שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

בחזרה מזרחה - סיכום טיול ג'יפים בירדן - סוכות 2014

לאחר תקופת הקיץ חזרנו לטייל בירדן ובפרוס סוכות יצאנו שוב אל המדבר האדום.
מזג האוויר נוח לטיולי מדבר, ואדי רם, פטרה, המדבר הדרומי ואדי חסה ועוד...

לאחר הבילוי במעבר הגבול

לאחר הבילוי במעבר הגבוללאחר הבילוי במעבר הגבול

ממעבר הגבול לפלאפל המסורתי בעקבה

במעבר הגבול שבערבה, קידמו אותנו שוב כמו תמיד פקידי רשויות ההגירה והגבולות של ישראל בסבר פנים ידידותי ומזג אויר נפלא. ברם, את הבירוקרטיה הירדנית לא ניתן לעקוף וכרגיל נערכנו ליציאה לעבר העיר עקבה לא לפני שחלפו 3 שעות במעברי הגבול עד אשר כל כלי הרכב קיבלו רישוי ירדני ולוחית זיהוי מקומית.

בלב העיר עקבה החסום לבריזה מהים החום גם באוקטובר די מעיק. התמקמנו מתחת למאווררים והשיחה קלחה על רקע החומוס הסלטים והפול.

סבב קניות קצר של מים ונשנושים ושוב מתפתלת השיירה בין עשרות כלי רכב ירדנים ממהרים וצופרים.

דלוגים מעל כמה רמזורים ואנו שועטים במעלה דרך המלך מספר 15 לעבר וואדי רם.

בכניסה לוואדי רם מפגש עם החולות

בכניסה לוואדי רם מפגש עם החולותבכניסה לוואדי רם מפגש עם החולות

המפגש עם וואדי רם

תדלוק בתחנת הדלק המלכותית לפני הירידה לשטח, והנה השיירה מתפתלת בשבילים החוליים שבמרחבים של המדבר האדום.

על הפתיחה – אתגר. דיונה חולית ארוכה ותלולה מזמנת התנסות של הנהגים והנהגות בטיפוס בחולות טובעניים.

מורידים לחץ אויר בצמיגים, וראה זה פלא איך כולם שועטים במעלה הגבעה החולית.

וכרגיל הצעירים בנפשם מתמודדים בעקשנות עם השיפוע התלול במיוחד ועל פניהם חיוכים רחבים של נצחון.וכרגיל הצעירים בנפשם מתמודדים בעקשנות עם השיפוע התלול במיוחד ועל פניהם חיוכים רחבים של נצחון.

מעין לורנס

בפתח וואדי רם לאחר נסיעה קצרה בחולות מגיעים למעין שכבה שבתקופה זו יבש, והוא נקרא על שם לורנס איש ערב או כפי שהחוקרים מכנים לורנס איש הצ'יזבטים.

עצרנו בצל העץ המוריק שליד שוקת הגמלים פרסנו את ערכות הקפה, והאזנו לסיפורי המדריך אודות מוצאו וקורותיו של איש המדבר לורנס איש ערב.

ובעוד גומאים את ספל הקפה היגיע תורם גם של הנבטים ומסעותיהם במדבריות ערב, דרום ירדן והנגב שלנו.

ליד מעין לורנס

ליד מעין לורנסליד מעין לורנס

עין לורנס סיפורו של האיש וסיפור הנבטים

עין לורנס סיפורו של האיש וסיפור הנבטיםעין לורנס סיפורו של האיש וסיפור הנבטים

לחזלה

החזלה הוא שמו של הר המתרומם במרכז המרחבים של וואדי רם הזמן הרוחות והבדלי הטמפרטורה בקעו בו נקיק עמוק ותלול ממש קניון צר בו זורמים מים ועל קירותיו ציורי קיר נבטיים. הקדשנו שעה קלה למקום והתכבדנו בתה בדואי באוהל חנות התכשיטים והבשמים המקומי

החזלה

החזלההחזלה

טיול בנופי וואדי רם

מהחזלה יצאנו לנתיב ארוך וקסום בחולות הטובעניים של וואדי רםת בינות להרים מחוטבים מעשי ידי הטבע ולאורך ערוצים עמוקים בואכה קע א דיסה. שם הזדמן לנו לחזות באימון של רוכב על גמלים לקראת המרוצים שמתקיימים במסלול שנבנה במקום.

בחולות המדבר האדום

חיטוב פנים בסלע של לורנס איש ערב

חיטוב פנים בסלע של לורנס איש ערבחיטוב פנים בסלע של לורנס איש ערב

קע א דיסה סוף היום הראשון

לקראת השקיעה נפתח הוואדי הצר בו נסענו בלב המדבר ומולנו התגלה מישור רב מימדים חלק כאגם המשתרע לאורך מספר קמ. המשטח הינו קע - שיקוע של בוץ הלס לאחר גשם כבד שגורם לקרקע להיהפך למשטח ישר וחלק. בערבית -קע. ליד הכפר א דיסה  שלידו נמצא המאהל הבידואי בו בילינו את הלילה הראשון נמצאת הקע שעליה נבנה מסלול מירוצי גמלים.  לאחר שסיימנו את מירוץ הג'יפים, הזדמן לנו לחזות באימון ריצה של גמלים אמיתיים. משם שמנו פנינו מערב לעבר המשמ השוקעת בואכה המאהל. שם המתינו לנו אוהלים ארוחת ערב עשירה וטעימה ומנוחה לאחר יום רווי נופים ושעשועי נהיגה בחולות.

אין כמו השקיעה במדבר

אימון של גמלים מהטבע

אימון של גמלים מהטבעאימון של גמלים מהטבע

ויהי ערב ויהי בוקר יום השני

בבוקר יום השני יצאנו צפונה לעבר פטרה שליד הכפר וואדי מוסא. דרכנו שוב הובילה אותנו בחולות האדומים של הוואדי דרך מספר קע-ות וכמובן גם דיונות מתנשאות ששוב גבו את תשומת הלב של הצעירים בנפשם.  הדרך לקשתות המפורסמות עוברת ליד אתר מעניין שגיבורינו דווקא ניחשו את מהותו - אתר סרטים. ליד הקשתות קפה וסיפור ומשם לעבר אחד הכפרים שעל דרך המלך. שם מלאנו חזרה את האויר בצמיגים ללחץ גבוה ושעטנו לעבר הכפר וואדי מוסא שבו רפדנו את בטננו בשווארמה וחומוס, צ'ק אין זריז במלון ויצאנו לסיור באתר המפורסם פטרה. בערב - ערב חופשי וארוחת ערב מגוונת למדי במלון.

בוקר היום השני

נפרדים מוואדי רם ליד הקשתות

נפרדים מוואדי רם ליד הקשתותנפרדים מוואדי רם ליד הקשתות

בוקר היום השלישי

ביומו השלישי של המסע פצחנו בארוחת בוקר במלון. העמסנו שוב את הציוד ויצאנו לוואדי נימלה היורד ממרומי הרכסים שמקיפים את פטרה לעבר הערבה הירדנית. ממרומי הרכס העפנו שוב מבט לעבר פטרה - האזור הנגלה וירדנו דרך וואדי נימלה אל הערבה. בין דיונות מצאנו צל ושתינו את הקפה הירדני הטוב שהחברים קנו בוואדי מוסא. משם לוואדי חסה לטבול במימיו הצוננים. הטבילה מעט השתבשה בעיקבות שבר מוט הגה ברכב של המדריך. אך תושיה וידיעת התיקון המאולתר בשטח החזירו את הדיסקו הישן חזרה לכשירות ועם החבישה הגיע ללא תקלות חזרה למעבר הגבול ומשם צפונה מהלך 350 קמ נוספים הביתה. תם עוד מסע מוצלח שלא ישכח במהרה במדבר הדרומי של ירדן שנופיו עוצרי נשימה ותושביו מסבירי פנים

מבט אחרון לעבר פטרה

מבט אחרון לעבר פטרהמבט אחרון לעבר פטרה

קפה ירדני בערבה הירדנית

קפה ירדני בערבה הירדניתקפה ירדני בערבה הירדנית

איזה כיף של מסע

איזה כיף של מסעאיזה כיף של מסע

תמונות באדיבותה הרבה של נאווה

תמונות באדיבותה הרבה של נאווהתמונות באדיבותה הרבה של נאווהתמונות באדיבותה הרבה של נאווהתמונות באדיבותה הרבה של נאווהתמונות באדיבותה הרבה של נאווהתמונות באדיבותה הרבה של נאווהתמונות באדיבותה הרבה של נאווהתמונות באדיבותה הרבה של נאווהתמונות באדיבותה הרבה של נאווהתמונות באדיבותה הרבה של נאווהתמונות באדיבותה הרבה של נאווהתמונות באדיבותה הרבה של נאווהתמונות באדיבותה הרבה של נאווהתמונות באדיבותה הרבה של נאווהתמונות באדיבותה הרבה של נאווהתמונות באדיבותה הרבה של נאווה

עוד תמונות ממצלמתה של נאווה

עוד תמונות ממצלמתה של נאווהעוד תמונות ממצלמתה של נאווהעוד תמונות ממצלמתה של נאווהעוד תמונות ממצלמתה של נאווהעוד תמונות ממצלמתה של נאווהעוד תמונות ממצלמתה של נאווהעוד תמונות ממצלמתה של נאווהעוד תמונות ממצלמתה של נאווהעוד תמונות ממצלמתה של נאווהעוד תמונות ממצלמתה של נאווהעוד תמונות ממצלמתה של נאווהעוד תמונות ממצלמתה של נאווהעוד תמונות ממצלמתה של נאווהעוד תמונות ממצלמתה של נאווהעוד תמונות ממצלמתה של נאווהעוד תמונות ממצלמתה של נאווה

קישורים:

יומני מסעות קודמים מירדן טיול ג'יפים ואדי ראם ופטרה מסע מיוחד למדבריות של מזרח ירדן   המסע הבא לירדן - 27/11/14 עד 29/11/14 לפרטים הקליקו כאן