שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

''צונמי'' במדבר - שטפון בואדי ראם ובמדבר הדרומי של ירדן

מסע שהתחיל כ''שגרתי'' (עד כמה שניתן לקרוא למסע לירדן שגרתי) הפך בלילה אחד בחורף 2006 למסע הישרדות חוויתי של שיטפונות שפקדו את ואדי ראם ואת המדבר הדרומי בירדן.

הדריך : עופר אוגש,
צילום וידאו: צ'יקו שני,
עריכה: אילן אשל, אתר השטח הישראלי - פברואר 2006

בחצות הלילה, בזמן שישנו, במאהל בדואי באיזור של ואדי רם נפתחו ארובות השמים ובמשך שעות לא הפסיק הגשם. היה קצת לא נעים, ובעיקר רטוב, להעיר את המטיילים אשר ישנו טוב (לאחר יום עמוס חוויות בדיונות) ולבקש מהם להיכנס לרכבים ולהתחיל לנסוע, לאן? אחרי הדיפנדר בטיפוס לדיונות הגבוהות בחלק המזרחי של קע דייסי. כך שלאחר כשעתיים של נסיעה כנגד הזרם בנחלים הזורמים כשמסביב גשם זלעפות התמקמנו בשורה על דיונה גבוהה ו''הלכנו'' לישון ברכבים.

''צונמי'' במדבר - הסרט

כשעלה השחר...

כשעלה האור נפרש לעיננו מחזה מדהים: קע דייסי, שהוא ימה יבשה ושוממה בכל עונות השנה, הפך לאחר לילה של גשם לימה מלאה במים. התחלנו לחזור מערבה לכיוון המאהל בקצה השני של קע דייסי ועברנו נחשולי מים וערוצים זורמים בקצוות של הקע. מרכז הקע היה עמוק מאוד ולא עביר בכלל (חבל שלא הבאנו סירות מתנפחות).

כשעלה השחר...

כשהגענו למאהל ראינו את המארחים הבדואים יושבים על הגגות וכל האזור היה מוצף. יצאנו בדרכנו צפונה בנסיעה בנחלים חוליים זורמים במים - חוויה מדהימה. לאורך הדרכים פגשנו בדואיים מקומיים אשר סיפרו לנו כי איבדו כבשים, עיזים, רכבים וטרקטורים!!! שנסחפו בשטפון. צפונית לאזור הקשתות של חרז'ה פגשנו בנחלים זורמים (המנקזים את במת ההר שמעל ראס אל-נקב) זורמים בעוצמה אדירה וברוחב רב.

חצינו ערוצים זורמים ונסענו לאורך קילומטרים בתוך נחלים שזרמו דרומה, וזאת הייתה הזדמנות להשתמש בציוד החילוץ הרב שהיה ברשותנו. חווינו חוויות מיוחדות לאורך הדרך ואף הארכנו את המסע בלילה נוסף לאחר שהתמודדנו עם ואדי חסה... תודה מיוחדת למשתתפים הנהדרים שעזרו, נהנו ואפשרו להמשיך במסע!

לתמונות נוספות מהמסע

לתמונות נוספות מהמסע (צילם: צ'יקו שני) - הקליקו כאן  
לרשימת המסעות המתוכננים בעולם - הקליקו כאן

לתמונות נוספות מהמסע

תגובות

3 תגובות

1

moti

29 באוקטובר 2006 ב 15:16

טיול ירדני

לא רציני בכלל

2

salmal

01 בנובמבר 2006 ב 18:52

מדהים

כל הכבוד - מדהים

3

אורח/ת

22 ביולי 2007 ב 22:03

נכון חויה

כל מי שלא חוה את השתפון אכן לא חוה חויות כל כך מתוקות ודש לכל מי ומי
איציק אילת