אתר השטח הישראלי - ג'יפים רכבי שטח מסעות טיולים ניווט נהיגה ישראל ירדן מדבר מערבי מצרים טורקיה מרוקו רומניה
EnglishEnglish | יציאה |  RSS  | הוסיפו למועדפים | הפכו לדף הבית
שלום אורח  להרשמה לאתר logo
חיפוש
חפשחפש באתר
חיפוש מתקדם
מסעות והדרכות
טיול חוויתי אל גבי ה...
נופי כינרת ורמת סירי...
ממזרח למערב הנגב - 3...

ציוד לשטח
זוג מכשירי קשר G7 Pro
695 ₪
אתיופיה - מדבר דנקיל והר הגעש ארטה-אלה
4200 $
רסקיו טייפ - סרט היתוך מסיליקון
49 ₪


קישורים חשובים‎
מסעות טיפוס הרים
מרוקו - טיול ג'יפים
מרוקו - טיול אופנועי שטח
גאורגיה - טיול ג'יפים
הדרכת נהיגה בשטח טרשי



שטח TV
שטח טיוי
מבחן האייל או למה צריך בקרת יציבות

חדשות
מפה ומשם – לקט ג'יפאים

הקונספטים של תערוכת הרכב בשנחאי

סיטרואן מרחיבה את היצע הקרוס-אוברים

תערוכת אוטומוטור - פסח 2017

ה-JEEP המהיר ביותר בעולם

גיפים, רק JEEP-ים

תמונות ראשונות: הדור הבא של סאנגיונג רקסטון



תמונת היום בגלריות
טיול סזוקי ויטרה פברואר 2017


חדש בפורומים שטח
הצטרפות לטיולי גיפים
טיולים בארץ | shlomif | 25.04.17
טיול מרתק
טיולים בארץ | אורח/ת | 25.04.17
תודה
טיולים בארץ | אורח/ת | 25.04.17

חדש בלוח רכבי שטח
סוזוקי גרנד ויטארה
שנת 2013 | יד 1 | 21.04.17
טויוטה לנד-קרוזר
שנת 2005 | יד 1 | 19.04.17
טויוטה לנד-קרוזר
שנת 2005 | יד 1 | 19.04.17

ראשי > אופנועים > רכיבת מבחן אופנועים

האופנוע שהטריף אותי - ימאהה WR450F

הכלי שיוציא את הברוטליות גם מהמהוגנים שברוכבי האופנועים ואז יוסיף עוד קצת.
דני קושמרו בטעימת שטח על הימאהה WR450F
צילומים: חזי עלון
מאת: דני קושמרועודכן: 21.03.17
תגיות: YAMAHA | דו גלגלי | ימאהה | 
האופנוע אשם


‘‘תגיד’‘, שאל חבר שרכב לידי, ‘‘ מה עובר עליך היום?  אתה רוכב כמו משוגע, מחצץ באבנים, נותן פול גז בכל ישורת. מה הסיפור? החברה זרקה אותך? ''.


בפראפזה על ‘‘זה לא את, זה אני’‘ - זה האופנוע.


זה ה–450 של ימאהה שגורם לרוכב הגון ורגוע (לרוב) להתנהג באנטיפטיה כזו, לשכוח מהחברים ולתת בגז כאילו אין מחר (או תהום בסוף הישורת). ה–450 הוא אופנוע אגרסיבי, חזק, גדול וגבוה שמצריך רגליים ארוכות כדי להגיע לרצפה מהמושב, והקשר לאופנוע מוטוקרוס ה- YZ של ימאהה קיים דרך חלקים משותפים, כולל מנוע ושילדה.


ה-WR450 החדש שונה מאוד, והוא דגם אחר, ועם מנוע ‘‘הפוך’‘ כמו ב–250 שנבחן (קישור למבחן); פתח היניקה נמצא בחזית והפליטה מאחור, לשיפור זרימת אוויר והורדת מרכז הכובד.


אין בשורה בעיצוב, בעיקר ביחס למתחרים האירופים. הוא לא מכוער, אבל נראה כאילו ימאהה ויצרנים יפנים אחרים החליטו במודע שבשטח, בניגוד לכביש, הנראות פחות חשובה, ואולי הם צודקים. הרי ה–WR בדגמיו הקודמים היה לשם דבר בתחום האמינות. הדור החדש אמור להיות כזה למרות שהוא מתוחכם בהרבה, עם הזרקת דלק וחיבור למחשב בעזרת מערכת GYTR כדי להתאים את אפיוני המנוע לצורכי הרוכב.


ל–WR שלדת קורה כפולה מאלומיניום שמוספה לקשיחות יחד המתלי הקאייבה העבים שגם הם לא מתרגשים מבאמפי ענק (אמרנו מוטוקרוס?) ומיכל הדלק קטן ובעייתי שנכנס לרזרבי כבר באזור ה–80 קילומטרים.

במדבר ובסינגל


רכבנו איתו במדבר יהודה ובנחל שורק ובאר שבע, בסינגלים, בחול ובנחלים צפופים אבל גם בישורות מהירות. ה–450 מסתדר עם טוב מאוד עם שבילים צפופים כל עוד הם לא איטיים וטכניים מדי. הגובה, המשקל הרב והמנוע שרוצה כל הזמן קדימה - יעשו את העבודה שם ליותר קשה.


הוא טוב מאוד, כצפוי, ובישורות ארוכות שם הוא יודע להגיע למהירויות באזור ה–150 קמ’‘ש. למרות שבארצנו מעטים האנשים (והמקומות) שיזדקקו לזה, אפשר רק לשער מה הוא היה יודע לעשות עם הילוך שישי. אלו מהירויות שמתאימות יותר למרחבי דיונה גדולים בסהרה (קישור למסע במרוקו עם ה-WR הקודם), ואכן עם מיגון רוח ומיכל דלק גדול אפשר להבין מדוע הוא כלי מוצלח כל כך בראלי כמו דקאר. למעשה המנוע שלו הוא כל כך מוצלח שאי אפשר שלא לחשוב כמה כיף היה איתו בגרסת סופרמוטו, או אפילו בגרסאת נייקד מופרעת.


הגדול במשפחת ה–WR הוא אופנוע חזק מאוד שלא יבהיל גם רוכבים פחות מנוסים, ועם זאת, בעידן שבו הרוב מבקשים כלים קטנים יותר, הוא יהיה כלי ייחודי לאנשים שמחפשים בדיוק אותו

לפרטים טכניים: ימאהה WR450F עברו לדף 2>>>

קישור למבחן הדרכים המלא לימאהה של צביקה כהן
1   2  קדימה >>  
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
תאריך מאת7 תגובות
לפתיחת כל התגובותהוסף תגובה
לחץ לפתיחה1. כתבה חדשה - האופנוע שהטריף אותי - ימאהה WR450F אתר השטח 4X421.03.17 14:55
הכלי שיוציא את הברוטליות גם מהמהוגנים שברוכבי האופנועים ואז יוסיף עוד קצת. דני קושמרו בטעימת שטח על הימאהה WR450F צילומים: חזי עלון
סגור הוסף תגובה
ללא תוכן2. בטוח שזו לא טעות במחיר?Sgill21.03.17 18:18
לחץ לפתיחה3. בטוח שזו לא טעות במחיר?Ogash Ofer21.03.17 19:43
אכן הכלי לא עולה 160,000 ש''ח אלא נכון להיום:  59,985 שקלים
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה4. הילוך שישיאורח/ת22.03.17 14:35
יש לו הילוך שישי
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה5. הילוך שישיOgash Ofer22.03.17 14:42
לפי מה שאני מכיר רק 5 הילוכים
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה6. הילוך שישיOgash Ofer22.03.17 14:43
ועכשיו אני רואה שפרטים הטכנים רשום 6 ?
נראה לי שזו טעות (גם המחיר היה רשום 160,000 ש''ח) - אבדוק ואתקן היכן שצריך.
סגור הוסף תגובה
לחץ לפתיחה7. 5 הילוכים בלבדOgash Ofer22.03.17 14:49
תיקנתי בפרטים הטכניים.
ואני סגור על כך שיש רק 5 הילוכים.
סגור הוסף תגובה
  הוסף תגובה
שם: להרשמה לאתר
דואר אלקטרוני: כתובת הדואל אינה מופיעה בתגובה
כותרת:
שלח/י
שתף|  שלח לחבר    הדפס    הוסף סימניה    דווח על טעות  
פיתוח TGASoft| עיצוב יעל קציר
פרסם באתר |תקנונים|עזרה|דרושים |צור קשר |כתבו עלינו |מי אנחנו
כל הזכויות שמורות לאתר השטח הישראלי ©

 טיולי ג'יפים בעולם | טורקיה | טיול ג'יפים בטורקיה | מדבר מערביטיול ג'יפים במדבר המערבי | ירדןטיול ג'יפים בירדןמרוקו טיול ג'יפים במרוקו | יוון טיול ג'יפים ביוון | כתבות ניווט | GPS | תוכנות ניווט | מכשירי קשר | ערכת חילוץ | קומפרסור גדול | קומפרסור קטן | רצועת גרירה| מבחן  דרכים - ג'יפים | רכב שטחג'יפ סופה | באגי | ספורט מוטורי | ראלי | WRC | מסלול טיול | טרקטורון | אופנוע | טיול אופנועים  | טיולים בארץ | הדרכת נהיגה |  אינדקס שטח - עסקים    The Israeli Off-Road site  | 4X4 | Offroad | ATV | motorcycles יצרני רכב: אודי, איסוזו, אלפא רומיאו, ב.מ.וו, ביואיק, גאז, ג'יפ, ג'נרל מוטורס, דודג', דייהו, דהייטסו, האמר, הונדה, וולוו, זיל, טאטא, טויוטה, יונדאי, ימהה, לאדה, לנד רובר, לקסוסמאזדה, מיצובישי, מרצדס, ניסאן, סאנגיונג, סובארו, סוזוקי, סופה, סיטרואן, סקודה, פולאריס, פולקסוואגן, פורד, פורשה, פיז'ו, קאמאז, קיה, קרייזלר, רכב נצרת, רנו, שברולט, FDW, KTM