שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים פורד Ford F-350

משא כבד - סדרת כלי הרכב הנמכרת ביותר בארה''ב ב-30 השנים האחרונות עברה מתיחת פנים לכבוד 2015. יצאנו לסיבוב עם ה-F-350, שמקבל מנוע חזק עוד יותר מבעבר - ולחשוב שהוא לא הכי גדול בסדרה...
כתב: נמרוד שקלרז

 

בחזרה לעתיד 2

 

 

בשעה 16:29, ב-21 לאוקטובר 2015, דוקטור בראון ומרטי מקפליי נחתו מהעבר, הם הגיעו לשם היישר משנת 1989. העתיד שהם גילו שונה מאוד מההווה שלנו - אין בגדים שמתאימים את עצמם ללובש, אין סקייטבורד מרחף ואין מכוניות מעופפות.

העתיד, כך מסתבר, הוא הרבה יותר שמרני מכותבי הסדרה - אפילו הרכב הנמכר ביותר בארה''ב נשאר אותו אחד מ-89' ועד היום...

למבחן דרכים Ford F350 משנת 2011 - הקליקו כאן

לבמחן דרכים Ford F350 משנת 2009 - הקליקו כאן

 

לא שלא היו שינויים, אפילו בסדרת ה-F של פורד. השנה, למשל, היא קיבלה מתיחת פנים קלה - אבל ממש קלה - ומנוע חזק עוד יותר.

440 כ''ס - מעניין אם מישהו חלם על הספק כזה בטנדר סדרתי ב-89'. בגלל משחקי חשבונאות, באדיבות רשות המיסים, הדגם היחידי מהסדרה שמגיע לארץ דרך היבואן הרשמי הוא ה-350-F.

וכשמציעים לי לקחת לסיבוב כמעט 120 קג''מ, מי אני שאסרב להצעה?

 

איך 440 סוסים מרגישים מבפנים

 

 

רגע לפני שנעיר לחיים עדר שיכול לשרת היטב מכונית ספורט - צריך לבחון את תא הנוסעים. הגרסה שהגיע למבחן היא המפוארת ביותר (LARIAT), הכוללת דיפוני כאילו-עץ גדולים וקישוטי כרום נוצצים.

אלא שהם לא מצליחים להסוות את המהות הבסיסית של התא הזה - זה פשוט ארגז כלים גדול. אותם קווים ישרים וגסים, אותו פלסטיק קשיח ופשוט למגע - וכנראה גם אותה עמידות.

אחרי הרבה מאוד קילומטרים כרכב הדגמה, לא נשמע שום קרקוש מהפלסטיקה, גם בשטח. האבזור נדיב ביותר והוא כולל חימום וקירור(!) למושבים מופעלי החשמלי ומדופני העור, ושליטה עם כל מערכות הרכב בדיבור (רק באנגלית, כמובן.) ודרך מסך המולטימדיה (הרחוק מדי - מזל שיש גם כפתורים רגילים).

 

במפתיע, המרחב מאחורי ההגה לא נדיב. המושב האמצעי בשורה הקדמית פולש אל מרחב המחיה של רגל ימין כאשר הוא מקופל ובנוסף אין משען נוח לרגל שמאל. בנוסף לכך, תא הכפפות ושאר התאים קטנים מאוד, ואין איפה להניח בקבוק מים או פלאפון בנוחות - מעט מאכזב ברכב שתוכנן ככלי עבודה. כדי לחתום את הרשימה ישנו תא מעל למערכת המולטימדיה הכולל 2 חיבורי USB, חריץ לכרטיס SD, חיבורי RCA ושקע טעינה, כל זה בנוסף לשני שקעי טעינה נוספים על פני הדשבורד ושקע של 110V - מכובד בהחלט.

 

 

שיירת הרוכבים

 

 

יכולת גרירה היא דבר חשוב בארה''ב, ולכן לא מפתיע שיצרני הטנדרים שם מנהלים מלחמת חימוש בתחום ההספק והמומנט - ועם 440 סוסים ו-119 קג''מ, הפורד הוא המלך. לפחות כרגע.

לשם השוואה, בסדרת משאיות החלוקה של וולוו (FL) ניתן לקבל מקסימום 290 כ''ס... המשמעות היא שבשום מצב סביר לא יהיה חסר לכם כח. עם מטען, בעליה - פשוט שימו גז והמפלץ יאיץ בקלילות.

אבל מצד שני, לא הורגש פער משמעותי לעומת המתחרות, אלו עם המנועים ה''חלושים'' - 397 כ''ס בסילברדו ו-370 כ''ס בראם. צריכת הדלק במהלך המבחן נעה בין 7.1 ק''מ לליטר בשיוט רגוע ל-5.9 ק''מ לליטר בקטעים שכללו גם שטח, כך שכל דבר בין שני הנתונים הללו הוא צריכה ריאלית. 

 

היי דרומה!

 

 

השלג בגולן היווה תירוץ מצוין לקפוץ לבקר את ההורים ברמה - לא שאני צריך תירוץ כדי לבקר את ההורים, או כדי לקפוץ לרמה. לאור נסיון העבר, אני נכנס בדחילו ורחימו לשביל מבוצבץ - רק כדי לאשש שגם ה-350-F מרגיש מאוד לא נוח בבוץ.

ומכיוון שאין לי אף חבר טוב עם ריו אייל, שיוכל לחלץ את הג'מוס במקרה שקיעה, החלטתי לא להתגרות בגורל יותר מדי, ועשיתי ''אחורה פנה'' זריז, תוך שאני ממלמל לעצמי ש''גם הדרום יפה בעונה זו''.

כביש הבקעה לכיוון יריחו מגלה את המתלים ובולמי הזעזועים במערומיהם - הרכב קופצני על כל סוג שיבוש ובכל מהירות, וגם כמה מאות קילוגרמים נוספים לא שיפרו את נימוסיו.

המתלים מסרבים להתייחס למהמורות קטנות, ומוחים קשות על מפגש עם שיבושים גדולים יותר. כשמצאנו קטע אספלט סלול היטב ומפולס, שמנו לב שבידוד רעשי הרוח, הכביש והמנוע טוב מאוד, ותא הנוסעים נשאר שקט למדי גם במהירות גבוהה (ושקט בהרבה מהטנדרים שהשתתפו במבחני הדרכים הקודמים). 

 

השבילים כאן יבשים ומוצקים יותר, אך עדיין התקדמות בהנעה אחורית בלבד היא עניין בעייתי - כמו עם כל חברי הקטגוריה - ועדיף לשלב להנעה כפולה.

המתלים ממשיכים להציק גם בשטח, אבל לפחות שומרים את הגחון גבוה יחסית. שטח טכני של ממש אין מה לתקוף עם הכלים הללו, בטח לא במצבם המקורי, אבל נאמן לחובה העיתונאית אני בודק בכל זאת מה נכלל במעטפת הביצועים - ומגלה שכל זמן שהשביל רחב ומהודק מספיק, ולא כולל אלמנטים טכניים מוגזמים, ובמגבלות זווית הגישה, הוא דווקא בסדר.

 

זמן לסיכומים

 

 

''נוסחה מנצחת לא משנים'' הוא כנראה המוטו של אנשי פורד. מתיחת הפנים לא ממש משנה את ה-350-F - הרי מקלט-המס-לאנשים-עם-חניה-גדולה היה חזק מאוד גם לפני כן... שינויי העיצוב זניחים, ולמרות שהשיפורים בתא הנוסעים מורגשים, הוא עדיין לא ברמה של התא של הסילברדו.

אבל מה שבאמת ימנע ממנו להפוך לנמכר ביותר בקטגוריה גם בארץ הוא המחיר - 301,000 שקלים עולה גרסת המבחן, 273,000 שקלים מחיר גרסת הבסיס. הרבה יותר מהמתחרה העיקרי - וזו בעיה.

 

מנוע

מנוע טורבו-דיזל, V8, אורכי, 6700 סמ''ק

תזמון גל זיזים תחתון, 32 שס'

הספק/סל''ד 440 כ''ס/2800

מומנט/סל''ד 119 קג''מ/1600

מרכב

הנעה כפולה/אחורית

הילוכים אוטו', 6 היל'

מתלה ק'/א' סרן קשיח / סרן קשיח קפיצי עלים

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים

מערכות עזר -

צמיגים 275/70-18

מידות

בסיס גלגלים 396.8 ס''מ

אxרxג 626.9x203x205.2 ס''מ

משקל 3500 ק''ג

כושר העמסה 1716 ק''ג

מהירות מרבית (יצרן) -

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) -

צריכת דלק (מבחן) 6.5 ק''מ/ל'

מחיר (כולל מע''מ)

מחיר 273,642 שקלים (מבחן 300,900 שקלים)

אחריות 36 חודשים

 

נהג הליסינג

 

 

הגעתי לאסוף את הרכב הכי חזק וגדול שפורד מציעה בארץ, עם הרכב הכי קטן וחלש שפורד מוכרת בארץ - פיאסטה ידנית.

440 כ''ס וכמעט 120 קג''מ גרמו לי לקום מוקדם בבוקר, אבל הפעם לא כדי להספיק לעשות את כבישי הרי ירושלים לפני שהם מתמלאים, אלא כדי להצליח לתפוס את אחת החניות הבודדות בעבודה שמתאימות לכזו בהמה. עם הפיאסטה אין לי בעיות כאלו...

אבל מלבד ענין החניה, דווקא די נהנתי עם ה-F-350. קירור למושבים מנצח כמעט הכל מבחינתי, אבל נאמן לשורשים הפולניים, רציתי יותר - למשל קסנון, keyless, עוד תאורה בתא הנוסעים וחיישן גשם למשל. אבל גם כך אשמח לקבל את ה-F הזה לכל נסיעה שהיא לא עירונית צפופה.

אני חושב שמשפחה שגרה מחוץ לעיר יכולה ליהנות מאוד משילוב של F-350 ופיאסטה, טווח השימושיות של שני אלו ביחד עולה בהרבה על הסידור הנפוץ של שתי משפחתיות בחניה.

אני יודע שאני בהחלט הייתי שמח עם הסידור הזה...

דרור Zi, הייטקיסט גאה
 

תגובות

0 תגובות