פורומים

 - שטח 4x4

 - טיפ שטח: עליות מטורפות בטיפ שטח לטיפוס עלייה טרשית

14 באוגוסט 2005 ב 23:04 17 תגובות 75975 צפיות שריה

אלו טיפים ממש ראויים. אבל,מי שאין לא נסיון חשוב שיקח הדרכה אחרת שיכין את המוסכניק שלו לחגיגה לא זולה.

לכתבה

הוספת תגובה
  • 1. אורן39 15 באוגוסט 2005 ב 20:36

    להכיר את מגבלות הרכב

    וכמובן אם יש ''נעילות'' לנעול, להבין כי רכב עם דיפרנצאל מוגבל החלקה LSD חייב להיות בתנועה כדי שהמערכת תפעל.עצירה מבטלת את פעולת ה-LSD

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 2. yanir 10 בדצמבר 2005 ב 20:31

    להימנע מהצלבה!!

    האוייב של הג'פאי בעליות. עופר, שווה להתייחס לנושא בפרוט.

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 3. yanir 10 בדצמבר 2005 ב 20:34

    אחלה עלייה. משלט 22 ע''י שער הגיא

    לכל המעוניינים לעליה יפה ואתגרית במרכז. משלט 22 ע''י דרך בורמה. במחלף שער הגיא פונים לכיוון בית שמש ואחרי כקילומטר שמאלה לכיוון דרך בורמה (בתוך יער קק''ל). אחרי כמה מאות מטרים פניה שמאלה עם שביל ישראל. למעלה יש תצפית מהמממת וגם חתיכת הסטוריה. מומלץ. ספרו אח''כ איך היה.

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 4. אתר השטח 4X4 13 בדצמבר 2005 ב 17:58

    הצלבות

    בנושא הצלבות אוסיף ''טיפ שטח מפורט''. בתוספת לטיפ הנוכחי: אכן הצלבה בעייתית במיוחד בעליה. שכן בירידה כוח הכובד מושך את הרכב למטה ובמישור אפשר להתגבר עליה בתוספת מהירות. בעליה יש להקפיד ולתכנן מסלול ללא הצלבות או לסדר את המסלול ''עבודות מע''צ'' כדי למנוע מצב בו הרכב יכנס להצלבה. כמובן שנעילות לסוגיהן עוזרות להתגבר על הצלבות ביתר קלות. עופר אוגש

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 5. אתר השטח 4X4 13 בדצמבר 2005 ב 18:00

    טיפוס למשלט 21

    במסלולי הטיול באתר מופיע מסלול משער הגיא לנחל כסלון הכולל טיפוס למשלט 21 ולמשלט 16 - אכן אתגרי ויפה. עופר אוגש

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 6. edr 01 בינואר 2006 ב 02:02

    משלט 21

    חברים עליתי את המשלט יום שישי אחלה עליה ובאמת מאתגרת מומלץ בחום........

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 7. חמשם 03 בפברואר 2006 ב 23:48

    מה זו הצלבה?

    אני ג'יפאי צעיר שאינו מכיר את המושג הצלבה . מבקש הסבר.

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 8. עופר אוגש 06 בפברואר 2006 ב 12:24

    הצלבה היא:

    הצלבה היא מצב בו גלגל אחד בסרן הקדמי באויר או ללא אחיזה וגלגל נוסף בסרן האחורי באויר או ללא אחיזה. המצב נקרא הצלבה שכן בדרך כלל הגלגלים שנמצאים באויר אינם באותו צד של הרכב אלא קדמי-ימני ואחורי-שמאלי באויר (או להיפך).

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 9. ehoudha 25 באפריל 2011 ב 23:30

    תמונה מספר 1- לא חגורים!

    בתמונה מספר 1 שני הנוסעים אינם חגורים, בניגוד לטיפ שלכם.
    כדאי למצוא דוגמה יותר חינוכית לנהגים ונוסעים.

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 10. Ogash Ofer 26 באפריל 2011 ב 09:20

    תמונה מספר 1- לא חגורים!

    ehoudha כתב/ה:
    "בתמונה מספר 1 שני הנוסעים אינם חגורים, בניגוד לטיפ שלכם.
    כדאי למצוא דוגמה יותר חינוכית לנהגים ונוסעים."
    צודק גם צודק! אנחנו אכן מאמינים מתוך ידיעה וניסיון כי חגורת בטיחות מצילה חיים - ובטח בשטח! קישור לטיפ בטיחות על חגורת בטיחות. אנחנו מאוד מקפידים בנושא בהדרכות הנהיגה ובטיולים. ואני באופן אישי מקפיד כי לא יופיע תמונות שלי ללא חגורה. וכנראה שגם כאן הייתה סיבה (לדוגמא אם מנסים לחגור שהרכב כבר בשיפוע - אי אפשר) או שפשוט לא שמתי לב ולא הערתי למודרכים בעניין. אני משאיר את התמונה למען יראו וילמדו!  

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 11. אורח/ת 06 במרץ 2013 ב 13:54

    משלט 22 ?!

    הכוונה למשלט 21, אני חושב

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 12. Ogash Ofer 06 במרץ 2013 ב 18:14

    משלט 22 ?!

    אורח/ת כתב/ה:
    "הכוונה למשלט 21, אני חושב
    "
    אכן משלט21. הקישור למסלול הטיול המטפס למשלט 21: https://www.4x4.co.il/articles/article.aspx?pCat=TRAILS&catID=303&articleId=3478

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 13. Ogash Ofer 30 באוגוסט 2013 ב 14:26

    טיפ שטח לטיפוס עלייה קשה - עדכון 2013

    עדכנתי את טיפ הנהיגה לשנת 2013.
    בעיקר עם דגשים לרכבים בעלי בקרת אחיזה / בקרת יציבות.
    אם לכם יש הערות, תוספות, סרטים ותמונות שלחו אלי למייל ogash@4x4.co.il ואת המתאים אוסיף לכתבה.

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 14. avner.elia 24 במאי 2016 ב 14:44

    צריך לבטל בקרת יציבות esp בדיסקברי 3

    אם נטרול esp מבטל גם את בקרת האחיזה יצא שכרנו בהפסד?

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 15. avner.elia 24 במאי 2016 ב 23:56

    צריך לבטל בקרת יציבות esp בדיסקברי 3?

    avner.elia כתב/ה:
    "אם נטרול esp מבטל גם את בקרת האחיזה יצא שכרנו בהפסד?"
    יש מי שיודע?

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 16. Ogash Ofer 25 במאי 2016 ב 00:54

    צריך לבטל בקרת יציבות esp בדיסקברי 3

    avner.elia כתב/ה:
    "אם נטרול esp מבטל גם את בקרת האחיזה יצא שכרנו בהפסד?"
    הנטרול של ה-esp מנתק רק את החלק של סירוס המנוע בהחלקה. ולא את שאר המרכיבים כמו לדוגמא נעילה של גלגל בודד מחליק (מה שמדמה נעילה של דיפרנציאל).  כך שמי שלוחץ על כפתור הביטול נהנה ממלו עוצמת המנוע גם כשגלגל או יותר מאחד מפרפר ומחליק. ובקיצור מי שיש לו esp הרוויח!

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
  • 17. Ogash Ofer 12 ביוני ב 06:00

    טיפ השטח נכתב בשנת 2005 ועבר עכשיו (2019) עדכון של הטקסט.

    הוספת תגובה צטט והגב
    ביטול פרסם תגובה
ביטול פירסום תגובה