שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

משאית מירוץ חדשה לקאמאז

בראלי דרך המשי תיקח חלק משאית הקאפוטניק, היצירה החדשה של החברה הרוסית

הכישלון היחסי בדקאר האחרון (לסיכום קטגוריית המשאיות בראלי) הריץ את מהנדסי חברת קאמאז לשולחן השרטוטים והתוצאה – משאית מרוץ חדשה לחלוטין, שתיקח חלק בראלי דרך המשי, נהוגה בידי אדוארד ניקולאייב. בניגוד למשאיות הישנות שנבנו עם תא נהג מעל המנוע, המשאית החדשה נבנתה בצורה מסורתית, עם תא מנוע הבולט בחרטומה. תצורה דומה לזו שבה בחר ג'ררד דה-רוי למשאית האיווקו שלו, איתה ניצח את הדקאר הקודם.

המשאית החדשה, שקיבלה את הכינוי ''קאפוטניק'' (Kapotnik – שילוב של קאמאז וספוטניק), נבנתה על בסיס משאית קאמאז 4326 והיא מצוידת במנוע טורבו-דיזל בנפח 12.5 ליטר המספק 980 כ''ס. הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים שלZF בעלת 16 מהירויות והיא יכולה להגיע למהירות מירבית של כ-160 קמ''ש כמעט בכל דרך. מיכל ענק בנפח 1000 ליטר מזין אותה בסולר שיכול להספיק ליום שלם של תחרות.

image

לדבריו של ולאדימיר צ'אגין, שהיום מנהל את קבוצת המירוץ של קאמאז (וינהל את ראלי דרך המשי כולו), המבנה החדש של המשאית נותן בראש ובראשונה נוחיות גדולה יותר לצוות בזמן המירוץ. מה שמאפשר נסיעה במהירויות גבוהות לאורך זמן ממושך. בנוסף, חלוקת המשקל נכונה יותר בתצורה הזו, כך שיכולת הנסיעה בחול משתפרת והנחיתות לאחר קפיצות רכות יותר.

''אופי המסלולים של הדקאר הופך דומה יותר ויותר למסלולים של ה-WRC והיכולת לנסוע מהר בכל תוואי חשובה יותר מיכולת העבירות נטו, כפי שהיה בעבר'' אומר צ'אגין. ''המשאית החדשה תאפשר לנו את זה, בתקווה שנחזור לכבוש את הפודיום כפי שהיה בשנים קודמות''.

את הקאפוטניק, כאמור, נפגוש בראלי דרך המשי, כשהיא צבועה בצבע שחור דרמטי ונושאת את המספר 310. אבל אל דאגה – יהיו שם עוד 5 משאיות מהדגם הישן של הקאמאז, צבועות בכחול-לבן המסורתי.

image

image

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

07 ביולי 2016 ב 08:32

הערה חשובה על השם: קאפוטניק

כותב יורה קיגל בפייסבוק של אתר השטח הישראלי 4x4:
קאפוטניק, זה לא שילוב של קאמאז וספוטניק, אלא ממילה-קאפוט (מכסה מנוע ברוסית), כמו צוין קודם, לפני זה מנוע היה מתחת לקבינה.