ברור!
שאלת וגם ענית נכונה.
נעילת דיפרנציאל מרכזי אינה מונעת החלקה/פרפור של גלגל ימני או שמאלי.
שתי כתבות שיכולות לעניין:
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
נעילת דיפרנציאל - מתי משתמשים?
אז למה משמשת נעילת דיפרנציאל מרכזי?
ומה אפשר לעשות כדי למנוע פרפור של גלגל אחורי? (או קדמי)
נעילת דיפרנציאל מרכזי מבטלת את חלוקת המהירות/הכוח בין סרן קדמי לסרן אחורי.
ובכך מאפשרת מצב שאם גלגל אחד מקדימה או מאחור מאבדים אחיזה ומפרפרים העברת כוח לסרן שעל הרצפה.
כדי למנוע פרפור של גלגל קדמי או אחורי נדרשת נעילה רוחבית מאחור ואם רוצים אז גם מקדימה.
ואם אני בהצלבה שגלגל אחורי ימני וגלגל קדמי שמאלי באוויר ואין לי נעילה רוחבית - מה אףשר לעשות?
יש לי רק נעילה מרכזית.
למצב כזה יש מערכת מחשב אלקטרונית ברכב, ברגע שמזהה גלגל מסתובב וגלגל לא, מפעילה בלם לגלגל המפרפר לכמה שניות והכוח עובר לגלגל האוחז שמושך את הרכב קדימה-אבל!!!
כדי שהמחשב "יבין" ויפעל, צריכים להיות במצב "גז קבוע" לפני ההיתקלות, כדי שהמחשב יבין שהגלגל מתפרפר לא רצוני ויבצע את האמור לעיל...
בכל רכב המחשב נכנס ל"הבנה ופעולה" בכמה שניות הבדל... לתרגל היטב וזה עובד מצויין, הבעיה היא המצבים שצריכים לתקל סלע מרחק 0...
עוד בעיה קטנה- אם המחשב נועל הרבה פעמים את הגלגל-הברקס עלול להתחמם ואז הבקרה לא תעבוד כדי לא לגמור על מערכת הבלימה...
מזמין אותך להדרכת נהיגה של סוזוקי או בכלל של האתר - תוכל ללמוד, להבין ולתרגל את הנושא באופן מעמיק:
https://www.4x4.co.il/journey/1092