שטח 4X4 > כתבות > חדשות

זהירות, הדיפנדר מחשמל

לתשומת לב בעלי הדיפנדרים של פעם: סדנה בריטית מציעה קיטים מוכנים להסבת הכלים המתיישנים להנעה חשמלית, המבוססים על מנועים של טסלה, שההספק שלהם מגיע עד 650 כ"ס...

הסבת מכוניות קלאסיות להנעה חשמלית הופכת פופולרית יותר ויותר, בעיקר משום שבעלי המכוניות הישנות סבורים שמנוע חשמלי מודרני יבטיח את עתיד כלי הרכב האהובים שלהם כנגד שינויים צפויים בתקנות זיהום האוויר, עלייה בעלויות הדלק ובעיית זמינות חלפים. ההסבות האלו פופולאריות במיוחד בבריטניה, ויש כבר לא מעט סדנאות שעוסקות בכך.

אחת מהן היא Electric Classic Cars, שמבצעת הסבות בעצמה, אבל גם מציעה קיטים מושלמים להסבה כזו, שמגיעים מוכנים להרכבה "בולט און". אחת הערכות מיועדת לדיפנדרים ישנים, והיא מורכבת מיחידת הנעה של טסלה, עם 450 כ"ס כבסיס או עם מנוע חזק יותר שמספק 650 כ"ס. עם המנוע החזק, הדיפנדר ה"מסכן" מזנק מ-0 ל-100 תוך 3.5 שניות... למנוע מחובר דיפרנציאל מוגבל החלקה, ששולח את הכוח לשני הסרנים.

ערכת ההסבה לדיפנדר של Electric Classic Cars

את הערכה משלימות שתי יחידות מצברים, הגדולה יותר מותקנת בתוך תא המנוע על בסיס התושבות הקיימות והשנייה "יושבת" מאחור, מתחת למושבי הנוסעים. הסט הזה מספק טווח נסיעה של כ-240 ק"מ בין טעינות. כרגע לא ניתן לרכוש את הערכה להרכבה עצמית, והיא נמכרת רק לסדנאות ברחבי העולם שמתמחות בהסבות כאלו. אבל לדברי בעלי הסדנה הבריטית, בקרוב היא תוצע גם לקהל הרחב.

יחידת המצברים הקדמית. "יושבת" על תושבות המנוע המקוריות

תומכי ההסבות החשמליות אומרים שהם נפטרים מהמנועים הלא אמינים, המסריחים והרועשים במכוניות הישנות, ושמנועים חשמליים, אפילו במכוניות משפחתיות צנועות כמו ניסאן ליף, מספקים יותר ביצועים מאשר מנועי בנזין ישנים. המבקרים טוענים, שההסבות גוזלות ממכוניות קלאסיות חלק מהמורשת והזהות שלהן. המכוניות האלו היו רועשות, מסריחות ולא אמינות גם כשהיו חדשות, וזה חלק מהכיף להחזיק אחת...

כך או כך, מספר הסדנאות העוסקות בהסבות חשמליות הולך וגדל, ובבריטניה כאמור יש לא מעט מהן. חלקן מתמחות בכלי רכב מסוג מסוים, כמו סיטרואן דה-שבו והדגמים הספורטיביים של MG, חלקן מציעות הסבות של כל רכב קלאסי כמעט, כולל דגמי מרצדס, פורשה, ריינג' רובר, יגואר, בנטלי ורולס רויס, וגם פיאט 500, מיני מיינור וחיפושיות של פולקסוואגן, בין היתר.

יגואר XK120 שהוסבה לחשמל מחוברת למטען

הטרנד הזה לא נעלם מעיניהן של יצרניות כלי הרכב הקלאסיים, והן מציעות גרסאות חשמליות של כמה מהמכוניות הקלאסיות ביותר שלהן. אסטון מרטין מייצרת DB6 חשמלי, יגואר את ה-E-Type Zero, הנעזרת במערכת הנעה שנלקחה מ-I-Pace וגם פולקסוואגן נכנסה לתחום והיא מסבה את הוואנים של פעם, הטרנספורטים, להנעה חשמלית.

הסיפור אינו זול. ההסבה הכי בסיסית עולה כ-6,000 ליש"ט, והמחיר יכול לקפוץ עד ל-65 אלף ליש"ט, לא כולל מחיר המכונית עצמה. בנטלי או רולס רויס ישנה ששופצה והוסבה להנעה חשמלית, עולה 350 אלף ליש"ט וצפונה, הרבה צפונה. אבל במדינות עם תרבות מוטורית מפותחת, כנראה שהמגמה הזו תלך ותתפתח. ותנו לנו להמר: אצלנו זה לא יקרה.

גם הדלוריאן הזו חושמלה, בסדנה של Electric Classic Cars