שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים - ג'יפ צ'ירוקי לימיטד JEEP Cherokee

על כנפי הייבוא המקביל מגיעה אלינו גרסה בסיסית של הצ'ירוקי. מהרנו לבדוק

 

מעורב אינדיאני

 

 

עוד לא הספקנו להתרגל לעיצובו של הצ'ירוקי החדש, וכבר נוחתת כאן גרסה נוספת ביבוא מקביל. לא קל להתרגל לעיצוב הזה, ולעובדה שהדור החדש של הצ'רוקי מבוסס על רצפת הדודג' דארט – שבעצמה נסמכת בכבדות על האלפא ג'ולייטה. ג'יפ על בסיס של אלפא?! כן.

הצ'ירוקי לאטיטוד המופיע מול עיניכם אינו מגיע לישראל דרך היבואן הרישמי, מכשירי תנועה. הוא משווק בישראל על ידי אוטומקס, חברה חדשה לייבוא מקביל של דגמי ג'יפ. הוא גם לא ממוצב ישירות מול הצ'ירוקי שמגיע ביבוא הסדיר, ונבדל ממנו במנוע (2.4 ל' לעומת 3.2 ל' V6) ובהנעה (קדמית לעומת כפולה).

ויש עוד הבדל, משמעותי למדי – המחיר. רמת האבזור הזולה ביותר ביבוא הרגיל עולה 320,000 שקלים. הגרסה הזו עולה 250,000 שקלים. פער משמעותי.

 

עטיפה

 

 

המראה החיצוני דומה מאוד. דהיינו אותם תווי פנים ברורים וייחודים, עם מסר שהולך ונעלם לאורך המרכב. אנשים לא נשארים אדישים אליו. מבפנים הוא מרווח למדי. מלפנים קל מאוד להתמקם ותלונה אחת עולה מול המושב הקצר מדי. מאחור לא חסר מקום לילדים, אבל מבוגרים גבוהים יתקשו למצוא מרווח ראש מספק.

הגרסה הזו אולי זולה יותר אבל אבזור לא חסר כאן, מפנסים עוקבי פנייה דרך מסך מולטימדיה מקורי ועד גג שמש. זה לא תא נוסעים שיכול להתחרות בטופ שיש לגרמניה להציע, נניח, הוא פשוט לא מספיק מוקפד בשביל להתחרות בליגות הפרימיום. אבל התמחור של גרסה זו מעמיד אותה מול תחרות קלה יותר ממזרח, ובחברה הזו מרגיש הצ'ירוקי טוב מאוד.

תא המטען גדול ויש כאן כמה פתרונות יצירתיים לעיגון וסידור התכולה, אבל סף הטעינה גבוה למדי.

 

תוכן

 

 

מבחינה טכנולוגית יש כאן לא מעט חומר לדיון. על הפלטפורמה עצמה כבר דברנו. יש כאן גל זיזים עילי יחיד אבל תזמון השסתומים משתנה (עם טכנולוגיה שמגיעה מחברת האם האיטלקית), זה מספיק בשביל להוציא 186 כ''ס מ-2360 הסמ''ק. הנייר מספר ששיא ההספק מגיע ב- 6250 סל''ד וששיא המומנט מגיע ב-4000 סל''ד.

זה רומז שצריך הרבה טורים בשביל להזיז את 1665 הק''ג קדימה (כ-250 פחות מהגרסאות החזקות כפולות ההנעה). תעזור למנוע במשימה הזו תיבת עם 9 הילוכים. התיבה הזו תוכננה על ידי ZF ומיוצרת על ידי קרייזלר, ואפשר למצוא אותה בעוד דגמים של הקונצרן (וגם בריינג' רובר ובאקורה).

היא אמורה לתת ביצועים נאים לצד צריכת דלק משופרת. בקרייזלר טוענים שצריכת הדלק של הצ'ירוקי החדש השתפרה ב- 45%(!) לעומת זו של הדור היוצא.

 

על הכביש

 

 

בסה''כ מרגיש ה''לטיטוד'' נעים מאוד. בידוד הרעשים מוצלח למדי למעט בידוד רעשי הצמיגים. הנוחות מקבלת ציון בינוני על כבישים עירוניים שבורים, שסוחטים מהרכב מעין רעד חלול. בשאר הזמן זו מכונית רכה ונוחה למדי. הרכות הזו מורגשת בכביש הבין עירוני. השיוט על כביש ישר נוח מאוד, אפילו  אם הוא גלי. אבל על כביש מפותל ההגה הקל ורכינת הגוף מספרים לנהג הממהר שהצ'ירוקי אוהב את הפניות שלו לאט ורגוע יותר. נקודת החוזק היא המנוע, הוא לא בריון מוגזם כמו הפנטה-סטאר של הדגמים החזקים. כאן הוא ''סתם'' יעיל מאוד. יש כאן חיבה ברורה לסל''ד גבוה, אבל לתיבה אין בעיה לנגן על ההילוכים שלה ולהציב אותך בטווח האפיקטיבי. כמו תיבות מרובות יחסי העברה אחרות, גם כאן יש השתהות מסוימת בהאצה בזמן שהתיבה מורידה שניים או שלושה הילוכים, ולעיתים אפילו מורגשת חבטה.

 

 

ואם כבר נגעתי בתיבה, עניין מוזר אחד ברשותכם. תשעה יחסי העברה אמורים לייצר שיוט חוקי בסל''ד תת קרקעי, אבל לא זה המצב. ב-100 קמ''ש מראה מד הסל''ד 2000 סל''ד בדיוק. על 115 קמ''ש הוא מראה בדיוק את אותו הסל''ד – איך זה יכול להיות? פשוט מאוד. ב-100 קמ''ש התיבה נמצאת בהילוך שביעי ולא מנצלת את ההילוך השמיני והתשיעי. גם העברה ידנית להילוכים האלו לא אפשרית במהירות הזו. החל ב-115 קמ''ש מאפשרת התיבה העלאה להילוך שמיני – אך לא לתשיעי. למה? לא ברור. חבל? בטוח. אבל גם עם הענין התמוה הזה הצלחנו לראות בשיוט נינוח כ-12 ק''מ לליטר ובשימוש אגרסיבי נרשמה צריכת דלק של כ-8.5 ק''מ לליטר. סביר, אבל לא מזהיר.

 

 

לא על הכביש

 

 

זו הפעם הראשונה שאנו בוחנים את הצ'ירוקי בגרסה ה''רגילה''. בניגוד לגרסת הטריילהוק שהתארחה אצלנו בגיליון 345, יש כאן זוויות מרכב ומרווח גחון טובים פחות – וכמובן הנעה קדמית בלבד. ועדיין, יכולת השטח סבירה, יחסית.

המתלים הרכים מספקים איכות נסיעה נעימה על שבילים משובשים, ובקרת משיכה יעילה יחד עם מרווח גחון גבוה יחסית, מצליחים להתגבר גם על קטעים קצת יותר מאתגרים (שוב – יחסית). הוא מספק כרכב לטיולי שבת בשבילי קק''ל, גם באזורים קצת פחות מטופחים של היער, אך לא להרבה יותר מכך. 

 

בשוק

 

 

גרסת הבסיס של הצ'ירוקי מגישה את אותו מתכון שאנחנו מכירים בגרסאות הבכירות מינוס קצת ביצועים והרבה יכולת שטח. זה אומר ביצועים ואבזור טובים בחבילה מאוזנת, גם אם לא תמיד ברורה ומעודנת.

אז מול מי ממוקם ה''לימיטד'' הזה? שאלה מצוינת. המתחרות מצד מותגי הפרימיום האירופאים מציגות עידון, ביצועים ותחושות עדיפים משמעותית, אבל גם מחר יקר משמעותית.

הגרסאות הבכירות של רכבי הפנאי הקוריאנים אולי מציגות, לפעמים, קצת פחות ביצועים ואבזור, אבל הן מוצעות במחיר נמוך יותר. כך שהג'יפ צ'ירוקי נופל בין הקטגוריות. מצד אחת מכוניות טובות יותר ויקרות יותר, מצד שני מכוניות שמציגות עם יכולות דומות, במחיר נמוך יותר – זה לא מקום שקל להיות בו.

 

ג'יפ צ'ירוקי לימיטד 2.4 ל'

 

 

מנוע

מנוע בנזין 4 ציל', רוחבי, 2360 סמ''ק

תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס', תזמון משתנה

הספק/סל''ד 186 כ''ס/ 6250

מומנט/סל''ד 23.7 קג''מ/ 4800

מרכב

הנעה קדמית

הילוכים אוטו', 9 היל'

מתלה ק'/א' מקפרסון/רב חיבורי

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים

צמיגים 225/55-18

מידות

בסיס גלגלים 270 ס''מ

אxרxג 462.5x190.5x171 ס''מ

משקל 1655 ק''ג

נפח תא מטען 700 ל'

מהירות מרבית (יצרן) 180 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 9 שנ'

צריכת דלק (מבחן) 8.5 ק''מ/ל'

מחיר

מחיר 250,000 שקלים

אחריות 36 חודשים

תגובות

0 תגובות