שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ההאמר הסיני מקבל הנעה חשמלית

הפירלס M50 מתוצרת חברת דונגפנג, גרסת טנדר חד-קבינה של ההאמר H1 המיתולוגי המיוצר בסין, יצטרף בקרוב לשוק הרותח של טנדרים עם הנעה כל-חשמלית

בעוד חודשים מספר, אמורה ג'נרל מוטורס להתחיל ולשווק את ההאמר החדש. למרות השם המחייב, אין שום קשר בין ההאמר הנוכחי לבין אלה מהדורות הקודמים, בוודאי לא עם ה-H1, הגרסה האזרחית של ההאמר הצבאי (קישור לכתבה). ההאמר המודרני יופיע תחילה כטנדר עם הנעה כל-חשמלית, ובשלב מאוחר יותר מתוכנן גם SUV על אותו בסיס, עם אותה צורת הנעה (קישור לכתבה).

אבל אם אתם מתגעגעים להאמר "אמיתי" חדש, תוכלו למצוא אותו דווקא בסין. מדובר בפירלס M50 מתוצרת חברת דונגפנג (Dongfeng Fearless M50), המיוצר כיום רק בגרסת טנדר חד-קבינה. הסינים ידועים כמי שביססו את תעשיית הרכב שלהם, לפחות בתחילתה, על ההעתקה חסרת בושה של מותגים בינלאומיים מוכרים, אבל הטנדר הזה דווקא לגיטימי לחלוטין. כשג'נרל מוטורס משכה ידיה מייצור ההאמר הישן, היא חיפשה נואשות יצרן שיסכים לקנות ממנה את המותג (קישור לכתבה). דונגפנג רכשה את קו הייצור כולו ואת ה"בלו-פרינטס", אבל ויתרה על השימוש בשם המיתולוגי כדי להוזיל את עלות הרכישה.

image

הפירלס M50. בקרוב גרסה חשמלית

הזכויות שרכשה החברה הסינית מתירות לה אמנם לייצר את הכלים האלה עבור הצבא בלבד, אבל לך תעצור את הסינים... וכך מיוצר גם דגם המיועד לשוק האזרחי (זה המופיע בתמונות) והשבוע נודע כי בעתיד הקרוב יופיע דגם כל-חשמלי של הטנדר, שייתכן ויגיע לשווקים עוד לפני טנדר ההאמר החשמלי של ג'נרל מוטורס.

על פי הפרסומים, הטנדר הסיני יצויד במנוע שיספק 1070 כ"ס, עם זינוק מ-0 ל-100 תוך 5 שניות. מארז סוללות נכבד ייתן טווח נסיעה של כ-500 ק"מ בין טעינות, עם יכולת טעינה מהירה תוך 27 דקות בלבד. הטנדר יצויד גם ביכולת נהיגה אוטונומית, בדרגה 2.5. על פניו, זה נראה כ"דיל" מעניין, עד שמגיעים לסוגיית המחיר שיעמוד על כ-100 אלף דולר ולמעלה מכך. יקר יותר מהפורד F-150 החשמלי ומהריביאן R1T, ויקר בהרבה מהטנדר של טסלה. אם אלו אכן יהיו המחירים בפועל, קשה להאמין שתהיה התנפלות המונית של קונים...

image

ההאמר החדש של ג'נרל מוטורס