שטח 4X4 > כתבות > שטח

החל שיווק יגואר F-PACE בישראל

רוצים לרדת לשטח עם חתול אמיתי ומגרגר?
תמורת 389 אלף שקל לדגם הבסיס, תוכלו להעמיד ליד הבית את רכב הפנאי החדש מתוצרת יגואר

התרגלנו כבר לשמוע על טיגרסים בשטח או אריות בשטח ושאר בני משפחת החתולים, כולם בלשון מליצה, אבל החל מהשבוע יש לנו חתול שטח אמיתי והוא מתוצרת יגואר – ה-F-PACE החדשה. מדובר ברכב פנאי גדול ומרווח, לחמישה נוסעים, עם בסיס גלגלים של 2.874 מ' ואורך כולל של 4.731 מ'. באופן טבעי, הדגש ברכב מהסיגמנט הזה הוא על ביצועי הכביש אבל בוודאי אפשר יהיה לרדת איתו לשטח קל, אבל בזהירות. מאוד בזהירות.

המרכב של ה- F-PACE בנוי מ-80% אלומיניום וחיסכון נוסף במשקל מושג הודות לדלת האחורית המיוצרת מחומרים מרוכבים ושימוש במגנזיום בחלקים כגון קורות הרוחב של הרכב. התוצאה היא משקל עצמי נמוך במיוחד יחסית לגודל (החל מ- 1,665 קג). מגוון המנועים מתחיל במנוע דיזל בנפח 2.0 ליטר המספק  180 כ''ס ומומנט של 43.9 קג''מ; בהמשך מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטר המספק  300 כ''ס ומומנט של 71.4 קג''מ;   ובקצה עליון תמצאו מנוע בנזין V6 עם מגדש-על והספק של  380 כ''ס (בשלב זה לא יוצעו כל המנועים בישראל, ראה פירוט בהמשך). לכל הדגמים תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.

מערכת ההנעה לכל הגלגלים (AWD) כוללת את מערכת הבקרה שפותחה לראשונה על ידי יגואר עבור ה-F-TYPE AWD והיא נקראת  Intelligent Driving Dynamics (IDD). מערכת זו שומרת על מאפייני התנהגות כביש של הנעה אחורית אך מסוגלת להעביר מומנט בצורה חלקה לחלוטין לגלגלים הקדמיים בעת הצורך. מערכת Adaptive Dynamics עם בקרה אלקטרונית מודדת את תנועות המרכב והגלגלים 100 ו-500 פעמים בשנייה, בהתאמה, ומכיילת בהתאם את מערכת המתלים.

ברכב מותקנות מערכות בטיחות רבות, הכוללות מערכת בלימת חירום אוטונומית שבליבה מצלמה המזהה גם הולכי רגל – לראשונה ביגואר. מצלמה זו מאפשרת גם התראה על סטייה מנתיב, סיוע בשמירה על נתיב (Lane Keep Assist) וזיהוי תמרורים. יש גם  מגביל מהירות חכם ומערכת לניטור ערנות הנהג. ניתן להקרין מידע חיוני כגון מהירות הרכב והגבלות המהירות ישירות בקו הראייה של הנהג באמצעות מערכת תצוגה עילית, שעליה ניתן להציג גם את הנתונים ממערכת הניווט.

גם נושא המידע, הבידור והקישוריות קיבל מענה מכובד. מערכת InControl Touch Pro מבוססת על צג מגע בגודל  10.2 אינץ' עם מעבד בעל 4 ליבות וכונן קשיח, הפועל באמצעות Ethrenet אולטרה-מהיר. ניתן לחבר במקביל עד שמונה התקנים לנקודת ה-Wi-Fi של הרכב. ואי אפשר בלי משהו גימיקי: הופעת בכורה ל-Activity Key של יגואר, צמיד חסין מים וחסין זעזועים עם משדר-מקלט מובנה איתו נועלים את הרכב שכשיוצאים לפעילות כמו גלישה בים, חתירה בקיאק או ראפטינג, מבלי לדאוג שהמפתח יירטב...

מערך הדגמים של ה-F-PACE שהושק בעולם כולל חמש רמות גימור, מתוכן יוצעו בשלב זה בארץ רק שלוש (המחירים נכונים לתקופת ההשקה): 2.0D AWD Prestige – במחיר של 389,000 שקל; 2.0D AWD Prestige Plus –  במחיר של 435,000 שקל; 3.0D AWD Prestige – במחיר של 525,000 שקל. 

תגובות

3 תגובות

1

sperlman

14 ביולי 2016 ב 21:03

רכב 4X4 ?

לא בטוח שזה רכב 4X4

2

Ogash Ofer

16 ביולי 2016 ב 06:00

רכב 4X4 ?

ליגואר הנעה כפולה כמפורט בכתבה: '' מערכת ההנעה לכל הגלגלים (AWD) כוללת את מערכת הבקרה שפותחה לראשונה על ידי יגואר עבור ה-F-TYPE AWD והיא נקראת  Intelligent Driving Dynamics(IDD). מערכת זו שומרת על מאפייני התנהגות כביש של הנעה אחורית אך מסוגלת להעביר מומנט בצורה חלקה לחלוטין לגלגלים הקדמיים בעת הצור.ך '''

3

אורח/ת

17 ביולי 2016 ב 20:49

החל שיווק יגואר F-PACE בישראל

מתי מבחן דרכים בשטח?