שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יונדאי מתחילה מבראשית

החברה הקוריאנית השיקה מותג יוקרה חדש שנקרא ג'נסיס (בראשית), שבעתיד יכלול גם רכבי שטח

השבוע חשפה יונדאי את ה-G90, דגם ראשון בליין היוקרה שלה שייקרא ג'נסיס (Genesis – בראשית). בכך הולכת החברה הקוריאנית בדרכן של שלוש הגדולות מיפן – הונדה, טויוטה וניסאן – שהשיקו בשנות ה-80 של המאה הקודמת  מותגי יוקרה משלהן: אקורה, לקסוס ואינפיניטי, בהתאמה.

הצעד של החברות היפניות נעשו בזמנו בשל מגבלות יבוא שהטיל הממשל האמריקאי כדי להגן על יצרניות הרכב בארה''ב, מפני ''הצפה'' של דגמים מיפן. המגבלות הללו דחפו את היפנים – שעד אז ייצרו בעיקר מכוניות קומפקטיות -  לנסות ולעלות מדרגה כדי לחדור לסיגמנטים יוקרתיים יותר ולמקסם רווחים. המהלך, שכוון תחילה רק לשוק בצפון אמריקה, הצליח מעל המשוער והיום השלישייה היפנית נספרת בנשימה אחת עם מותגי היוקרה מגרמניה ומארצות אחרות.

ביונדאי למדו כנראה היטב את המהלכים הללו וכחלק מתהליך להגדלת היצע הדגמים החליטו למתג את דגמי הקצה העליון תחת שם נפרד. מלבד הדגם החדש שנחשף השבוע בקוריאה, שם הוא נקרא EQ900  (עם מנוע V6 כפול מגדשים בנפח 3.3 ליטר המספק 365 כ''ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם 8 מהירויות) מתכננים בחברה להשיק 6 דגמים נוספים עד לשנת 2020, ביניהם קרוס-אובר קטן בסדר גודל של הב.מ.וו X1  ו-SUV  מגודל דוגמת ה-GLE  של מרצדס (מחליפו של ה-ML).

בניגוד ליפנים שכאמור כיוונו תחילה רק לשוק בארה''ב ובקנדה, ביונדאי מתכננים השקה כלל-עולמית של המותג החדש וסביר להניח שנראה אותו בעתיד גם בארץ, לצד הדגמים המוכרים של היצרן דוגמת הטוסון.

תגובות

0 תגובות