שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פורד רפטור 2017: חיה במעטפת אלומיניום

פורד חושפת נתונים על הדור הבא של הטנדר רב-היכולות שלה. בין השינויים לעומת הדגם היוצא: שימוש נרחב באלומיניום ובורר מצבי שטח עם שש אפשרויות

למרות שכבר נחשף בתערוכות רכב שונות, פורד איננה ממהרת לשחרר את מלוא הנתונים על הדגם החדש של ה-F150  רפטור. היא עושה זאת טיפין-טיפין, ובכל פעם מציגה עוד משהו מהיכולות של הטנדר הנהדר הזה. אז מה ידוע לנו עד עכשיו?

הדגם החדש יצוייד במנוע אקו-בוסט בתצורת V-6  בנפח 3.5 ליטר, שלטענת פורד יהיה חזק וחסכוני יותר ממנוע ה-V-8 של הדגם הנוכחי, המספק 411 כ''ס. החיסכון בדלק יתאפשר בין בזכות שימוש נרחב באלומיניום, גם בשלדה וגם במרכב. תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 מהירויות תעביר את הכוח לגלגלים, עם מערכת 4X4 קבועה.

ההיצע יכלול גם גרסת תא נהג כפול מלא, עם ארבע דלתות. לצורך הגרסה הזו, הוארך בסיס הגלגלים של הרפטור הסטנדרטי ב-30 ס''מ  עד ל-145 אינץ'. למרות האורך ותוספת הדלתות, הגרסה הזו תהיה קלה יותר בכ-250 ק''ג מהדגם היוצא בזכות השימוש באלומיניום (לכתבה על הדגם היוצא).

אבל התוספת המדליקה ביותר, לטעמנו, היא בורר מצבי הנהיגה השולט דרך מחשב הרכב על פרמטרים שונים לפי המצב שנבחר, כמו תגובת דוושת הדלק, תגובות בקרות היציבות והמשיכה, ''משקל' ההגה, מהירות העברת ההילוכים ועוד. לבורר, הנמצא על ההגה ומופעל בלחיצת אצבע, שש אפשרויות: מצב נהיגה רגיל, מצב ספורט, נהיגה בתנאי גשם ושלג, נהיגה בבוץ וחול, זחילת סלעים, והכי מעניין – מצב שפורד מגדירה אותו כ''באחה''.

ומה המצב הזה מאפשר? נהיגה ''על הקצה'' עם התערבות מינימלית של המערכות האלקטרוניות, תוך ''משיכת'' ההילוכים גבוה-גבוה במעלה הסל''ד. בשטח זה מתרגם למהירות נסיעה של עד 160 קמ''ש, עם החלקות זנב מפוארות – אבל עדיין עם יכולת של המערכות להתערב במקרי קיצון.

ולמי שרוצה לקחת את החיה עד למגבלות – ומעבר לכך – יש אפשרות לבטל כליל את המערכות האלקטרוניות ולהסתמך רק על יכולות הנהג, כמו פעם...        

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

17 ביולי 2016 ב 20:52

פורד רפטור 2017: חיה במעטפת אלומיניום

פותח הזמנה ומחכה לחיה