אופנועים / טרקטורונים > יומני מסע

טיול אופנועים במדבר יהודה

במשך יומיים טיילנו במדבר יהודה במזג אוויר מדהים ובדיוק לאחר הגשמים כשהמדבר ירוק ופורח.
אבל הכי חשוב - חבורת הרוכבים! שהיא זו שהפכה את הרכיבה לטיול מוצלח. תודה לרוכבים.

היום הראשון לרכיבה

יצאנו בבוקר מערד היישר לתוך מדבר יהודה. ירדנו לעבר בקעת קנאים ודרך הר מנחם, כשמצדה ברקע, הגענו לכפר הנוקדים. חצינו את הכביש המחבר בין הסוללה של מצדה לעיר ערד ורכבנו לכיוון נחל צאלים וברכת צפירה. דרך נחל עדשה טיפסנו להר בדר, ירדנו לנחל הרדוף והעפלנו להר חצרון אחריו חצינו את נחל שפן. לאחר נחל הרדוף עצרנו בצל שליד בור קרש - שהיה מלא במים. על הגבעה לצד המבנים הנטושים של אומ-דרג' עצרנו לארוחת צהרים (ותודה ליובל על הארוחה). המשכנו צפונה דרך נחל חבר עד המבנה הישן של רוג'ום א'-נקה. ירדנו דרך ראס אל חממה אל האזור של חרבת אל מנקושיה ומצפה ערוגות. במצפה מעל עין גדי עין גדי עצרנו לשחרר עצמות (קצת הליכה ברגל לעבר קצה התצפית) ומשם היישר לירידה ולעליה הקשה של מעלה איסיים החוצה את נחל ערוגות.

דרך הר חולד ונחל חבר הגענו לעלייה של מעלה עוזי מהצנחנים. לאחר שטיפסנו מעלה המשכנו בחושך כשאנו חוצים את נחל ארנב ואת נחל בדר החוצה עד לכביש מול חוות הנוקדים ומשם למלון בערד.

לפירוט של מסלולי הטיול:

מסלול טיול למרכז מדבר יהודה - החלק הדרומי של המסלול

מסלול טיול ללב מדבר יהודה - החלק הצפוני של המסלול

בבור קרש

בבור קרשבבור קרש

היום השני לרכיבה

לאחר ארוחת הבוקר יצאנו מערד דרומה ומזרחה לעבר מדבר יהודה הדרומי. טיפסנו להר קינה ולראש זוהר ודרך נחל מורג עברנו במיצד חתרורים עד לראש מצוק ההעתקים מעל מעלה יאיר. ירדנו את מעלה יאיר, כשמזג האוויר מתחמם, עד לים המלח. דרך צוק תמרור העפלנו חזרה להר ודרך סינגלים מקסימים בתוך ערוצי הנחלים רכבנו עד למקלחת בערד.  לפירוט של מסלולי הטיול מסלול טיול למעלה יאיר ולמעלה זרון - חלק ממסלול הרכיבה של היום השני