שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

האתגר הבא של הלל ורז – ראלי דרך המשי

השנה ייערך הראלי במתכונת מורחבת, דומה לזו של הדקאר, והצוות הישראלי המצליח ביותר יהיה שם

לאחר פסק זמן של שנתיים, ראלי דרך המשי חוזר בגדול: 14 ימים של תחרות, 10,000 ק''מ שיימתחו מרוסיה לסין דרך קזחסטן, למעלה ממחצית המסלול בקטעים מדודים – ממש כמו בדקאר. עם רוח גבית חזקה מצד הממשלות של מדינות הענק בהן יעבור הראלי (כפי שכבר דיווחנו בעבר), צפויים להשתתף בו  מתחרים חזקים – ביניהם גם הצוות הישראלי המצליח ביותר עד כה בתחרויות מהסוג הזה – הלל סגל ורז הימן.

השניים כבר לקחו חלק בראלי הזה, במתכונתו הישנה והמצומצמת, וזכו פעמיים במקום הראשון בקטגוריה שלהם בין הקבוצות הפרטיות. לקראת הראלי הקרוב שיערך בין ה-8 ל-24 ביוני, עבר הרכב שלהם מקצה שיפוצים נרחב שכלל החלפת מנוע ותיבת הילוכים, שיפור מערכת המתלים ובדיקה קפדנית של כל המכלולים, כפי שהלל יודע לעשות.

אל הלל ורז יצטרף ככל הנראה צוות ישראלי נוסף, אביב קדשאי ויזהר ערמוני, שגם להם יש קבלות רבות. שיתוף פעולה בין הצוותים יאפשר להם להצטייד טוב יותר מבחינת הסיוע, מה שמקל מאוד על המתחרים בזמן הראלי. 

בניגוד לדקאר, בדרך המשי יתחרו רק מכוניות ומשאיות, מכל הקטגוריות. לא נראה שם אופנועים וטרקטורונים, אבל נראה את מרבית הקבוצות הגדולות והמוכרות, עם מיטב הנהגים. סביר להניח שנראה גם נוכחות גדולה של מתחרים מסין ומרוסיה, שיתחרו במגרשים הביתיים שלהם. את כל ה''קרקס'' הזה, אגב, ינהל לא אחר מוולאדימיר צ'אגין, נהג המשאית עם מספר הזכיות הגדול ביותר בדקאר.

בהמשך, מתכוונים הלל ורז לממש פנטזיה נוספת, ולצאת להתחרות שוב בדבר האמיתי – הדקאר – אבל הפעם עם משאית! זה יקרה על פי המתוכנן בראלי של 2018, וכאיש צוות שלישי יצטרף אליהם צ'רלי גוטליב, יהודי בלגי שמתחרה בדקאר שנים רבות (השנה זאת היתה הפעם ה-27 שלו!).

כרגע עסוק הצוות בגיוס מימון וספונסרים לקראת האתגרים העומדים בפניהם, בנוסף לספונסרים שכבר מלווים  אותם לאורך זמן: חברת פוינטר, צמיגי טויו וחברת השילוח ICL.

 

על דרך המשי

המונח ''דרך המשי'' שאנו משתמשים בו היום הוא בעצם אוסף של דרכים יבשתיות ששימשו נתיב סחר בין סין לבין אירופה והמזרח התיכון. תחילתן של דרכים אלו עוד במאה ה-35 לפני הספירה, והשימוש בהן פסק במאה ה-15 לספירה, בעקבות נפילתה של האימפריה המונגולית והתפתחות הסחר בנתיבים ימיים. השם ניתן לנתיב בשל בדי המשי כמובן, שסוד ייצורם היה ידוע בזמנו רק לסינים.      

 

תגובות

0 תגובות