שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים סקודה ספייסבק סקאוט Skoda Spaceback

לקחנו את סקאוט, גרסת ה''כאילו–כזה–כאילו–פנאי–שטח'' של סקודה ספייסבק, לבדוק את יכולות הגישוש שלה על שבילים כבושים ולענות על השאלה האם גרסאת הסקאוט שווה תוספת של 9,000 ש"ח...

סקודה ספייסבק סקאוט 1.2 ליטר טורבו אוטומטי

סקודה ספייסבק סקאוט 1.2 ליטר טורבו אוטומטיסקודה ספייסבק סקאוט 1.2 ליטר טורבו אוטומטי

כאילו כזה!

כבר אי אפשר לברוח מזה - רכבי פנאי הם מה שאנשים רוצים!

לא משנה באיזו צורה, צבע או גובה; קצת איפור נדרש, ויימצאו, כנראה, דורשים רבים. גרסאות מאופרות לשטח למכוניות נוסעים זו לא המצאה חדשה. גם לסקודה הדבר לא זר, כשגרסאות ''סקאוט'' כבר היו לה בעבר (לפאביה, רומסטר ולאוקטביה). אם כך, אין שום סיבה לא לקחת את גרסת ההאצ'בק הנאה של הראפיד הקטנה, להכניס אותה לניתוח פלסטי–קוסמטי קליל, ולשלוח אותה לגשש אחרי לקוחות חדשים חובבי שביליםמדרכות (רצוי נמוכות).

רכב פנאי שטח עם הנעה קדמית בלבד!

סקודה ספייסבק

אין הרבה שינויים ביחס לספייסבק הרגילה, גם על הנייר. העיקר - שבאופן מעשי טפל למדי - הוא הגבהת המרכב ב–1.4 ס''מ, ליצירת מרווח גחון של 14.9 ס''מ מלאים.

עוד תמצאו עיטורי פלסטיק שחור סביב המרכב, חישוקי ''16 נאים (205/45, עם צמיגי דנלופ SP ספורט...), תוספות פלסטיק לפגושים, ומיגון תחתון.

רמת אבזור - סטייל

הגרסה שקיבלנו, ברמת אבזור ''סטייל'' (בלי גג פנורמי; 6000 שקלים), מציעה בנוסף בקרת אקלים, בקרת שיוט, מערך מולטימדיה (עם מסך קטן), שליטה מההגה על מערכת השמע, חיישני לחץ אוויר TPMS, מערכת בטיחות של מובילאיי ועוד כמה. שלכם תמורת 119,000 שקלים.

תא הנוסעים מציג קווים סולידיים, נאים ונעימים לעין, עם איכות הרכבה מספקת ואיכות חומרים מספקת פחות. המרחב מכובד, לארבעה, אך המושבים מלפנים חסרי תמיכה לגב תחתון וכופים תנוחה מעט כפופה. תא המטען שימושי בגודל של 384 ליטר.

הנעה קדמית עם מנוע 1.2 ליטר טורבו

על גזרת ההנעה אחראי מנוע ה–1.2 ליטר טורבו, כאן עם 90 כ''ס ו–16.3 קג''מ, והתיבה הרובוטית הדו–מצמדית על שבעת הילוכיה. כמו שלמדנו להכיר ולהוקיר, חטיבת הכח הזו יודעת לעשות את העבודה בצורה יעילה וקלילה, גם אם חסרת מחץ. הטענה העיקרית היא לפעולתה המחוספסת של התיבה במהירות זחילה–נמוכה, כשגם מערכת הדימום/התנעה עבדה בצורה איטית, וגרמה לפעמים ליציאה חזקה ולא רצויה מהמקום. צריכת הדלק עמדה במהלך המבחן על כ–14.1 קילומטר לליטר, לא רע בכלל - ועוד ניתן לשיפור.

ההתנהגות בכביש - ובשביל - טובה, אך האחיזה בציר הקדמי מעט נמוכה מהצפוי, ומתורגמת לתת היגוי מתון ותחושת ''הימרחות'' בהפניית הגה חדה. ההיגוי בסך הכל בסדר גמור: מדויק, מהיר ועם תגובות טובות. מעט עומס על הבלמים הוביל לירידה בעוצמה, כמו גם בתחושת הדוושה ושקיעתה.

נוחות נסיעה

נוחות הנסיעה הפתיעה לטובה, עד גבול מסוים - תרתי משמע.

הסקאוט התמודדה היטב עם מפגעי כביש שונים (ומשונים), בעיקר במהירות מעל 40 קמ''ש, שגרמה למתלים להתחיל לעבוד באמת. הבעיה היא שבגלל מהלכם הקצר יחסית, על שיבושים בינוניים/גדולים (או פסי האטה), הפעולה שלהם תורגמה לחבטה לא נעימה.

בשטח, יותר נכון בשבילים קלילים ומהודקים, המצב דומה למדי, ונוחות הנסיעה הטובה תישמר כל עוד השביל לא מאתגר.

הגשש חיוור?

על פניו כן, ולא רק בגלל הצבע הירקרק של רכב ההדגמה. הרי ברור לכל כי למעט אותם שבילים קלילים - כאלו שכמעט כל ''פרייבט'' יכולה להם - אין לספייסבק ''סקאוט'' יתרון אמיתי. תדמיתי אולי כן, אך לא אמיתי.

את הדברים החשובים - שימושיות, ביצועים/תצרוכת דלק, נוחות [לרוב], היא עושה באופן נאות.

האם זה מצדיק את פער המחיר - 9000 שקלים - אל מול הספייסבק הרגילה? אני לא בטוח. במחירים קרובים תוכלו למצוא רכבי פנאי קטנים בעלי נוכחות ''פנאי–שטח'' עדיפה, העניין הוא שדווקא מולם, אני הייתי הולך על הסקאוט.

קישור לתגית ולמבחנים נוספים - ג'יפונים בעלי הנעה בודדת

סקודה ספייסבק סקאוט 1.2 ל’ טורבו אוטו’

מנוע טורבו בנזין, 4 ציל’, רוחבי, 1197 סמ''ק, הזרקה ישירה

תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס’, תזמון משתנה

הספק/סל''ד 90 כ''ס/4400

מומנט/סל''ד 16.3 קג''מ/1400-3500

תמסורת הנעה קדמית, אוטו’, 7 היל’

מתלים ק’/א’ מקפרסון, מוט מייצב/קורת פיתול

בלמים ק’/א’ דיסקים מאוורים/דיסקים

בסיס גלגלים 260 ס''מ

צמיגים 205/45-16

אxרxג 430x170.5x146 ס''מ

משקל/תא מטען 1194 ק''ג/ 384 ל’

מהירות מרבית (יצרן) 184 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 11.3 שנ’

צריכת דלק (ממוצע מבחן) 14.1 ק''מ/ל’

דרגת זיהום 4

מחיר 119,000 שקלים

אחריות 24 חודשים

ציון מבחן ריסוק (E–NCAP) (2012) 5

תגובות

0 תגובות