חזרה לויקי

קאמאז

  • שתף:
  • שלח
  • הדפסה

יצרנית המשאיות הגדולה ביותר ברוסיה, ידועה בזכות שיא הנצחונות בראלי פריז-דקאר: 8 פעמים ניצבו נהגי המשאיות שלה בראש דוכן המנצחים

בשנת 1969 התכנס הוועד המרכזי של המפלגה הקומוניסטית בברה''מ, והחליט על הקמת מפעל חדש לייצור משאיות כבדות. השם מאחרי ראשי התיבות הוא Kama Automobile Zavod- מפעל המכוניות ב-KAMA, שהוא נהר הזורם לא רחוק מבית החרושת.

image

קאמאז מתמחה בייצור משאיות כבדות למגוון עבודות, רובן בעלות שלושה סרנים, אך יש גם דגמים עם שני סרנים וארבעה סרנים. לחלק מהן יש סרן קדמי מונע, לחלקן הנעה רק בסרנים האחוריים. כל המשאיות מצוידות במנועי טורבו- דיזל בתצורת V-8 ובתיבות הילוכים מכניות מתוצרת ZF. בנוסף, מייצרת קאמאז גם אוטובוסים, טרקטורים וכלי רכב צבאיים.

image

המשאיות של קאמאז קנו לעצמן שם של משאיות חזקות ואמינות, למרות שהן לא שיא המודרניות (ואולי דווקא בשל כך...). הן לא עומדות בתקנים המחמירים של זיהום אוויר ולכן משווקת רק במזרח אירופה, באסיה, במזרח התיכון ובאפריקה.

אנחנו מכירים את משאיות קאמאז בזכות השליטה שלהן בראלי פריז-דקאר בשנים האחרונות, עם שמונה נצחונות, חמישה מהם הושגו על ידי ולדימיר צ'אגין. בראלי האחרון, זכה הצוות של של קאמאז במקומות 1-2.
סיקור ראלי דקאר 2009

משאית קאמאז בעבודה יומיומית:

image

המשאית האולטימטיבית למירוצים - סרטון משנת 2021: