שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בבנטלי ממהרים לחלוב את הפרה

ה-SUV הראשון מתוצרת החברה עוד לא הספיק להגיע לשוק, וכבר מדברים שם על ניצול ההצלחה וייצור דגמי ''כמו שטח'' נוספים

הלקוחות הראשונים עוד לא הספיקו לקלף את הניילונים מריפודי העור המהודרים של הבנטייגה (Bentayga), ה-SUV  הראשון מתוצרת בנטלי, והחברה כבר מיהרה להכריז על דגמים אפשריים נוספים שיתבססו על אותה פלטפורמה. הראשון שבהם הוא דגם ספורטיבי יותר, בדומה למה שעשו ב.מ.וו עם ה-X6, שיהיה עם אוריינטציית כביש חזקה. מערכת ההנעה תישאר ללא שינוי, עם מנוע ה-W12 בנפח 6.0 ליטר המספק 600 כ''ס ומריץ את הרכב הגדול מ-0 למאה קמ''ש תוך 4.1 שניות. הדגם הספורטיבי יקבל קווים חדים ומהוקצעים יותר, עם מרכב מונמך וצמיגים בחתך נמוך מאוד.

לצד הדגם הזה, רוחשות שמועות על דגם נוסף, קטן יותר מהבנטייגה. הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא ל''כווץ'' את הדגם הבכיר, אבל בעולם הרכב מקווים שבבנטלי יעשו עבודה יסודית יותר בשדרוג העיצוב, שזכה ללא מעט ביקורות לא אוהדות. גם כאן ייתכן שייעשה שימוש במנוע ה-W12, אבל סביר להניח שהמנוע הבסיסי יהיה דווקא V8. לא נפסלת אפשרות שבהמשך יוצע גם מנוע דיזל.

המגמה ההולכת ומתמשכת של ירידה במחירי הדלק הכניסה שוב את פלח הקרוס-אוברים/SUV-ים לסחרחורת של מכירות, והנתח של פלח זה במכירות העולמיות שוב גואה. נכון שמרבית הרוכשים מסתפקים בדגמי הכניסה, אבל גם לדגמים היוקרתיים יותר - והיקרים יותר - יש שוק ער ואנו צפויים לראות עוד ועוד יצרניות ש''פולשות'' לתחום הזה. ובסוף אולי אפילו נראה פרארי בשטח, רחמנא ליצלן... 

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

30 בנובמבר 2015 ב 06:14

ואיך הוא בשטח?

אתה לא חייב לענות!
נסתפק גם אם תזמין אותנו למבחן דרכים עם קצת שבילים...