שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים רנו קדג'אר Renault Kadjar, יולי 2016

רנו מצטרפת לשוק הרותח של כלי פנאי קומפקטיים ואופנתיים (בעלי הנעה קדמית בלבד) עם הקדג'אר / Kadjar, המציע זווית קצת אחרת בקטגורייה

עולה חדש - רנו קדג'אר Renault Kadjar

שוק רכבי הפנאי חם מאוד, אבל רחוק מרתיחה. מספר הדגמים רק עולה, כמות רכבי הפנאי הנמכרים רק מתרחבת (ראו את כל מבחני הדרכים של הג'יפונים); זו תופעה עולמית משמעותית, וגם אופנה מקומית בולטת. רנו קדג'אר, שנחשף בתערוכת ז'נבה לפני יותר משנה, הוא מצטרף נוסף לטרנד הגואה הזה.

הקדג'אר הוא רכב פנאי קומפקטי, חולק פלטפורמה עם ניסאן קשקאי (מבחן דרכים לקשקאי) ומוגדר על ידי רנו כ''רכב עולמי''. רנו מכוונת בעיקר לשוק הסיני, והדגם החדש נבנה גם שם, אם כי לישראל הוא מגיע מספרד. בסיוע הקאדג'ר מקווה רנו להגיע בסין לנתח שוק של 3.5% במכוניות נוסעים. ונתח שוק כזה שווה, החזיקו חזק, לא פחות מ–750,000 מכוניות! - יותר משוק הרכב הישראלי בשלוש השנים האחרונות ביחד.

מופע והופעה

הקדג'אר יפה באדום. בתמונות של היצרן הוא באדום יין מהמם ביופיו - אבל אנחנו יכולנו לבחור בין לבן, בז' ואפור - מה שגרם לאורי הצלם לבקש בייאוש ''רק לא את הלבן''. ואכן בצבעים האלו הוא קצת פחות מרשים, ונראה בעיקר קטן ממה שהוא באמת כאשר מתבוננים בו מזוויות מסוימות. לאחדים מהבוחנים הוא נראה יותר רכב סטיישן מודרני, פחות רכב פנאי קלאסי; חזית מונמכת וגובה מעט צנוע, בייחוד בחלק האחורי, יוצרים תחושה זאת. אבל הקאדג'ר רחוק מלהיות ביישן; שפע קימורים ותפיחות בכל משטח יוצרים רכב בעל נוכחות רבה.

הקאדג'ר הוא רכב נאה מאוד, והחזית דומה לזו של האח הקטן מבית, הקפצ'ור (קישור למבחן דרכים לקפצ'ור) - וזה בהחלט דבר טוב. אחרי יומיים במחיצתו, די אהבתי את העיצוב, שהוא פחות קרבי ויותר נאה ומעוגל. גם ברחובות זכה רכב הפנאי של רנו לתגובות חיוביות על הופעתו, ואשתי, האחראית על נושא העיצוב בביתנו, פסקה שהוא יפה. אז כנראה שבסופו של יום מדובר בעבודה טובה.

תא הנוסעים מקבל את פני עם שפע של צבע שחור, שהיה איכשהו לדבר המקובל בקטגוריה האופנתית הזו. עיצוב סביבת הנהג הוא בפירוש לא ההמשך של המופע החיצוני; שגרתי ובסיסי. הרכב שקיבלנו הוא ברמת הגימור השנייה, לדעתנו הבחירה הנכונה, וזו אחראית לכך שבמרכז הקונסולה המרכזית נמצא מסך מגע גדול. חבל רק שהנראות תחת שמש ישירה וחזקה אינה טובה. המערכת דוברת עברית, והיא תפקדה היטב.

בנוסף נמצאת כאן מערכת ניווט מקורית (ללא דיווחי תנועה) ושפע - גדול מדי לדעתנו - של אופציות תצוגה ובחירה. התפעול סביר אבל אינו חף ממוזרויות כמו עודף מסכי תפעול שמחייבים פעולות בחירה רבות כדי להגיע למסך ספציפי, ואז הפעולה מעט מסורבלת. בקאדג'ר גם מערכת לנטרול ריחות רעים בתא הנוסעים, אבל לא נוצר צורך ולכן לא בדקנו. לוח המחוונים הוא מסך שמאפשר לשנות בו את הצבעים, והוא לא היה לטעמם של כל הבוחנים.

איכות החומרים טובה בחלק מהמקומות (לרוב למעלה), ואילו אחרים (מהאמצע ומטה) פחות מרשימה. מאזור תיבת ההילוכים נשמעו קרקושים עם תפעול הבורר. מושב הנהג מעט קצר, אבל נוח למדי, תנוחת הישיבה גבוהה ולנהג ולנוסע שפע מקום.

מאחור מרווחי הראש והברכיים טובים והמושב נוח למדי. נפח תא המטען מספק ויעיל ויש בו מדף תחתון.

מערכות הבטיחות כוללות, מרמת הגימור שנבחנה, תצוגת תמרורי מהירות עם התראה על חריגה מהמהירות וניטור רכב בשטח מת במראות. ההתרעה על סטייה מנתיב נעשית באמצעות השמעת צליל של כביש מחוספס ברמקולים שבצד הסטייה. פעולת המערכת אינה נעימה, גם כאשר מנמיכים את עוצמת הצליל וגורמים להתרעה להיות פחות יעילה.

לדרך

הקדג'אר שלנו הגיע בגרסת טורבו–דיזל; מנוע 1.5 ליטר מספק 110 כ''ס ו–25.5 קג''מ הזמינים ב–1750 סל''ד. התיבה היא דו–מצמדית עם שישה הילוכים וההנעה היא קדמית. המנוע מתעורר בלחיצת כפתור, וגם אם אין ספק שהוא לוגם סולר ולא צורך בנזין, קולו נשמע בצורה לא מציקה בתא הנוסעים בנסיעה רגילה.

המנוע מציע כוח זמין כבר בסל''ד נמוך, הוא נעים בהתנהלות יום–יומית ובנהיגה כזו הוא גם צובר קמ''שים בקלות. אם תרצו יותר, תגלו שהמנוע לא ממש אוהב להיות בסל''ד גבוה גם אם ברור שהקצב משתפר, והוא רועש שם בצורה לא נעימה.

תיבת ההילוכים עובדת טוב במרבית הזמן והתגובה שלה לדרישה לקיק דאון מעט איטית. בקאדג'ר גם מערכת עזר לזינוק בעלייה, אבל היא פועלת רק בשיפועים גדולים, וכך אפשר להתדרדר מעט בשיפוע קל.

הבונוס הגדול שמעניק המנוע נמצא בתחנת הדלק. בשיוט של 120 קמ''ש נרשם ממוצע של 20 ק''מ/ל', ובמהלך כל ימי המבחן המאומצים נקבע לפרקים ממוצע מצוין של 15 ק''מ/ל'. אלו נתונים הטובים ב–50% מאלה של המתחרים הישירים. מערכת הדימום/התנעה שמחה לכבות את המנוע, אבל ההנעה לא תמיד מהירה, וזה יכול להיות מעט מציק.

נוחות הנסיעה בעיר אינה אחידה, והיא ממוצעת ולא יותר. שיבושים מסוימים מועברים באופן חלק שאינו מציק, ויש כאלה שעוברים פנימה בצורה מורגשת. לא פעם מורגשת תזוזה מוחשית ולא ממש נעימה של כל המכונית במעבר על מהמורות בעיר. התמונה משתפרת מחוץ לעיר. שיבושים קטנים בכביש הבין עירוני אמנם מורגשים, אבל אינם מטרידים, והתגובה לגלים בכביש פחות נעימה אבל לא באופן חמור - והנוחות הכוללת מחוץ לעיר טובה. איכות השיוט טובה ורק רעש רוח מורגש באזור המראות.

בתחום הדינמי, הקדג'אר בעיקר מעניק ביטחון לנהג עם התנהגות צפויה ואחיזה טובה. אם תגזימו תקבלו בעיקר תת היגוי צפוי והגיוני. במצב של נהיגה בעומס כזה, המנוע רועש וזה לא ממש נעים. ההגה שהוא מעט כבד בנהיגה, נעשה כבד עוד יותר באמצע פנייה, אם נוצר עומס עליו נוסף, והתנהלות זו הפריעה לחלק מהבוחנים. הבלמים בסדר ולא יותר.

לשטח מביא הקדג'אר מרווח גחון נאה של 19 ס''מ. בטיול שבילים רגוע הוא נעים לנסיעה, והוא מתמודד טוב עם שיבושים קטנים. ברגע שצריך יותר - התמודדות עם תוואי שדורש מהלך מתלה גדול יותר או עמידה מול שיבושים גדולים יחסית - הוא פחות נעים, ומבהיר שזה לא השטח שלו. הקאדג'ר בהחלט מתאים לטיול רגוע של סוף–שבוע.

בתחרות

הקדג'אר מצטרף לשוק תחרותי, ויש לו בהחלט מה להציע. העיצוב נאה, גם אם פחות קרבי כמו בחלק מהמתחרים, ומערכות הבטיחות המקוריות - אמנם לא ברמת הגימור הבסיסית והרשימה אינה מלאה - רק מוסיפות.

אבל האס הגדול של הקדג'אר הוא במנוע הדיזל המשרת את הגרסה שנבחנה. פער המחיר ביחס לגרסת הבנזין אינו גדול, צריכת הדלק נמוכה מאוד והמנוע נעים לשימוש יום–יומי ויעיל. הקדג'אר בגרסת הדיזל שלו בהחלט שווה בדיקה, במיוחד עבור מי שנוהג הרבה.

רנו קדג'אר Renault Kadjar - מנוע 1.5 ל’ דיזל, אוטמטי

מנוע טורבו-דיזל, 4 ציל’, קדמי, רוחבי, 1461 סמ''ק, מסילה משותפת

תזמון 8 שס’, גל-זיזים עילי יחיד

הספק/סל''ד 110 כ''ס/4000

מומנט/סל''ד 25.5 קג''מ/1750

תמסורת דו-מצמדית, 6 היל’, הנעה קדמית

קוטר סיבוב (בין מדרכות) 10.7 מטר

מתלים קדמיים עצמות עצה כפולות, מוט מייצב

מתלים אחוריים קורת פיתול, מוט מייצב

בלמים ק’/א’ דיסקים מאווררים/דיסקים

מערכות עזר התרעת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, זיהוי תמרורים, תאורה אדפטיבית

צמיגים 215/60-17

בסיס גלגלים 265 ס''מ

אxרxג 160x183.5x445 ס''מ

משקל 1482 ק''ג

תא מטען 472 ליטר

מיכל דלק 55 ליטר

מהירות מרבית (יצרן) 181 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 11.7 שניות

צריכת דלק (ממוצע מבחן) 15 ק''מ/ליטר

דרגת זיהום 4

מחיר 145,000 שקלים (מבחן: 150,000 שקלים)

אחריות 36 חודשים

ציון מבחן ריסוק (E-NCAP) (2015) 5 כוכבים :

בטיחות מבוגרים 89%

בטיחות ילדים 81%

הולכי רגל 74%

הנעה וגרסאות - רנו קדג'אר Renault Kadjar


הקדג'אר מגיע אלינו עם שני מנועים מוגדשי טורבו: בנזין בנפח 1.2 ליטר : 130 כ''ס, 20.5 קג''מ, ודיזל 1.5 ליטר (110 כ''ס, 25.5 קג''מ). התיבה דו–מצמדית: 7 הילוכים עם הבנזין, 6 הילוכים עם הדיזל. ההנעה קדמית בשתי גרסאות המנוע. מחיר קאדג'ר עם מנוע בנזין ברמת האבזור הראשונה, לייף, הוא 140,000 שקלים; מנוע הדיזל מייקר ב–5000 שקלים. רמת אבזור זו בסיסית למדי וכוללת רדיו עם חיבור USB וקישוריות בלוטת' לנייד (לנייד ולמוזיקה), לוח מחוונים שהוא מסך LCD, תאורת DRL ליום, חישוקים ''17 ובקרת שיוט. חיישני לחץ האוויר מנטרים כל גלגל בנפרד, עם ציון הלחץ בכל אחד מהם - נחמד! רמת הגימור הבאה, זן, יקרה ב–5000 אבל האבזור עושה אותה לשווה במיוחד: מסך מגע ''7 עם ממשק מלא בעברית, מערכת ניווט, בקרת אקלים, כניסה והתנעה ללא מפתח, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני חניה היקפיים - וחשוב מכל: מערכות בטיחות בדמות זיהוי סטייה מנתיב, התרעה על רכב בשטח המת במראות, זיהוי תמרורים ותאורה אדפטיבית (שליטה אוטומטית באורות הגבוהים); שווה כל שקל. ונציין שציון הבטיחות הנאה, 5 כוכבים במבחן של יורו NCAP- 2015, תקף מגרסת זן ומעלה בסעיף מערכות הבטיחות. רמת הגימור דינאמיק מביאה את המחיר ל–149,000 (בנזין) וכוללת גם גג פנורמי קבוע ומסילות גג. היקרה ביותר, אינטנס, תייקר בעוד 4000 שקלים, וזו כוללת ריפוד מושבים משולב עור וחישוקי ''19.

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

25 ביולי 2016 ב 23:48

רנו זה רכב טוב רק כחדש

2

אורח/ת

26 ביולי 2016 ב 08:21

תקראו לילד בשמו - זה קאשקאי

למעשה בין דגמי הליסינג של קאשקאי (Visia) לבין דגמי היוקרה עם ההנעה הכפולה, יש יותר הבדל מעשי במפרט מאשר שבין הקאשקאי הזול והרנו קאדג'ר (שמיובא לארץ רק בגרסת ההרכבה הזולה שלו!)