שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2016: המסלול שונה בגלל אל-ניניו

פרו החליטה שלא לקחת חלק בראלי בגלל חשש מהסופה, ונקודת הזינוק הועברה לבואנוס איירס, ארגנטינה

מומחי מזג האוויר חוזים שבחודש דצמבר הקרוב תתרחש אחת מסופות ה''אל-ניניו'' החזקות ביותר אי פעם. בעקבות הסופה, צפויים שיטפונות וסחף קרקע בחלקים נרחבים של יבשת דרום אמריקה, במדינות השוכנות על חופי האוקיינוס השקט. התחזית המאיימת הזו הביאה את שלטונות פרו להחלטה לוותר על מעבר דקאר 2016 בתחום מדינתם, ולהשקיע את כל המשאבים בהיערכות לסופה וטיפול בתוצאותיה.

על פי התכנון המקורי, הראלי היה אמור לזנק מלימה, בירת פרו, ב-3 בינואר 2016 ולהתנהל בתחום המדינה במשך ארבע ימים שאחריהם מעבר לבוליביה וסיום בארגנטינה. בעקבות ההחלטה הפרואנית שונה המסלול והוא ינוע בכיוון ההפוך, מדרום לצפון, עם זינוק מבואנוס איירס, ארגנטינה, וסיום בבוליביה. בעקבות שינוי התוואי גם אופי המסלול משתנה, ויהיו בו הרבה יותר קטעים טכניים ופחות קטעי דיונות. 

סופת אל-ניניו מתרחשת אחת לכמה שנים, בעת שטמפרטורת המים באוקיינוס השקט משתנה. בדרך כלל המים סמוך ליבשת דרום אמריקה קרים יותר מאשר אלה שליד אוסטרליה, וכשמצב זה משתנה – כפי שקורה השנה – נוצרת זרימה חזקה של מים ואוויר מאוסטרליה לכיוון דרום אמריקה, זרימה שמביאה את הסופה.  

הצפי הוא, כאמור, שמדובר באחת מסופות האל-ניניו החזקות אי פעם. לסופה כזו יש השפעה אקלימית כלל-עולמית מלבד השיטפונות בדרום אמריקה, כמו חום כבד באזורים מסוימים בעולם, בצורת ושריפות. באירופה צפוי מזג אוויר קר מהרגיל ואצלנו חוזים כמות משקעים גבוהה מהממוצע.

מעבר לשינוי המסלול, לא צפויים שינויים נוספים בראלי: הוא יוזנק ב-3.1.16 וייערך במשך 13 ימים, לאורך כ-8000 ק''מ. נקווה רק שהאל-ניניו לא יגרום בסופו של דבר לביטולו המוחלט של דקאר 2016. 

תגובות

0 תגובות