פורומים

 - למען הקהילה

פורד פיתחה טכנולוגיה פשוטה נגד שכחת פעוטות ברכב לוהט

07 ביולי 2021 ב 07:06 1 תגובות 1251 צפיות profile imageOgash Ofer

פורד הודיעה כי פיתחה טכנולוגיה חדשה שנועדה לתזכר ולהתריע באופן פשוט שעליהם לבדוק את המושבים האחוריים רק אם פתחו את הדלתות האחרויות בטרם החלו בנסיעה.
במקרה כזה, הטכנולוגיה מופעלת לאחר שהרכב עצר וההצתה נכבתה.

מדי שנה ילדים וחיות מחמד משפחתיות סובלים ממכת חום קטלנית (היפרטרמיה) לאחר שנהגים השאירו אותם בתוך מכוניות, שם הטמפרטורות יכולות לעלות במהירות על אלה שבחוץ, מה שמוביל לעתים לטרגדיה.

על פי KidsandCars.org גופו של ילד מתחמם יתר על המידה פי 3-5 מהר יותר מאשר מבוגר. בארה"ב יש 39 מקרי מוות בכל שנה בממוצע, שהם אחד בכל תשע ימים. הדבר מסוכן גם עבור חיות מחמד – כלב למשל עלול למות במכונית חמה תוך שש דקות.

הטכנולוגיה של פורד מאפשרת התראה חזותית בתצוגה המרכזית של הרכב למשך עשר שניות או עד לביטולה. כמו כן נשמעת אזהרה קולית המזכירה לנהג לבדוק את המושבים האחוריים לפני היציאה מהרכב. בנוסף להתראה בנוכחות ילד או בעל חיים, המערכת יכולה גם להזכיר לנהגים אם הם הציבו פריט ערך מאחור, כמו מחשב נייד או תיק יד שעלולים להיות בסכנת גניבה אם הם נשארים מאחור.

הוספת תגובה
  • 1. profile image Ogash Ofer 07 ביולי 2021 ב 07:09

    על מנת להדגיש את הסכנות שיש במכוניות חמות, הזמינה פורד פסל קרח המדמה תינוק בן 12 חודשים, עם מוצץ וצעצוע ושל כלב לברדור, הניחה אותם בתוך מכונית והגדירה מחוץ לרכב טמפרטורה ל 35 מעלות צלזיוס.
    בתוך 19 דקות התחממה הטמפרטורה ברכב ל- 50 מעלות צלזיוס. פסלי הקרח החלו להינמס מיד ואם היה מדובר בילדים ובעלי חיים אמיתיים לא היה להם סיכוי לשרוד.
    שימו לב ושמרו על היקר לכם!

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול