב 13:03

כתוב יפה, כל הכבוד למשתתפים וגם לכותב

5

אורח/ת

28 בנובמבר 2009 ב 21:53

אשרי המאמין שיהיה פה משהו מוטורי אמיתי

אחרי כל כך הרבה שנים מגיע לנו ספורט מוטורי ואולי גם יצמח פה ספורטאי ברמה בינלאומית. באופנועי שטח יש לישראלים מה למכור גם בעולם.
כתבה יפה וסרט מצוין, יש סיבות להאמין.