דף מתוך

מסלול טיול אתגרי בנחל שילה

נחל שילה, המנקז את הרי השומרון מערבה עד לנחל ירקון, בשילוב גדר ההפרדה ממזרח ושטחי אש פעילים תחמו שטח שכולו טבע חי ופורח עם מעט שבילים לרכב. נהגי השטח שלא נרתעים מסלעים ושכלי הרכב שלהם מסוגלים לטפס ולרדת בוואדיות הטרשיים מוזמנים לצאת למסלול טיול אתגרי בלב השממה.

אבני דרך לאורך מסלול הטיול:

כביש 6, פתח תקווה, מבצר אנטיפטרוס, גן לאומי אפק, תחנת זאב, קיבוץ עינת, כביש 6, נחל שילה, קיבוץ נחשונים, אלעד, קו 400, חרבת תעמור, דיר באלוט, ראש העין.

מסלול זה יכול להחליף את המסלול הוותיק החוצה את תא השטח של נחל שילה המערבי מצפון לדרום והכניסה אליו בעייתית וכבר שונתה מספר פעמים:

מסלול טיול סובב נחל שילה מראש העין ועד רנתיס

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול בעבירות בינונית ומחייב הילוך כוח. חובה לצאת לדרך עם שני כלי רכב וציוד גרירה וחילוץ מתאים. שימו לב שבחורף נוסף הקושי של הבוץ החלק ויכול להפוך את העבירות לקשה.

כדאי להכיר: טיפים לנהיגה בשטח

המסלול יכול להיות גם מעגלי ונוח לכלי רכב המגיעים לשטח על נגרר (אופנועים, טרקטורונים, צל''צ).

המסלול עובר על שבילים ברורים חלקם בתוך שמורת טבע מוכרזת בהם יש להקפיד שבעתיים על השביל המסומן.

אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של החיות בטבע.

אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.

המסלול עובר בשטחי אש פעיל מאוד של צה''ל, אפשרי לנסיעה אך ורק בסופי שבוע או בחגים.

אורכו של המסלול כ-24 ק''מ בשטח והוא יארך בין 3 ל-6 שעות, בהתאם לסוג הרכב, לקצב הנהיגה והעצירות באתרים שבדרך.

שיטת הניווט לאורך מסלול הטיול:

חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו. המסלולים מופיעים בצורה של סיפור דרך עם 14 נקודות ציון ל-GPS הניתנות להורדה מהדף האחרון של כתבה זו.

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000. הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט. שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך אינו דרוש למי שמקפיד על סיפור הדרך. יש להקפיד על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך וסימון השבילים המסודר.

מה עושים? איך מנווטים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מ: מאפסים מד אוץ עד ל: מאפסים מד אוץ) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.

בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר).

חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

קישור לכתבות הניווט באתר השטח

הכנת אמצעים למסלול הטיול:

גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים (ראו טיפ שטח על חילוץ גם ג'ק סטנדרטי),

ציוד חילוץ: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים,

מפות סימון שבילים מס' 7 (השרון ומערב השומרון),

מצפן ומכשיר GPS,

טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת,

מים ומזון ליום מלא בשטח.


הרשימה המלאה של ציוד גרירה וחילוץ

תחילת מסלול הטיול:

מול צומת הכניסה לגן לאומי תל אפק (מבצר אנטיפטריס) בכניסה דרומה לשביל ישראל ולתחנת זאב של מקורות.

הצומת ממוקם על כביש 483 כ-2.8 ק''מ ממזרח לצומת גנים (כ-1.5 ק''מ מהכניסה לקיבוץ גבעת השלושה) וכ-0.6 ק''מ מערבה ממחלף ראש העין שעל כביש 6.

נ.צ. 1 - כניסה לשביל ישראל

מתחילים ומאפסים מד אוץ

נוסעים על השביל הכבוש דרומה על שביל ישראל (כחול-לבן-כתום) ללב השדות, במקביל לקו המתח הנמוך כשמצד ימין רואים את הבתים של גבעת השלושה.

1.5 ק''מ שביל ישראל מגיע לצומת T, לפני הצמחייה הסבוכה שמעל נחל שילה. מעבר לנחל רואים את המטווחים של בסיס סירקין. פונים שמאלה ומזרחה עם הסימון של שביל ישראל ולכיוון כביש 6.

2.2 ק''מ צומת שבילים למרגלות הגשר של קיבוץ עינת שמעל כביש 6.

נ.צ. 2 - גשר עינת

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים מזרחה מצד ימין לגשר ולכיוון כביש 6.

0.1 ק''מ צומת T לפני פסי הרכבת ולפני כביש 6 בו פונים ימינה ודרומה במקביל לפסים.

0.8 ק''מ צומת סלול באספלט בו פונים שמאלה על האספלט וחוצים את הגשר תחת כביש 6.

1 ק''מ נכנסים בשער הברזל לתוך מטע השזיפים מדרום לנחל שילה ונוסעים דרום-מזרחה בין המטע לנחל שילה.

1.2 ק''מ השביל מתעקל דרומה כשמימין המטע ומשמאל סוללת עפר.

1.3 ק''מ מעבר של הסוללה היורד לנחל שילה.

נ.צ. 3 - מעבר סוללה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים מזרחה, מטפסים על הסוללה, יורדים לנחל שילה, חוצים אותו, ומטפסים לגדה שמנגד.

מומלץ לשלב הילוך כוח בירידה ובעליה ורגע לפני הטיפוס והחציה לרדת מהרכב ולראות את המעבר.

לאחר החצייה פונים ימינה עם השביל לכיוון קו המתח ועצי האקליפטוס.

0.4 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה, חוצים את האקליפטוסים וממשיכים על השביל במקביל לכביש 6.

0.7 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר.

1.3 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה ויורדים למעבר המבוטן של נחל שילה.

1.4 ק''מ חוצים את הנחל תחת כביש 444 (ראש העין - גבעת כוח).

נ.צ. 4 - מעבר מבוטן

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

לאחר החצייה פונים ימינה ומטפסים על רמפת הבטון (משמאל והמשך רואים את מגדל צדק).

0.2 ק''מ צומת הכניסה לאזור התעשייה של מחצבות ראש העין (רחוב האירוס) בו פונים ימינה על הכביש וחולפים על צומת הכניסה הגדול למחצבות.

0.7 ק''מ צומת אספלט בכניסה לקיבוץ נחשונים - הקיבוץ הוקם ע''י אנשי השומר הצעיר בשנת 49 על אדמות הכפר הנטוש חירבת יאבא (מגדל צדק) באזור שבו היה כפר יהודי גדול בתקופת בית שני ואשר נהרס ע''י הרומאים לאחר המרד הגדול של שנת 70 לספירה.

נ.צ. 5 - צומת אספלט

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל הכורכר הלבן העובר בקצה חורשת האקליפטוסים והאורנים ומשמאל לו מחצבות ראש העין.

0.9 ק''מ צומת שבילים כשמשמאל המחצבות ורחוק יותר מגדל צדק ומימין חורשת האורנים ומעבר להם מטע אגוזים מגודר.

בצומת פונים שמאלה למטה וממשיכים מזרחה עם שביל הכורכר הכבוש.

1.8 ק''מ פונים ימינה ונצמדים לגדר של הישוב אלעד - עיר שהוקמה עבור הציבור הדתי, אמורה למנות כ-50,000 תושבים, רחובותיה על שם רבנים, תנאים ואנשי המשנה. העיר אלעד היא זוכה קבועה בתחרויות ''כוכבי יופי'' מטעם המועצה לישראל יפה.

2.5 ק''מ צומת בקצה הגדר של אלעד בו ממשיכים ישר, מזרחה וחוצים תחת קו 400 - קו מתח גבוה בהספק 400 קילווואט המהווה את ''המוביל הארצי'' של החשמל בישראל.

2.6 ק''מ צומת שבילים עם השביל המסומן באדום.

נ.צ. 6 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה צפונה עם השביל המסומן באדום ובמקביל לקו 400.

0.9 ק''מ צומת T בו פונים ימינה ולמטה עם הסימון האדום.

1.1 ק''מ צומתבו פונים T ימינה ולמטה לכיוון ערוץ הנחל.

1.2 ק''מ צומת שבילים מעל ערוץ נחל שילה.

נ.צ. 7 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

נחל שילה

נחל מקסים המנקז את הרי שומרון מערבה והוא אחד הארוכים ביובלי נחל הירקון. הנחל מתחיל בעמק שלה - שם שכן המשכן ובירת ישראל טרם נבנה המקדש בירושלים ומסתיים בשפך לירקון, לא רחוק ממחלף מורשה (קישור למסלול טיול לאורך הירקון).

אורכו של נחל שלה 62 ק''מ, מהם כ-45 ק''מ מזרח לגדר ההפרדה ויש הטוענים כי בעבר היה הגבול הצפוני של ממלכת יהודה.

נחל שילה

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה, עוזבים את הסימון האדום ונוסעים צפונה.

0.1 ק''מ צומת פונים שמאלה לכיוון קו המתח הגבוה.

0.3 ק''מ חוצים את הערוץ של נחל שלה שקרקעיתו חלוקי נחל לבנים.

0.5 ק''מ צומת שבילים, לצד מבנה בטון מרוטש מירי, בו ממשיכים בשביל השמאלי.

0.6 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר.

1.1 ק''מ צומת מעל נחל שלה בו ממשיכים ישר ולמעלה.

1.6 ק''מ צומת שבילים מתחת לקו 400.

נ.צ. 8 - צומת קו 400

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

יורדים למטה ומזרחה עם השביל (לא מסומן בצבע).

0.4 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים ישר ומזרחה כשמימין ועל הגבעה עץ חרוב עתיק עם פינת ישיבה וקצת צל.

0.9 ק''מ צומת שבילים.

נ.צ. 9 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומטפסים למעלה על הגבעה לשביל מעגלי קצר ואתגרי היורד חזרה לצומת בנ.צ. 9.

מומלץ לשלב הילוך כוח ולעצור למעלה לתצפית על האזור.

0.4 ק''מ חוזרים לצומת השבילים ממנו יצאנו לטיפוס.

נ.צ. 9 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ויורדים במורד הנחל.

0.3 ק''מ צומת שבילים בלב הפתחה הרחבה של הנחל בו פונים שמאלה במעלה הנחל.

שימו לב כי השביל הטרשי המטפס בערוץ הנחל הינו טרשי וכולל מעט מדרגות והרבה סלעים רעים המאיימים על שלמות הצמיגים.

2.2 ק''מ צומת T עם השביל הראשי המסומן באדום האדום.

נ.צ. 10 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ונוסעים לאורכו של השביל המסומן באדום.

0.9 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה ולמטה כשמשמאל רואים את חרבת תעמור.

השביל המסמן באדום מתקרב לגדר ההפרדה ומתעקל ימינה ולמטה.

מומלץ לעצור וללכת ברגל (אפשר להתקרב עם הרכב) שמאלה ולמעלה לכיוון החירבה.

מצידי הדרך שני בורות מים עמוקים, למעלה, למרגלות חרבת תעמור, רחבה עם תצפית לגדר ההפרדה לכפר דיר באלוט ובריזה טובה גם ביום קיץ.

חוזרים לשביל המסומן באדום ונוסעים מערבה. שימו לב למדרגות הסלע - מומלץ לבדוק ברגל את הירידות ולבחור נתיב ירידה המתאים לכלי הרכב שלכם.

2.2 ק''מ השביל המסומן באדום מגיע לנחל שילה ולאחר חציית הערוץ צומת T.

נ.צ. 11 - צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל המסומן באדום (פנייה שמאלה במעלה נחל שילה תביא אתכם לגדר ההפרדה).

0.4 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה ולמעלה.

0.7 צומת שבילים בלב הערוץ הרחב.

נ.צ. 12 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומטפסים למעלה לכיוון הבסיס הצבאי שבראש הערוץ. השביל השמאלי שמטפס בערוץ קל יותר לטיפוס וחוסך מדרגות סלע.

0.1 ק''מ צומת עם השביל המטפס מימין ובו פונים שמאלה ולמעלה.

0.3 ק''מ צומת שבילים בו השביל השמאלי המטפס מעלה קל יותר לנסיעה.

0.5 ק''מ צומת מרובה שבילים בו בוחרים את הפנייה שמאלה הגבוהה יותר (יכול ומדרגות הסלע המחכות מעבר לפנייה ידרשו קצת עבודות בנייה עם האבנים שמסביב).

1.6 ק''מ צומת עם הכביש המגיע מהבסיס הצבאי.

נ.צ. 13 - צומת עם הכביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לכיוון צפון מערב על האספלט.

0.2 ק''מ האספלט מסתיים וממשיכים על שביל הכורכר ובמקביל לקו המתח הנמוך.

0.9 ק''מ צומת (נ.צ. 6 בה עברנו בתחילת המסלול) בו ממשיכים ישר לצד הגדר של ישוב אלעד.

2.5 ק''מ צומת שבילים בו פונים שמאלה ומיד פונים ימינה (כשמימין המחצבות).

3.4 ק''מ צומת עם הכביש בכניסה לקיבוץ נחשונים.

נ.צ. 5 - צומת אספלט

מאפסים מד אוץ

לחוזרים לנקודת ההתחלה:

פונים ימינה על הכביש, חולפים על פני הכניסה למחצבות ומול צומת הכניסה לאזור התעשייה פונים שמאלה לשטח ונוסעים לגשר החוצה תחת כביש 444 (נ.צ. 4) וממשיכים את סיפור הדרך הפוך עד לסיום בנ.צ. 1 שבצומת תל אפק.

לחוזרים לנקודת ההתחלה:

ליוצאים לכביש:

ממשיכים ישר על האספלט.

3.7 ק''מ צומת נחשונים המרמוזר שעל כביש 444.

נ.צ. 14 - צומת נחשונים

ליוצאים לכביש:

עד כאן 23.7 ק''מ של מסלול טיול

פונים ימינה על כביש 444 לכיוון כביש 6, פתח תקווה וראש העין.

פונים שמאלה על כביש 444 לכיוון ירושלים.

להתראות בטיול הבא...

עופר

עד כאן 23.7 ק''מ של מסלול טיול

רשימת נקודות ציון וקובץ למחשב ברשת ישראל ישנה

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד / Naviguide או עמוד ענן.

לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

רשימת נקודות ציון וקובץ למחשב ברשת ישראל ישנה

נקודות ציון ברשת ישראל הישנה




נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

1167607

143499

2

1165805

143666

3

1164684

144017

4

1164252

145017

5

1163744

145187

6

1162419

147278

7

1163310

147421

8

1164722

147178

9

1164360

147969

10

1163235

149435

11

1162480

148963

12

1162402

148242

13

1162002

148041

14

1163852

144910

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000

קישורים לטיולים נוספים בארץ ובעולם:


מסלולי טיול נוספים בארץ:
בקעה ומדבר יהודה | גליל ורמת הגולן | ירושלים ושפלה | כללי ומיוחד
מרכז וגוש דן | נגב דרומה עד אילת |נקודה בשטח | עבירות

קישורים לטיולים והדרכות של אתר השטח בארץ ובעולם:
הדרכות נהיגה וניווט | מסעות בארץ
מסעות בעולם | טיפוס הרים

תגובות

13 תגובות

1

shlomoaaaa

11 באוקטובר 2015 ב 00:44

מה הכוונה סופי שבוע?

האם אפשרי בשישי מוקדם בבוקר?
בתודה
שומר שבת

2

Ogash Ofer

11 באוקטובר 2015 ב 01:01

מה הכוונה סופי שבוע?

shlomoaaaa כתב/ה:
"האם אפשרי בשישי מוקדם בבוקר?
בתודה
שומר שבת"
המסלול עובר בשטח אש פעיל. ולכן אפשרי רק בסופי שבוע. ע''פ צהל מיום שישי 12:00 בצהרים ועד מוצ''ש. בדרך כלל פנוי גם בשישי בבוקר אבל יש לבדוק טלפונית במתא''מ (תיאום שטחי אש של צה''ל). אפשר גם פיסית בשטח (אבל זה פחות טוב).

3

alon oz

18 באוקטובר 2015 ב 19:41

מסלול כייפי!

עשינו את המסלול בשבת, בהחלט אתגרי עם כמה נקודות קשות אפילו.
לא מתאים לרכבים רכים או לא מוגבהים, למרות זאת ניתן לעקוף את הנקודות הקשות,
טיול מומלץ תודה למי שהעלה את קובץ המסלול :)

4

אורח/ת

21 באוקטובר 2015 ב 21:28

שאלה לעופר

הי
אני מנסה להכין את המסלול לתוכנת נייוט
האם יש לך קובץ עם יותר נקודות עניין שיהיה יותר קל ?

5

Ogash Ofer

22 באוקטובר 2015 ב 06:13

שאלה לעופר - קובץ המסלול

אורח/ת כתב/ה:
"הי
אני מנסה להכין את המסלול לתוכנת נייוט
האם יש לך קובץ עם יותר נקודות עניין שיהיה יותר קל ?"
אין לי קבצי מסלול מלא, אלא רק את נקודות הציון.  ראשית כי נקודות הציון הן עזר לסיפור הדרך (הוא העיקר) וגם כי לא תמיד אני מבצע את המסלול ברצף. פעמים רבות אני נוסע ''לצדדים'' לחקור ולבדוק אופציות נוספות ורק לאחר מכן מרכיב את המסלול המיועד.

6

momo_momo

29 באוקטובר 2015 ב 15:47

המסלול אחרי הגשם ..

עופר ,
איך יהיה אופי המסלול אחרי הגשמים הרבים שירדו באזור ?

7

Ogash Ofer

29 באוקטובר 2015 ב 16:45

המסלול אחרי הגשם ..

momo_momo כתב/ה:
"עופר ,
איך יהיה אופי המסלול אחרי הגשמים הרבים שירדו באזור ?"
בוצי ומאוד חלק.  שלוליות בוץ בשילוב סלעי גיר הופכים את המסלול למאוד חלק. 

8

רון פורמן

29 באוקטובר 2015 ב 20:30

מסלול טיול אתגרי בנחל שילה


איפה בדיוק המסלול מתחיל?

9

Ogash Ofer

29 באוקטובר 2015 ב 22:52

מסלול טיול אתגרי בנחל שילה

רון פורמן כתב/ה:
"
איפה בדיוק המסלול מתחיל?
"
רשום בתחתית דף ראשון: מול צומת הכניסה לגן לאומי תל אפק (מבצר אנטיפטריס) בכניסה דרומה לשביל ישראל ולתחנת זאב של מקורות. 

10

אורח/ת

29 באפריל 2016 ב 15:14

כמה עידכונים למסלול נחל שילה

מסלול נפלא, ממש כיף של 3 שעות!
1. 0.9 ק"מ אחרי נ.צ. 5 הירידה שמאלה לשביל המחצבות לכיוון אלעד חסומה. צריך לפנות לכיוון שביל המחצבות מייד אחרי צומת נחשונים
2. בין נ.צ. 12 ל 13 (מעלה אלעד) כדאי בהמשך לקחת את השביל הימני (או אמצעי), המדרגה בשביל השמאלי דורשת עבודת מע"צ והימני סביר לגמרי
3. כשחוזרים לנ.צ. 6 בסוף המסלול, בכיוון הגדר של אלעד, צריך לעקוף את המחסום משמאל בין הבטונדות כדי להמשיך בדרך הכורכר

11

אורח/ת

13 במאי 2016 ב 10:59

מסלול נחל שילה

עופר שלום,
תיאור המסלול אחרי נ.צ. 9 לא מסתדר לי עם המפה.
אתה כותב: "פונים שמאלה ויורדים במורד הנחל" ובהמשך "פונים שמאלה במעלה הנחל". לפי התיאור בהמשך אני מבין שהכוונה למפגש עם האדום מזרחית לנ.צ. 9 (צפונית לחירבת יקבים??). ומשם פונים עם האדום דרומה. האם אני מזהה נכון? במפת סמ"ש משנת 2015 אני לא רואה שביל 4X4 לא מופיעים שבילי 4X4 בקטע הזה. אני יוצא למסלול בשבת הקרובה (מחר) ולכן אשמח לקבל תשובתך עוד היום. תודה מראש ושבת שלום. מוטי ברנדס

12

Ogash Ofer

13 במאי 2016 ב 13:41

מסלול נחל שילה

אורח/ת כתב/ה:
"עופר שלום,
תיאור המסלול אחרי נ.צ. 9 לא מסתדר לי עם המפה.
אתה כותב: פונים שמאלה ויורדים במורד הנחל ובהמשך פונים שמאלה במעלה הנחל. לפי התיאור בהמשך אני מבין שהכוונה למפגש עם האדום מזרחית לנ.צ. 9 (צפונית לחירבת יקבים??). ומשם פונים עם האדום דרומה. האם אני מזהה נכון? במפת סמש משנת 2015 אני לא רואה שביל 4X4 לא מופיעים שבילי 4X4 בקטע הזה. אני יוצא למסלול בשבת הקרובה (מחר) ולכן אשמח לקבל תשובתך עוד היום. תודה מראש ושבת שלום. מוטי ברנדס"
הנסיעה בן נ.צ. 9 לנ.צ. 10 היא במעלה ובתוך ערוץ נחל, שאין לו שם, ובכיוון מזרח היישר לנ.צ. 10. בתוך הערוץ קיים שביל לרכב, שלא מסומן על המפה.  זהו הערוץ הנמצא צפונית לנ.ג. 185 / חרבת תוכים. נ.צ. 10 נמצא על השביל המסומן באדום, כ- 800 מטרים דרומית לחרבת יקבים. תיהנו מחר בטיול וכתבו לנו איך היה המסלול.

13

אורח/ת

25 בספטמבר 2016 ב 21:00

מסלול נחמד מאוד

עשינו את המסלול אתמול בלילה בוורסיה קצת שונה, נכנסנו אליו מאנדרטת אלכסנדרוני ביער קולה, כי לא ידענו אם יש כניסה לשטח מאזור אלעד, ועשינו את המסלול הפוך מהמתואר כאן, וסיימנו באותה נקודה. מסלול מאוד קל לרכבים משופרים. יכול להוות אתגר קשה לג׳יפונים או בינוני לג׳יפים לא מוגבהים ולא משופרים.

דף מתוך