שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

עדכון שני: צוות פוינטר iGO - ראלי דרך המשי 2016

אחרי שני לילות רצופים, עם 2.5 - 3.5 שעות שינה, הגיעו רז והלל ליום החמישי בראלי דרך המשי, שהביא איתו גם את הסטייג' הארוך ביותר בראלי.

אחרי קישור של 235.76 ק''מ הוזנק הצוות לסטייג' של 568.24 ק''מ, מהמקום ה-33.

נתחיל מהסוף ונציין שבסטייג' הזה פטרהאנסל התרסק. המארגנים היו אלה שהגדירו מראש את הסטייג' הזה ככזה שיעמיק את פערי המיקום בדירוג הסופי ואכן פטרהאנסל לא סיים את הסטייג'.

הצהובה התנהגה למופת והלל היה מאוד מרוצה מהתפקוד שלה, כמו גם מהגבהת החלק הקדמי שביצע אמש. החלטה שבהחלט הצדיקה את עצמה.

ולחשוב שהחבר'ה גם הספיקו, במהלך היום הזה, גם לסייע לצוות יפני להפוך את הרכב שלהם חזרה על הגלגלים !

במסגרת אחד החשובים הוא שבמהלך כל הסטייג', 06:40:24 שע' (!!), הם לא עצרו בדרך להתפנות אפילו פעם אחת !! משטר השתייה שלהם התבטא בכך שרז לא שתה כלל והלל ''תדלק'' כחצי ליטר בלבד.

אחרי קישור של 16.75 ק''מ בלבד, הגיעו למחנה, לא לפני שהעבירו את הצהובה בתחנת רחיצה.

הלל עדכן כי אחרי 7 שעות ישיבה ללא תזוזה, גילה שיש לו גוף וכי הוא כולו כואב...

את היום המתיש, הארוך והתובעני הזה סיים הצוות במקום ה-29 הכללי ויוזנק מחר מהמקום ה-27.

התוכנית להמשך היום: לטפל בצהובה ולהשלים שעות שינה.

צוות פוינטר-iGO בראלי דרך המשי 2016 סיקור מספר 1

יריית הפתיחה ליציאת צוות פוינטר-iGO לראלי דרך המשי 2016 היתה, כרגיל, במסיבת עיתונאים.

השלב הבא היה היציאה של יונתן לוינסון, מעוז וילדר ועומר בנגל, צוות הסיוע, להלסינקי ביום חמישי 30/06, לשחרור וקבלת שני כלי הרכב ומשאית הסיוע מהאוניה ולצאת בנסיעה הארוכה, עד למוסקבה.

רז, הלל, אביב ויזהר יצאו ברביעי 06/07, בשבוע שאחרי, בטיסה למוסקבה ולמרות עניינים בירוקרטיים קלים שעיכבו הטיסה (משקל עודף של ציוד שלא ניתן היה לשלוח במכולה), יצאו לדרך.

במהלך כל יום חמישי 07/07 ושישי 08/07 בבוקר, עבר הצוות את הרישומים האדמיניסטרטיביים ההממושכים והבדיקות הטכניות של הצהובה, רוב הזמן תחת גשם שוטף.

שני ימי הבדיקות הטכניות והאדמיניסטרטיביות אינם מהלך פורמלי בלבד, אלא חלק הכרחי ומכריע בהתנהלות של אירוע ספורט מוטורי באסיה המרכזית.

החל מאישורים רפואיים ועד לרישום הרכב, הכל חייב לעמוד בתנאים הבסיסיים, כדי שהצוותים יוכלו לצאת לקרב. התקנות הטכניות יאכפו עבור כל הקטגוריות. הכל ייבדק, ללא יוצא מן הכלל, במכוניות, עליהן השקיעו הצוותים חודשי עבודה ארוכים, לפני שהגיעו למוסקבה.

פרט ציוד חיוני במיוחד, הוא מכשיר ה-Iritrack : מערכת מיקום-גיאוגרפי שעוקבת אחר ההתקדמות של כל רכב, באתר האינטרנט של הראלי ובמקביל מספקת התראות אוטומטיות, במקרה של פגיעה גדולה מ-10Gs או במקרה בו רכב מתהפך על צידו. בזכות הקישור הלוויני, יכולים המארגנים גם לדבר עם המתחרים ישירות. כפתור אדום מאפשר למתחרים לשלוח התראה רפואית וכפתור ירוק, מעדכן על בעיה מכנית ''סופנית''.

בהפוגות, מצאו רז והלל את הזמן לסייר במחנה, לבקר ולהציץ מתחת למכסה המנוע של רכבי פיג'ו, להצטלם עם פטרהאנסל ולסייר במוסקבה בליווי של סרגיי אוגר, נהג הראלי הישראלי מ- Cone Forest Rally Team.

הכיכר האדומה במוסקבה שימשה תפאורה מרשימה במיוחד לטקס הפתיחה. במהלך הצגת הצוות, עם הצהובה על הפודיום, מנה הכרוז את ההישגים שלהם וציין במיוחד את שני הגביעים מדרך המשי 2009 ו-2010.

לאחר הטקס הועלו כלי הרכב על המוביליות לקזאן, מקום תחילת הראלי.
משאית הסיוע, יחד עם לוינסון-בנגל-וילדר יצאה לפנות בוקר יום שבת, לנסיעה ארוכה של כ-850 ק''מ עד לקזאן.

הצוותים, עלו בשבת בבוקר לטיסה לקזאן, מתוך כוונה לאפשר להם מנוחה ושנת לילה טובה ומסודרת במיטה, בפעם האחרונה ל-14 הלילות הקרובים.את ארוחת הצהריים בשבת 09/07 קיבלו רז, הלל, אביב, יזהר ורמי במרכז התקשורת. התברר כי רק הם ונהגי פיג'ו היו חכמים מספיק לטוס לקאזאן וכל שאר המתחרים התעכבו בדרך הארוכה.

הצהובה, על המובילית, התקבלה בשמחה בקאזאן ארנה והחבר'ה התמקמו למחנה הלילה ב''מקום של אלופים'', מתחת למדרגות. בשלב הזה נותר רק לקוות שלוינסון-וילדר בנגל יגיעו, עם משאית הסיוע, לפני שיצטרכו לצאת לכיוון הזינוק לפרולוג.

מאחר וחלק מהמתחרים התעכב בהגעה לקאזאן, נדחתה ההזנקה לפרולוג בחצי שעה.

ב-18:30, תחת גשם שוטף, יצאו לפרולוג של 2 ק''מ במסלול שהוא דיונת חול רגילה לגמרי, רטובה ומהודקת. מסלול רחב, ללא פיתולים חדים. מספיק רחב גם כדי שלא יהיו קוליסים עמוקים מדי.

רז תיאר את הפרולוג: ''היה קצר. 2 דק' ונגמר. לצהובה היה קשה. היינו בעיקר בהילוך שני, כי בשלישי היה קשה מידי לשמור את המהירות. סך הכל ללא טעויות. הוצאנו מהצהובה את כל שהיה לה לתת.''

הפרולוג הכתיב את סדר ההזנקה ללג של יום ראשון: רז והלל (מתחרה מס' 127) - במקום 49 בכללי ו-39 בקטגוריה T1. אביב ויזהר (מתחרה מס' 155) - 56 בכללי ו-42 בקטגוריה T1. סה''כ 89 מכוניות בכללי.

כלי רכב שנתקעו בשטח, אחרי הפרולוג, עד לשעה מאוחרת והפינוי שלהם שהתארך, גרמו לאיחור בהזנקת המשאיות המתחרות.

החבר'ה התעוררו ביום ראשון 10/07 בבוקר להודעה מפתיעה מהמארגנים: בשל מזג האוויר הסוער שהיכה בקאזאן ב-72 השעות האחרונות ובהתחשב בזה הצפוי ליום ראשון והחשש שימנע את המראת המסוקים, לא נותרה ברירה אלא לבטל את ספיישל מס' 2

המתחרים נשלחו לכ-450 ק''מ נסיעה ל-UFA, ללא דרישת זמן מינימום להגעה ומשעות אחר הצהריים בילו הצוותים בלמידת ספר הדרך ללג ה-3 והתוכנית ליום שני 11/07: יציאה ב-06:45 לקישור של 343.09 ק''מ. זינוק ב-11:45 לספיישל 200.43 ק''מ של 100% עפר, שהמארגנים מתארים כבעיקר טכני: ''בעוד שהנהגים יהנו, הנווטים ידרשו לריכוז גבוה.'' לסיום, קישור של 271.63 ק''מ למחנה, שכולל חציית הגבול מרוסיה לקזחסטאן.

המתח והדריכות עלו שוב וכולם הלכו לישון מתוך ציפייה להתחיל, סוף סוף, את הראלי מחר.

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

17 ביולי 2016 ב 20:50

צוות פוינטר-iGO בראלי דרך המשי 2016

המשיכו בהצלחה