שטח 4X4 > כתבות > חדשות

החשמול מגיע גם ללנד קרוזר סדרה 70

החברה האוסטרלית שעוסקת בהסבה של הכלים הקשוחים מתוצרת טויוטה, מייעדת אותם לשימוש בתוך מכרות

לאחר חמש שנים של פיתוח ושנתיים נוספות של ניסויים עם רכבי אב-טיפוס שנבדקו על ידי שתיים מהגדולות שבחברות הכרייה באוסטרליה, נחשף רישמית ה-ZED70 Ti, שהוא בעצם לנד קרוזר 79 שעבר הסבה להנעה חשמלית על ידי חברת ZERO Automotive.

ה-79 הוא טנדר עם תא נהג כפול, וההסבה שהוא עבר כללה "עקירת" מנוע הדיזל איתו הוא מגיע במקור, והחלפתו במנוע חשמלי המספק כ-270 כ"ס ומומנט של כ-120 קג"מ. המנוע מתחבר ישירות למערכת ההנעה הקיימת של הרכב, ללא שינויים נוספים.

מצברי ליתיום מתוצרת טושיבה מספקים את הכוח, ונותנים טווח נסיעה של כ-200 ק"מ. המצברים האלו אמורים לשרוד 20 אלף מחזורי טעינה, ואם אלו מחזורי טעינה מלאים זה שווה ערך לנסיעה של 4 מיליון ק"מ... מטען המובנה בתוך תא המנוע מתחבר לרשת החשמל הרגילה, ויכול לטעון את המצברים תוך כשלוש שעות. מטען מהיר חיצוני יעשה זאת ב-25 דקות בלבד.

הסבות כאלו הן אמנם לא דבר חדש, כפי שתוכלו לקרוא כאן וגם כאן, אבל במקרה הזה ההסבה נעשתה למען מטרה מוגדרת מאוד. באוסטרליה נמצאים כמה מהמכרות הגדולים ביותר בעולם, בהם כורים בין היתר זהב, כסף, נחושת, ניקל, פלטינה ועוד שורה ארוכה של מחצבים. עומקם של חלק מהמכרות התת-קרקעיים מגיע לק"מ ויותר, והתbאים הסביבתיים בהם קשים. המעבר להנעה חשמלית בכלי הרכב המשמשים בתוך המכרות בא כדי לנסות ולהקטין במעט את זיהום האוויר בתוכם. לא נמסר האם הלנד קרוזרים המוסבים יוצעו למכירה גם לשימוש רגיל על הכבישים.