פורומים

 - למען הקהילה

מד"א ופוינטר פרסו רשת של מאות דפיברילטורים בארץ

16 בדצמבר 2020 ב 10:45 0 תגובות 1215 צפיות profile imageOgash Ofer

לאחרונה פרסה מד"א, בשיתוף העמותה להנצחת ד"ר אורי זוסמן,מאות דפיברילטורים ברחבי ישראל על מנת להגיע לפריסה רחבה למוצר אשר מציל חיים.

פוינטר נבחרה לספק את מארז הדפיברילטוריםוהם הותקנו בטלפונים ציבוריים ישנים, דוכני מפעל הפיס, סניפי ארומה, רשויות מקומיות, סופר מרקטים ועוד.

פוינטר נדרשה לא רק לפרוס את הדפיברילטורים ברחבי הארץ, אלא גם פיתחה את המארז החכם בו הוא מאוחסן. בכל מארז מותקן משדר, אשר משדר את מיקומו, את הטמפרטורה המנוטרת במארז , מעביר אינדיקציה לגבי תקינות סוללת הדפיברילטור על ידי ניטור הבהוב נורת הלד ומאפשר למוקד מד"א לשלוח מרחוק קוד שחרור למנעול הקומבינציה לפתיחה. פקודת הפתיחה מלווה בהפעלת סירנה ופנסים מהבהבים על מנת להקל על איתורו המהיר גם בחושך.

איך זה עובד:

כל אדם, גם ללא הכשרה רפואית, המתקשר למוקד בעת מקרה חירום של חולה, אשר ככל הנראה קיבל אירוע לב, יקבל מיידית הכוונה ממוקד מד"א לדפיברילטור הקרוב ביותר. המארז, אשר בו מותקן משדר פוינטר, מאותר על גבי מפת שליטה במוקד. בעת זיהוי המתקשר, אשר מדווח על מיקומו, יוכלו תוך כדי שיחה לכוונו. לכל מארז יש מספר סידורי ייעודי. כונן מד"א ישלח מהמוקד הארצי פקודה לפתיחה מרחוק של המארז הקרוב שנבחר או ישלחו קוד לסלולרי לפתיחת מנעול הקומבינציה במקרה של הפסקת חשמל. בלילה יוכלו להפעיל מרחוק גם את פנסים מהבהבים אשר ייראו למרחוק.

הדפיברילטור מצויד בהסבר קולי בשפה העברית המלווה ומנחה את המשתמש בסדר הפעולות. הדפיברילטור נותן מענה ראשוני טוב לאדם אשר חווה פרפור חדרים או פרפור לב והחזרתו לפעילות סדירה על ידי מתן שוק חשמלי באמצעות שתי אלקטרודות, על ידי אנשים בלתי מיומנים, ומאריך את חיי האדם שלקה בליבו עד להגעת האמבולנס עם הפרמדיק המקצועי.

בנוסף, בעת הגעת האמבולנס הפרדמיק מצמיד מכשיר א.ק.ג לחולה שמעביר בתקשורת סלולרית את תוצאות בדיקת הלב ישירות למוקד מד"א ולבית החולים ובכך יכול להכין את צוות הרופאים לפרוצדורה הנדרשת.

לאמבולנס עצמו פוינטר גם שילבה מצלמה קדמית אשר מצלמת את הזירה ומעבירה שידור ווידאו למוקד מד"א. בכך יכולים להיערך בבית החולים לכל תרחיש, לשלוח כוחות נוספים או להיערך בכוחות מתוגברים בחדר הטראומה.

הוספת תגובה
ביטול