שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

ממעלה עשוש למעלה רמון

שבת 3.1.08, שבת קרירה עם שמש מלטפת בשמים, יצאו מוקדם בבוקר 10 ג'יפאים מכל הארץ לעבר נקודת המפגש סמוך לעין יהב. בתכנון לכבוש את מעלה עשוש,מעלה הר כיפה ולקראת סיום את מעלה רמון.
הדריך: וייזל עדי

מצפור הר כיפה - רותם שני

מצפור הר כיפה - רותם שנימצפור הר כיפה - רותם שני

נפגשנו בשעה 08:30 בתחנת הדלק מעט אחרי עין יהב לתדרוך בטיחותי ולהסבר על המסלול. בשעה 09:15 כבר היינו בכניסה לדרך הבשמים-מואה שעל כביש 90 ותוך פחות מ - 40 דקות נעצרנו למרגלות מעלה עשוש.
מוציאים מטאטא כביש, מנקים עד כמה שניתן את הפודרה ממשטחי הסלע הגדולים ומסדרים בבניה עם אבנים את המעלה במסגרת ''ההכנות לטיפוס'' (ראו טיפ שטח טיפוס עלייה - קישור).
ראשון במעלה עליתי ללא כל בעיה ואחריי עלו אחד אחד בצורה מקצועית עוד 7 ג'יפים.
בחבורה הנפלאה שהייתה איתי היו גם 3 רכבים ללא נעילת דיפרנציאל אחורית -חסרון שבא לידי ביטוי בזמן הטיפוס כאשר הרכבים נכנסו להצלבה ונעצרו במקום.
הכוונה מהקרקע ואבן במקום הנכון עשו את העבודה וגם ה-3 היו למעלה.

מעלה הר כיפה עד למצפור רותם שני

לאחר כיבוש מעלה עשוש, מלאי אדרנלין עצרנו לארוחת בוקר על שביל ישראל.
לאחר הארוחה המשכנו בטיפוס לעבר רמת ברק ומעלה הר כיפה. דרך יפיפיה הטומנת בחובה גם מעלה נחמד שכולו דרדרת בשם מעלה הר כיפה.
בסיום המעלה, ביקור קצר במצפור רותם שני או בשמו המקורי  מצפור הר כיפה. קישור למסלול טיול בו מסופר על רותם שני - קישור

מעלה הר כיפה עד למצפור רותם שני

פיני והרנגלר באחד העליות בדרך להר כיפה

פיני והרנגלר באחד העליות בדרך להר כיפהפיני והרנגלר באחד העליות בדרך להר כיפה

החברה במצפור רותם שני

החברה במצפור רותם שניהחברה במצפור רותם שניהחברה במצפור רותם שניהחברה במצפור רותם שניהחברה במצפור רותם שניהחברה במצפור רותם שניהחברה במצפור רותם שניהחברה במצפור רותם שניהחברה במצפור רותם שניהחברה במצפור רותם שניהחברה במצפור רותם שניהחברה במצפור רותם שני

מעלה רמון

לאחר שנשמנו את האוויר הצלול, הקר והנקי של הר כיפה - שעטנו על השבילים המהירים לכיוון כביש 40 עליו נסענו כ - 25 דקות לעבר השביל שהוביל אותנו למעלה רמון.
גם התקלה בניסן ווינר של דרור לא עצרה אותנו - יעקב המכונאי נשכב מתחת לרכב ותוך 10 דקות נפתרה הבעיה. נסיעה מהירה על השביל המסומן בשחור בתוך מכתש רמון ואחרי שעה בדיוק אנחנו עומדים תחת המעלה הארוך והמאתגר.
לסיום: כל הכבוד לג'יפאים - תיפסתם  את המעלה בצורה חלקה וכמעט ללא כל עיכובים  - קבלו שאפו.
להתראות בטיול הבא.
עדי

מעלה רמון

תגובות

0 תגובות