שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

טיול ג'יפים לממלכת ירדן - סוכות תשע"ו

בפרוס חול המועד סוכות (2015) ירדנו דרומה לכיוון אילת בדרכנו למעבר גבול ע"ש יצחק רבין.
מזג אויר מבטיח, חבורת ג'יפאים מוכנה "לקרב" הסתערה על הכספרים במסוף בצד הישראלי וחיש קל דלגנו מדלפק לדלפק בצד הירדני. לשמחתנו גם כאן התהליכים התקצרו ולא עברו אלא שעתיים קלות והשיירה עמדה מוכנה לזינוק מזרחה לעבר המדבר הדרומי של הממלכה האשמית בירדן.

המבנה ב"עמדת המראה"

המבנה ב"עמדת המראה"המבנה ב

ארוחת הבוקר המסורתית בעקבה

על פי המסורת שמנו פעמינו לעבר המהנדס שבעיר עקבה הלו הוא מוסד הפלאפל הטוב שבעיר. חומוס פאלאפל פול סלטים ותה לקינוח ואנו כבר מתפתלים בשיירה ברחובות עקבה לעבר הדרך העולה במדרונות הרי אדום לעבר וואדי רם

המפגש הראשון עם חולות המדבר

אחר תידלוק הרכבים בחצי מחיר ירדנו מדרך המלך לתוך החולות של המדבר. אזור זה של המדבר נמצא בתהליך של הקמת חוות חקלאיות ואנו עוקפים את האזור הירוק לעבר הדיונות. מורידים לחץ אויר בצמיגים ומסתערים על הדיונה בשאגת מנועים עוד נסיון ועוד נסיון החברה לא מוותרים עד מצליחים להקפיץ את הג'יפ באויר מעבר למתלול התלול של הדיונה.

נערכים לכיבוש הדיונה

נערכים לכיבוש הדיונהנערכים לכיבוש הדיונה

אוספים תנופה

אוספים תנופהאוספים תנופה

ושועט

ושועטים במעלה

ושועטים במעלהושועטים במעלה

ומנסים שוב ושוב והמבין יבין

ומנסים שוב ושוב והמבין יביןומנסים שוב ושוב והמבין יבין

עץ זית עתיק יומין עצ תאנה ועצי תמר בוואדי רם

הדרך במורד הוואדי חוצה חוליות ואפיקי נחלים. חלפנו דרך מרכז המבקרים ועצרנו לאתנחתה במעיין לורנס. החברה האזינו בשקיקה לסיפורי לורנס איש ערב ולתולדות הנבטים אדוני המדבר. קינוחים וקפה ושוב על הג'יפים בואכה הנקיק המפורסם של ה - חזאלי.  הבדואי שבמקום מכבד את החברה בתה ושוב אנו בג'יפים משייטים בים החולות לעבר הפתעות המדבר עץ זית עתיק יומין עץ תאנה עתיר עלים ועץ תמר בלב חולות טובעניים הערב נוטה לרדת השיירה מתנהלת בבטחה לעבר המאהל הבדואי בין הרים ודרך קניונים מדהימים שהעין לא שבעה מלראות

שבעת המינים בוואדי רם

שבעת המינים בוואדי רםשבעת המינים בוואדי רם

אחרי עץ הזית העתיק פגשנו בעץ התאנה

אחרי עץ הזית העתיק פגשנו בעץ התאנהאחרי עץ הזית העתיק פגשנו בעץ התאנה

אוהלים בדואים מודל 2015

אוהלים בדואים מודל 2015אוהלים בדואים מודל 2015

וכמובן התמרים שוכני נאות המדבר

וכמובן התמרים שוכני נאות המדברוכמובן התמרים שוכני נאות המדבר

היום השני שעשועי דיונות וטיפוס למרום הרי אדום בדרך לאתר הנבטי פטרה

מעט אחרי הזריחה  השכמנו ארזנו סעדנו ארוחת בוקר קלה ושוב השיירה נוסעת במרחבי הדיונות והקע - אות של וואדי רם. האזור רווי בדיונות שנותנות לחברה הצעירים בנפשם להשתעשע לנסוע גם במימד השלישי. נזקים מזעריים לפגושי הפלסטיק ואנו בדרכנו צפונה. בקרנו באתר הצילומים שהוקם במדבר לצורך צילומי מספר סאגות קולנועיות ומדם לעבר הקשתות המפורסמות.לג'ימיני לא מתחברת ההנעה הקדמית אך הוא מתגבר על השבילים גם ב בהנעה 2X4
מראות המדבר ממשיכות ללות אותנו בדרכנו אל הקשתןת. באתר החברה מטפסים על הסלעים המעוצבים כקשתות כמו נערים ונערות נלהבים. קפה נישנושים ושוב אנו בדרך הפעם לעבר היישוב חמיימה שעל דרך המלךץ שם נפחנו אויר בצמיגים למצב כביש ושמנו פעמינו לעבר היישוב וואדי מוסא שליד פטרה.לאחר שכשעה ומחצה התגלגלנו כבר בסמטאות היישוב בדרך לארוחה קלה שווארמה חנייה במלון וצעדה לעבר במקום המפורסם כלכך פטרה. עם ערב שבנו למלון ארוחת ערב וקצת סיפורים מההסטוריה של חיל האויר.

ליל חניה

עם דימדומים התגלגלנו בביטחה לעבר מגרש החניה של אורחן בדואי בשם קארוון. התארגנות ללינה מקלחת במדבר וארוחת ערב בדואית מסורתית בשרים  סלטים וכיוב. לילה שקט עבר עך כוחותינו.

הכנת אוכל מהשף הבדואי

הכנת אוכל מהשף הבדואיהכנת אוכל מהשף הבדואי

חיוך נצחון

חיוך נצחוןחיוך נצחון

אתר צילומים קולנועי

אתר צילומים קולנועיאתר צילומים קולנועי

פטרה בגובה העיניים

פטרה בגובה העינייםפטרה בגובה העיניים

היום השלישי - בטיולי אתר השטח לא משאירים שום רכב מאחור לחסדי הגרר

בוקר היום השלשיי שגרה - ארוחה תדלוק וקדימה לעבר ןןאדי ערבה. בדרך טיפסנו על רכס ההרים שמצפון לפטרה לגובה 1600 מטר והשקפנו על האתר המדהים ממעוף הציפור. במורד וואדי נמלא ציפתה לנו הפתעה בדמות שבר מוחלט של הדרך. לא נסוגנו לאחור אלא בנסיעה זהירה סמ אחר סמ ובהכוונה צמודה עקפמו את השבר בדרך על שביל עיזים ובגמר האתגר החמ נשם לרווחה. שוב היינו עם ארבע על השחור.
משם כבר לא התארכה הדרך וחיש קל כבר שכשכנו את גלגלי הרכבים במימיו של וואדי חסה. שעה של קורת רוח וקפה ושמנו פעמינו לצאת. ואו אז ארע הבלתי צפוי אחד הרכבים החליק על שפת הנחל ושקע בבוצ דל קרקעית הנחל ומים מלאו את תא הנהג תא המנוע ואף חדרו לתוככי המנוע. חילוץ ונסיון התנעה שלא עלה יפה - המים חדרו לתאי השריפה של המנוע ויצרו מה שקרוי בשפה המקצועית נעילה הדרוסטטית. בלית ברירה נקשר הרכב אל המוביל ונגרר עד שנמצא מוסך מקומי שם השאלנו מפתח מצתים ובתהליך ממושך של סיבוב המנוע ולחץ אויר רוקננו את המים מהמנוע. לשמחת כולם הרכב הניע ויצאנו למסע הארוך והמייגע לאורך בקעת הירדן הירדנית. ברם אולם תלאותינו לא הסתיימו. המים שחדרו למקומות נוספים ברכב שיתקו שוב את המנוע ושוב נקשרנו וגררנו את הפצוע עד מעבר הגבול. שם להפתעתנו הספיק הכל להתייבש ושוב זכינו לרכב במונע עצמאית אל משאירים פצועים בשטח.
הערב ירד כבר מזמן עת חצה אחרון הרכבים את שער המסוף חעבר כביש בית שאן ואנו כולם שלמים בריאים ובנסיעה עצמאית כל אחד לביתו.שלום לירדן עוד נשוב לשם.

מפסלי הטבע

מפסלי הטבעמפסלי הטבע

במרום הרכס

במרום הרכסבמרום הרכס

פטרה ממעוף הציפור

פטרה ממעוף הציפורפטרה ממעוף הציפור

בוואדי נמלא עוקפים את השבר בדרך

בוואדי נמלא עוקפים את השבר בדרךבוואדי נמלא עוקפים את השבר בדרך

בוואדי חסה

בוואדי חסהבוואדי חסה

הפסקת קפה מאפה ורחצה

הפסקת קפה מאפה ורחצההפסקת קפה מאפה ורחצה

עם אתר השטח טיילת הביתה תמיד חזרת

עם אתר השטח טיילת הביתה תמיד חזרתעם אתר השטח טיילת הביתה תמיד חזרת

קישורים למסעות הבאים של אתר השטח בירדן:

רק מדבר! רק דיונות!: מסע ג'יפים אתגרי בוואדי ראם  מסע אתגרי מזרחה: מסע מיוחד למדבריות של מזרח ירדן 

תגובות

6 תגובות

1

Ogash Ofer

10 באוקטובר 2015 ב 10:00

קיבלתי תגובות נהדרות עד למרוקו...


יופי של מסע ושל יומן מסע.

2

אורח/ת

10 באוקטובר 2015 ב 13:27

מצוין

יומן מסע לירדן יפה יופי של ירדן מסע של ג'יפים של אגדה מהלך נחומי רק דברים טובים באתר השטח תודה חיים

3

אורח/ת

10 באוקטובר 2015 ב 23:35

טיול מדהים!

היה טיול מדהים עם מדריך מצוין (אמיר נחומי) וחבורה משובחת. מעבר לדברים הרגילים (המסלול, הלינה, ההסברים והאתרים) ברצוני לציין לטובה את החלוקה לשתי קבוצות. הקבוצות שנקבעו במקור ע"פ סוג הרכבים ("קשוחים" ו-"רכים") למעשה קבעו גם אופי האנשים ואת תחומי העניין. שוב תודה על חוויה שתיזכר לעוד זמן רב.

4

אורח/ת

15 באוקטובר 2015 ב 17:24

שא ברכה של הקבוצה

אמיר היקר. אני רוצה להודות לך באופן אישי על הטיול המוצלח מאוד. ובעיקר בזכות יכולותיך . כישורך והיותך איש מעניין ומיוחד. כולם חבים לך תודה

5

ronzvu

17 באוקטובר 2015 ב 20:47

אמיר היקר

קצת באיחור אבל מוכרח להגיב , תודה רבה על טיול מוצלח היה לי הכבוד להיות איתך ברגעים לא נעימים כאשר נשארנו שני גיפים גורר וניגרר , אהבתי את קור הרוח שלך ויכולת האילתור המשובחת , הטיול עצמו היה מדהים החברה היו על הכיפאק . להתראות בטיול הבא.
תודה לאמיר שדאג לצוות אותנו איתך .
רוני

6

אורח/ת

19 באוקטובר 2015 ב 18:25

תודה לכולם

תודה לכולם על שתוף הפעולה אורך הרוח והסבלנות איכות הקבוצה כאיכות אנשיה