פורומים

 - שטח 4x4

יומן מסע מרוקו - טיול ג'יפים להרי האטלס ומדבר הסהרה, אביב 2016

21 באפריל 2016 ב 21:03 9 תגובות 37469 צפיות profile imageאתר השטח 4X4

הרפתקה רודפת הרפתקה: עוד בוץ, עוד שלג, עוד זרימה, עוד דיונה ועוד חילוץ ועוד גרירה כך שכל ערב היה לנו זמן לתצפית על הכוכבים בנקודות שונות במרחבי מרוקו. טיפסנו על הרי האטלס, חצינו את הדיונות והשממה של מדבר הסהרה וחזרנו למרקש הקסומה עייפים ומרוצים תודות לחבורה שהלכה והתגבשה תוך כדי המסע. סיכום מסע הג'יפים למרוקו - אביב 2016. קישור: מרוקו - טיול ג'יפים להרי האטלס ומדבר הסהרה, אביב 2016       

לכתבה

הוספת תגובה
  • 1. אורח/ת 28 ביוני 2016 ב 11:59

    היה כבוד גדול להכיר אתכם אנשים מדהימים

    המשך טיולים מהנים לכולכם. מקווה שנפגש במסע למונגוליה.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 2. אורח/ת 28 ביוני 2016 ב 12:53

    הייתה לי הזכות הגדולה להכיר אתכם

    ולהנות מחברתכם

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 3. אורח/ת 28 ביוני 2016 ב 14:29

    אחלה תיאור של המסע

    עושה טעם של עוד.... מאחלת לנו בריאות ופרנסה שיאפשרו להמשיך ולראות את העולם המדהים שלנו

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 4. אורח/ת 28 ביוני 2016 ב 23:15

    מסע מופלא

    אחלה מסע כבוד גדול לאתר השטח לעפר אוגש הבלתי נגמר - מאחל רק מעשים טובים ועוד דברים טובים בעתיד

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 5. אורח/ת 29 ביוני 2016 ב 11:02

    זכינו

    12 שנה אני מטייל עם עופר אוגש, אתר השטח.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 6. אורח/ת 03 ביולי 2016 ב 06:53

    היה כיף גדול לטייל בחברתכם

    לכל החבורה - היה כיף גדול לטייל בחברתכם!
    ולך עופר - קבל את הערכתי.

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 7. אורח/ת 03 ביולי 2016 ב 12:21

    טאג'ן מרוקאי

    המתכון המושלם להכנת טאג'ן מרוקאי - אנושי
    לוקחים  אנשים טובים ונופים בתוליים ובראשם מדריך, יותר נכון ג'פאי, ליתר דיוק צופה בכוכבים,ואם רוצים ממש להגדיר נכון האיש עם פנס הלייזר והוא בדבק המחויך שלו עם קורט של מנהיגות שטבועה מלידה מרכז סביבו : סבים וסבתות ,רווקים ורווקות.אנשים אחרי סיבוב ראשון וגם שני, נשואים באושר, ונשואים באושר שמאמינים שלצאת לבד רק מחזק את קשר הזוגיות.ומכניסים את כולם לתוך טאג'ן אנושי לשמונה ימים.
    שמונה ג'יפים שהתמהיל שלהם יוצר פסיפס שלם של החברה הישראלית במיטיבה. 
    ראש וראשון ,41 פעמים במרוקו עם ליידי שמרית ,עזר כנגדו בצילום ובעיקר בחיפוש אחרי החתן המושלם. נראה לי שהחיפוש יגיע לפתרונו לאחר הביקור בקבר דוד ומשה רק קצת סבלנות.
    בג'יפ השני , משפחת כץ בהדרה, תוך כדי נסיעה מר כץ נותן הערות לאיטום הבתים ורינה ברינה מצלמת ומתחברת לתחושות הפנמיות שלה.
    והנה מופיע במהירות האיש והאגדה אייל עם הנסיך שרון, אייל בהחלט דמות צבעונית שמושכת אש בדרכו הייחודית. הג'יפ שלו לדבריו זה בכלל לא ג'יפ , החלונות לא נפתחים ,המזגן לא עובד ובעיקר בגלל שיש לו מנוע של פיאט 600.אבל לצבעוני הזה יש נשמה טובה של ילד שובב. לשרון יש טעם רב בארומה מיוחדת, זה גם המקצוע שלו ארומאי. ומכיוון שהוא אוהב כל כך את ארומת הבנזין הוא מחליט להשיק משקה חדש של בנזין מהול בסולר. כשהוא מוריד חולצה ועושה סקיחול אפילו הג'יפ השקוע נחלץ מיידית מהחול.
    בג'יפ שתמיד רוצה להיות שני יושבת משפחת וייזר דוגמא ומופת לאחדות משפחתית תרנגולות שאוכלות צמחוני וכולם חיים יחד בהרמוניה. אור הצעיר והחייכן חובק עולם בעסקיו, לירון איש הייטק מדופלם שכולם עולים אליו לרגל כשהנייד שלהם משתעל, והבת שיר שכאשר היא לבושה גלבייה היא מתמזגת עם הסהרה בשלמות.ואת כולם מוביל האחד והיחיד כמודל האבא המופתי האולטימטיבי גרשון - גרא.
    ג'יפ הצילום המתועד מכל צדדיו של המאסטר לטכנולוגיה תום עם הקוקו רוני. במרכז הג'יפ טבלט משוכלל שניזון מהגו-פרו ומתעד כל חיכוך של הצמיג עם אדוות  הדיונה.
    צמד חמד של 34 שנים יחדיו הם רן ושלמה, בשקט,תושייה ,עצה טובה ובתבונה מנווטים עצמם ואת הסובבים אותם בביטחון מרוקאי מלידה.
    הג'יפ במנהיגותו של פרץ מאפשר לטירונים להתנסות בנהיגת שטח ,חילוץ נסיעה והופ קדימה משפחת חג'ג נותנת את הטון כשמר בטיחות שומר על גבולות הגזרה. ויש שם אחד שמה שמעניין אותו זה לא פג'רו או טיוטה ואפילו לא ניסן אלא חיי הקהילה של מרוקו.
    אחרונים חביבים על אמת הם עמוס ויענקלה. עמוס רוח החילוץ של המסע ובחילוץ כוונתי גם לחילוץ רוחני חברתי,ברוגע ,בשקט הפנימי ובצניעות רבה.  ליד הרב עמוס יושב תלמידו השקדן יענקלה שתמורת חופן סוכריות לילדים ,אפילו באלג'יריה שמעו את קריאת שמו -יענקלה יענקלה. איש מחוייך שאוהב סנדוויצ'ים מגוונים.
    לסיכום הטאג'ין המרוקאי היה ,בתחילה טעים.בהמשך מוכר,ולאחרונה אפילו מאוס. ומה שנישאר לנו ממרוקו זה בעיקר הטאג'ין האנושי שמתובל בחוויות מיוחדות של פסגות לבנות ומבהיקות,בתים שבנויים מתבן ובוץ,ילדים שלומדים לומר שלום מגיל אפס, דיונות אין סופיות של הסהרה ,מצפה כוכבים נייד,חילוצים מהנהר ומהחול וארוחת הצהריים המוקדמת של שש וחצי בערב.
    כל אלו בהדרכתו המתונה עד אמיצה של מאסטר מרוקו ושלושת עוזריו איברהים ,חנין ואחמד מהעדה.יש משהו בטיולי השטח שמחזיר אותנו לאדמה במובן הטוב של המילה ולקומתו של האדם למול עוצמתו האדירה של הטבע.
    עופר תרשום אותי לכל טיולי השטח הבאים,מה שבטוח שאיך שאני חוזר לארץ אני קונה פנס לייזר ויוצא לטיול עם האישה שאיתי במידבר יהודה. ובפתאומיות במחווה רומנטית אני מוציא את פנס הקסם ומסביר לה על העגלה הגדולה ועל כוכב הצפון החדש שלי יותר טיולי שטח  יותר נסיעות לאתיופיה,נמביה,ירדן יוון בקיצור כל ההצעות של אתר 4X4 ובעיקר כבל גרירה,שיהיה.
     
    סיום דבר עופר אנחנו רוצים לומר לך תודה על החיבור שלנו לטעם החיים וחוויה יוצאת דופן!
    נתראה בטיול הבא.
    יגאל שרים - מרוקו 2016
     

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 8. אורח/ת 22 ביולי 2016 ב 11:12

    לעופר ולצוות תודה

    הוספת תגובה צטט והגב
  • 9. אורח/ת 22 ביולי 2016 ב 11:14

    זכינו

    זכינו לצאת מהגבולות עם אחד המובילים בתחום בארץ ובעולם

    הוספת תגובה צטט והגב
ביטול