טיפוס הרים > יומני מסע

הטיפוס לפסגת קילימנג'ארו - יוני 2015

בעבודה קשה, עם הרבה תמיכה קבוצתית, הגענו לפסגת ההר הגבוה ביבשת אפריקה - קילימנג'רו - 5,895 מטרים.
הישג אדיר למטפסים!

תחילתו של חלום...

התחלנו לפני כחצי שנה. מפגש ההכנה הראשון של המתעניינים לקראת הטיפוס לקילימנג'רו היה ''מפוצץ'' בכ-25 מתעניינים שהגיעו לשמוע על הדרך לעבר הפסגה הגבוהה ביבשת אפריקה. לקראת שלב כרטוס הטיסות למסע הצטמצמה הרשימה, במפגש ההיכרות עם הציוד הנדרש כבר היינו ''כמעט קבוצה'' ובמפגש ההליכה שקבענו כחודש לפני הטיפוס כבר היינו 10 מטפסים והח''מ. וכך בליל קיץ באמצע יוני 2015 נפגשנו בשדה התעופה של נתב''ג, סוחבים תיקים כבדים ומאוד נרגשים יצאנו לדרך. ה''מטוס'' החליט שהוא נוחת בקהיר בדרך לאדיס אבבה. קצת המתנה בשדה האתיופי וטיסת המשך לשדה התעופה בטנזניה הנקרא: קילימנג'רו.

ההכנות בדרך אל ההר

ההכנות בדרך אל ההרההכנות בדרך אל ההרההכנות בדרך אל ההרההכנות בדרך אל ההרההכנות בדרך אל ההרההכנות בדרך אל ההרההכנות בדרך אל ההרההכנות בדרך אל ההרההכנות בדרך אל ההרההכנות בדרך אל ההרההכנות בדרך אל ההרההכנות בדרך אל ההר

אפריקה

תהליך קצר של ויזה בשדה התעופה, החתמת דרכונים,איסוף הכבודה ויצאנו החוצה לפגוש את האוטובוס המחכה לנו בדרך משדה התעופה קילימנג'ארו לעיירה מושי. הרחוב הראשי סלול, הרחובות המשניים סלולים בחלקם, מדרכות שלא בגובה אחיד, חלקן עפר והבורות... כאן החוק קובע שעד 7 מטרים של בור אין צורך לכסות. האנשים נחמדים, כולם מנסים למכור משהו ולהרוויח עוד איזה שילינג. אנחנו ''משלימים'' קצת ציוד, שוכרים פריטים אחרונים שחסרים לנו לקראת ההר ומטיילים בקבוצה שנראית כמו משלחת ענק, בזכות המלווים הרבים שמצטרפים אלינו ומנסים למשוך אותנו לחנות כזו או אחרת. מזג האוויר טוב ולאחר ארוחת ערב, שחיכינו להגשתה שעה וחצי, בולעים כדור אורמוקס כהכנה לקראת הגובה ופורשים לישון מוקדם. מחר מתחילים לטפס...

הקילימנג'ארו מציץ מעל העננים (מבט מהעיירה מושי)

מושי

מושימושימושימושימושימושימושימושימושימושימושימושימושימושימושימושי

מתחילים לטפס מגובה של 1970 מטרים ל-2700 מטרים

היום הראשון לטיפוס קצר בזמן ההליכה - כ-4 שעות וכ-700 מטרים בגובה. אבל עד שיוצאים לדרך כבר חוצים את שעת הצהרים. ב''זמן אפריקה טיפוסי'' האוטובוס עם אנשי המשלחת המקומיים מגיע באיחור, בדרך אל שער השמורה של מראנגו יש עוד כמה ''סידורים'' ובשער השמורה צריך להתארגן, לשקול, לרשום ולחכות לסיום הבירוקרטיה המקומית. מזג אוויר מצוין, לא חם ולא קר, השמים מעט מעוננים ואנחנו בצעד קל מטפסים מעלה לעבר הבקתות של מנדרה. בגובה 2,700 מטרים אנו מתחלקים בין הבקתות, נפגשים עם חושך לארוחת ערב בבקתת העץ הגדולה ולאחריה - לילה טוב!

בשער השמורה של מרנגו

בשער השמורה של מרנגובשער השמורה של מרנגובשער השמורה של מרנגובשער השמורה של מרנגובשער השמורה של מרנגובשער השמורה של מרנגובשער השמורה של מרנגובשער השמורה של מרנגובשער השמורה של מרנגובשער השמורה של מרנגובשער השמורה של מרנגובשער השמורה של מרנגובשער השמורה של מרנגובשער השמורה של מרנגובשער השמורה של מרנגובשער השמורה של מרנגו

היום הראשון לטיפוס

היום הראשון לטיפוסהיום הראשון לטיפוסהיום הראשון לטיפוסהיום הראשון לטיפוסהיום הראשון לטיפוסהיום הראשון לטיפוסהיום הראשון לטיפוסהיום הראשון לטיפוסהיום הראשון לטיפוסהיום הראשון לטיפוסהיום הראשון לטיפוסהיום הראשון לטיפוס

היום השני לטיפוס - מגובה של 2700 מטרים ל-3700 מטרים

התעוררנו למזג אוויר מצוין, ארוחת בוקר בבקתת העץ הגדולה וקדימה לדרך כשלפנינו יום הליכה ארוך במעלה ההר. מתוך היער הטרופי יצאנו לעבר לוע (רדום) של מכתש וולקני. עם הטיפוס בגובה היער מדלדל והעצים הגבוהים מתחלפים לעצים דלילים ובהמשך לשיחים נמוכים. השביל מסודר ואנו טיפסנו במסע של 12 ק''מ הליכה. בשליש הדרך נפרדנו מאחד המטפסים שירד חזרה את כל הדרך למטה בשל כאב בטן (אבל הרוויח ספארי פרטי בשמורות הטבע של טנזניה). לאחר עלייה בגובה של עוד 1000 מטרים הגענו לבקתת הורומבו. אתר הבקתות הגדול ביותר על הקילימנג'ארו, בגובה של 3,720 מטרים כשמצפון ולמעלה בולט הקרחון הלבן שבפסגת ההר.

היום השני לטיפוס

היום השני לטיפוסהיום השני לטיפוסהיום השני לטיפוסהיום השני לטיפוסהיום השני לטיפוסהיום השני לטיפוסהיום השני לטיפוסהיום השני לטיפוסהיום השני לטיפוסהיום השני לטיפוסהיום השני לטיפוסהיום השני לטיפוסהיום השני לטיפוסהיום השני לטיפוסהיום השני לטיפוסהיום השני לטיפוס

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

חפיפה אצל רחלי

בבקתת הורומבו

בבקתת הורומבובבקתת הורומבובבקתת הורומבובבקתת הורומבובבקתת הורומבובבקתת הורומבובבקתת הורומבובבקתת הורומבובבקתת הורומבובבקתת הורומבובבקתת הורומבובבקתת הורומבו

היום השלישי לטיפוס - מגובה של 3700 מטרים ל-4700 מטרים

לאחר ארוחת בוקר בהורמבו יצאנו לדרך במעלה ההר. מגובה של 3,720 מטרים, כשמסביב עצי קקטוס אנדמיים (יחודיים לקילימנג'ארו) ומים זורמים, טיפסנו על השביל לעבר נקודת המים האחרונה, בגובה של כ-4,000 מטרים. לאחריה עברנו למדבר האלפיני, שממה כמעט מוחלטת בשל הגובה וחוסר החמצן. בקצב טוב הגענו לארוחת הצהרים בגבוה של 4,400 מטרים. ולאחריה עוד כשעה וחצי הליכה עד קיבו - תחנת הבקתות הגובהה ביותר על הקילימנג'רו. 4,720 מטרים. מתיחות, רישום בספר המטיילים, ארוחת ערב בבקתת האבן הגדולה, תדריך אחרון לפני יום הפסגה, ושינה ארוכה עד ליציאה בבוקר...

היום השלישי לטיפוס

היום השלישי לטיפוסהיום השלישי לטיפוסהיום השלישי לטיפוסהיום השלישי לטיפוסהיום השלישי לטיפוסהיום השלישי לטיפוסהיום השלישי לטיפוסהיום השלישי לטיפוסהיום השלישי לטיפוסהיום השלישי לטיפוסהיום השלישי לטיפוסהיום השלישי לטיפוס

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

היום הרביעי לטיפוס - פסגת הקילימנג'ארו - 5,895 מטרים!

לאחר לילה מלא התרגשות קמנו בחמש בבוקר, בשש ורבע התחלנו לצעוד לאט-לאט במעלה ההר. יחד עם השמש הזורחת. כשמאחור מזדקרת לה פסגת המאוונזי המשוננת. 500 מטרים ראשונים בעלייה, לא קשים במיוחד מביאים אותנו אל ה''מערה''. מנוחה קלה והמשך טיפוס שכבר רואים את האוכף של גילמן מזדקר מעלינו. 350 מטרים של שביל נחש מתפתל, על מנת למתן את השיפוע ולאחריו עוד 150 מטרים קשים, קשים מאוד!, של טיפוס בין סלעים, עם הרבה תמיכה קבוצתית, עבודת צוות ומאמץ אישי אדיר, עד האוכף של גילמן בגובה של 5,685 מטרים. מרוצים מההישג יצאנו לעוד כשעה וחצי של הליכה בחלק הפנימי של הלוע של הר הגעש הרדום, עליות, ירידות, מעבר באוכף של סטלה ועוד טיפוס אחרון וקשה של כמעט 150 מטרים בגובה עד הפסגה - הוהורו! 5,895 מטרים - פסגת הקילימנג'ארו - הנקודה הגבוהה ביותר ביבשת אפריקה! כבוד אדיר למטפסים! כבוד לצוות שעזר לנו להגיע לפסגה!! הישג אישי וקבוצתי כל פעם מחדש!!!

בעבודה קשה ומאומצת מטפסים למעלה

היום הרביעי

היום הרביעיהיום הרביעיהיום הרביעיהיום הרביעיהיום הרביעיהיום הרביעיהיום הרביעיהיום הרביעיהיום הרביעיהיום הרביעיהיום הרביעיהיום הרביעיהיום הרביעיהיום הרביעיהיום הרביעיהיום הרביעי

באוכף של גילמן. כ-200 מטרים למרגלות פסגת קילימנג'ארו

באוכף של גילמן. כ-200  מטרים למרגלות פסגת קילימנג'ארו

על פסגת הקילימנג'רו - 5,895 מטרים

ההקלטה מהטלפון הלוויני בפסגת הקילימנג'ארו

חלק מהחגיגה למטה בשער השמורה

פסגת הקילימנג'רו - מבט מהמטוס בדרך חזרה הבייתה

הירידה למטה

לאחר שחגגנו על הפסגה התחילה הירידה הארוכה מטה. עוד כ-4 שעות של ירידה מהפסגה עד הבקתה של קיבו, שהסתיימו עם חשיכה. שינה טובה ועמוקה בבקתה. למחרת בבוקר 29 ק''מ רצוף בירידה, עברנו דרך הורומבו ודרך מנדרה עד שהגענו לשער. מסיבה קטנה עם הצוות שעזר לנו להגיע לפסגה - 39 מדריכים, טבחים, מלצרים וסבלים. ומהשער של מרנגו או המלון במושי - מקלחת וארוחת ערב. את היום למחרת נצלנו לטיול בשווקים של העיירה הטנזנית, מעט קניות והרבה אוכל. לאחריו נפרדנו - מי לספארי ומי לטיסות בדרך חזרה ארצה. אין כמו לנחות בנתב''ג לאחר שהעפלנו לפסגה!

בשער של מראנגו

בשער של מראנגובשער של מראנגובשער של מראנגובשער של מראנגובשער של מראנגובשער של מראנגובשער של מראנגובשער של מראנגו

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

וקצת ספארי לסיום...

ספארי בטנזניה

ספארי בטנזניהספארי בטנזניהספארי בטנזניהספארי בטנזניהספארי בטנזניהספארי בטנזניהספארי בטנזניהספארי בטנזניהספארי בטנזניהספארי בטנזניהספארי בטנזניהספארי בטנזניהספארי בטנזניהספארי בטנזניהספארי בטנזניהספארי בטנזניה

במפגש חלוקת תעודות בשוק מחנה יהודה - ירושלים (אוגוסט 2015)

תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!

תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!תודה לגדעון מור על הסיור בשוק מחנה יהודה - מרתק!

קישורים:

קישור לכל יומני מסעות טיפוס ההרים באתר השטח

קישור לפרטים על המסע לטיפוס לפסגת האלברוס (ההר הכי גבוה באירופה)
קישור לפרטים על מסע הטיפוס לאקנקגוואה (ההר הכי גבוה ביבשת אמריקה)