הונדה אפריקה טווין בישראל – רכיבה ראשונה

אחרי משחק מקדים ארוך ומשגע, שכמוהו לא ראינו מזמן בעולם הדו-גלגלי, יצא לי לערוך היום רכיבת התרשמות על האופנוע החדש של הונדה: CRF1000L - הלא הוא האפריקה טווין החדש.
השם שבכירי המנהלים בהונדה סרבו לחסות על הדגם בטרם נוכחו כי אכן מדובר בצאצא ראוי לשושלת היוקרתית.
רכיבה ראשונה: הונדה אפריקה טווין Honda Africa Twin CRF1000L

הונדה אפריקה טווין Honda Africa Twin CRF1000L

בין שלל מאפייני הדגם נמצא בלמים רדיאלים, בולמים הניתנים לכיוון מלא הכולל עומס קפיץ, שיכוך כיווץ והחזרה בנפרד מלפנים ומאחור. מהלכי מתלים ארוכים, בני 230 מ''מ מלפנים ו- 220 מ''מ מאחור, פנסי לד, שני מצבי גובה מושב והיצע של אבזור עשיר לרכישה. בארץ ישווקו 3 דגמים: דגם בסיסי (98,900 שקל), דגם הכולל ABS ובקרת אחיזה (102,900 שקל), ודגם DCT אוטומטי מתקדם (113,900 שקל) עתיר טכנולוגיה (עם 32 פטנטים רשומים), אשר עתיד להגיע לארץ בעוד כחודש. רכבתי היום על שני הדגמים הראשונים ולהלן רשמיי מרכיבת ההכרות. 

הקלילות

הישיבה על האופנוע נוחה ומרווחת על המושב הנעים. המתגים נוחים ונעימים ורטט המנוע כמעט שאינו מורגש. הכול חלק ונעים. יצאנו לתנועה בפיתולי עמק האלה והתרשמתי מהיציבות הכיוונית של האופנוע. שוב נוחות נעימה המשרה ביטחון. משיכת מצערת בישורות נענתה בחדווה אך עדיין, לולא ידעתי מהו הנפח, הייתי מהמר שהמנוע בנפח נמוך יותר. המנוע לא חלש, התגובות שלו אף חדות ומדויקות, אך אין לו בכביש את העוצמה המתפרצת של מנועי הליטר והליטר פלוס. גם העברת ההילוכים חלקה ומדויקת.

ההתרשמות הראשונית המשמעותית מהאפריקה טווין היא הקלילות שלו. האופנוע מרגיש כמו הליטר הכי קל שרכבתי עליו. הן בתגובות שלו והן בהתנהלות על גבו. 

אלקטרוניקה

בקרת האחיזה כוללת שלושה מצבי התערבות ומצב ביטול, הניתנים לבחירה תוך כדי רכיבה.

מערכת הבלימה עובדת בעוצמה כה מרשימה, עד כי תחת בלימה חזקה חשתי בצלילה משמעותית של הבולם הקדמי.

מערכת ה- ABS ניתנת לביטול בלחיצת כפתור (רק כאשר האופנוע עומד) והביטול תקף רק עבור הגלגל האחורי – הכי חכם ונכון.

עבור הבקרות הללו תוסיפו 4,000 שקל ו- 4,000 גרם. 

שטח

המעבר לשטח התבקש ושם נכחתי שהעמידה על האופנוע נוחה. הרגליות נוחות, שדה הראייה מעולה והאופנוע מרגיש קליל כדי להישמע לפקודות העברת המשקל שלי בהכנעה. הייתה לי תחושה של בליטה במיקום שוק הרגל השמאלית, אך זה עוד נתון הדורש  כבר רכיבה ארוכה יותר להתרשמות.

לוח המחוונים עשיר במידע ברור ומועיל. הגימור איכותי מאוד והמראה, לטעמי האישי, קולע לאופיו. אין לו את הנוכחות הכבדה והשרירית של אופנוע גדול, אלא מראה ספורטיבי, קליל ועדכני.

הבילד-אפ שעשתה לנו הונדה בחודשים האחרונים לא אכזב. ניכר כי הונדה השכילה ליצור אופנוע הרפתקאות המותח את גבולות השימוש בכביש ובשטח. אופנוע אשר מעבר לנאמני הכנף האדומה, שחיכו שנים רבות בסבלנות, ימצא ללא ספק לקוחות חדשים רבים.

בהונדה ישראל צופים לא פחות ממכירה של 80 כלים בשנה הראשונה (17 כלים כבר נמכרו) והאמת, לא נראה לי שהם כיוונו גבוה מדי. הרוכבים על דגמים  דו שימושיים בנפח הביניים יראו בו המשך טבעי לקריירה הדו גלגלית שלהם, בעוד שרוכבים המאוהבים בעתודות הכוח של האדוונצ'רים בנפח ליטר פלוס ירגישו ככל הנראה שהאפריקה טווין קצת חלש להם בכביש, אך אם ישכילו לרדת קצת יותר לשבילים, כדי לחוות הרפתקה אמתית מהי, יבינו עד כמה ממוקם ההונדה בדיוק היכן שצריך כדי ליהנות מכל העולמות.

 

רגע לפני הפרידה...

חזרתי מרכיבת ההתרשמות לחניה ולרגע שכחתי שלא מדובר באופנוע אנדורו קליל. הטיתי את האפריקה טווין על צדו ושחררתי גז עם סבסוב זנב על המקום. ''הוא לא יכול בלי זה'' שחררו לעברי, ואכן כך, לא יכול בלי זה. ותודה להונדה על המלך החדש.

מפרט טכני: HONDA Africa Twin CRF1000

סוג מנוע

מנוע Parallel Twin עם 8 שסתומים ו-4 סיבובים בקירור נוזלי עם גל ארכובה בפאזה של 270°  ו-uni-cam

נפח מנוע

998cm3

הספק מקסימלי

70kW/7,500min-1 (95/1/EC)

מומנט מקסימלי

98Nm/6,000min-1 (95/1/EC)

Bore & Stroke

92.0 & 75.1 mm

מצמד

רטוב, בעל פלטות מרובות עם סלילים קפיציים, Cam Assist ומצמד מחליק מאלומיניום

הנעה סופית

שרשרתO-ring  אטומה

סוג תיבת הילוכים

MT בעלת 6 מהירות ורשת רציפה

או DCT  בעלת 6 מהירות עם מצבי כביש ושטח

מערכת בקרת המומנט הסלקטיבית של הונדה (HSTC)

3 רמות של HSTC כיבוי

(רק בדגמי ABS ו-DCT בלבד (

סוג שלדה

עריסה חצי-כפול מפלדה עם תת-מסגרת אחורית  גמישה מפלדה

רדיוס סיבוב

2.5m

משקל יבש

208kg (STD)

 212 kg (ABS)

222kg (DCT)

משקל רטוב

228kg (STD)

 232 kg (ABS)

 242kg (DCT)

קיבולת מיכל דלק

18.8   ליטר

צריכת דלק (תקן WMTC)

 

הילוכים - 21.7  ק''מ לליטר21.7

 DCT - 21.8 ק''מ לליטר

אורך X רוחב X גובה

2,335 x 875 x 1,475mm (STD)

 2,335 x 930 x 1,475mm (ABS/DCT)

בסיס גלגלים

1,575mm

גובה מושב

(פוזיצית STD / פוזיציה נמוכה)

870/850mm

מרווח גחון (מהקרקע)

250mm

סוג מערכת ABS

ABS 2 ערוצים עם מתג כיבוי ABS אחורי (בדגמי ABS ו-DCT בלבד)

בלמים קדמיים

דיסק הידראולי צף כפול בקוטר 310 מ''מ עם מכסה אלומיניום וקאליפר בעל ארבע בוכנות

בלמים אחוריים

דיסק הידראולי בקוטר 256 מ''מ עם קאליפר בעל 2 בוכנות

כמו כן מערכת בלמי חנייה מסוג נעילה עם ידית בדגם DCT.

גלגלים קדמיים

שפיצים עם חישוק אלומיניום יצוק

גלגלים אחוריים

שפיצים עם חישוק אלומיניום יצוק

גודל גלגל קדמי

21M/C x MT2.15

גודל גלגל אחורי

18M/C x MT4.00

צמיגים קדמיים

90/90-R21

צמיגים אחוריים

150/70-R18

 
 

תגובות

2 תגובות

1

רוני מ.

20 בינואר 2016 ב 06:32

המלך החדש. כל כך טוב?!

2

אורח/ת

20 בינואר 2016 ב 09:14

כתבה עולה

לכתוב בקצרה ולנגוע בלב דברים , זה צביקה !! כל הכבוד