מבחן דרכים: סאנגיונג רקסטון - SSangyong Rexton

הרקסטון של סאנגיונג עובר - שוב - עדכון ביחידת ההנעה.
והפעם: עוד סוסים ועוד הילוכים...

תוסיף עוד הילוך למדורה

אחרי הרבה שנים עם מנוע ה–2.7 ליטר, קיבל בשנת 2014 הרקסטון של סאנגיונג מנוע 2.0 ליטר עם 155 כ''ס. למרות ההספק הצנוע, הביצועים היו לא רעים - במבחן ההשוואתי הוא האיץ כתף אל כתף עם טויוטה לנד–קרוזר 3.0 ליטר. קישור: מבחן השוואתי 7 מקומות: טויוטה לנד-קרוזר מול סאנגיונג רקסטון - 30/05/2014

ובכל זאת, המנוע הקטן לא שרד הרבה זמן מתחת לתא המנוע של רכב השטח הוותיק של סאנגיונג, וממש עכשיו הוא הוחלף שוב. הפעם השינוי עמוק יותר, וגם תיבת ההילוכים הוותיקה מוחלפת. שינוי שבהחלט מצדיק סיבוב ארוך בכביש ובשטח. 

נתונים ושינויים תחילה

ראשית, למספרים - המנוע החדש הוא בנפח 2.2 ליטר, ומיוצר ע''י מרצדס. ההספק עומד על 178 כ''ס והמומנט על 40.8 קג''מ (מ–1400 סל''ד). זה שיפור של 23 סוסים וכ–4 קג''מ; שיפור נחמד, אבל לא דרסטי. תיבת ההילוכים מגיעה גם היא של מרצדס - זו ה–7G טרוניק שהייתה עד לא מזמן סוס העבודה העיקרי של מרצדס, והיא מציעה שני הילוכים יותר מאשר התיבה המוחלפת.

התוצאה של כל התוספות הללו: שיפור של יותר מ–3.5 שניות בזמן התאוצה הרשמי ל–100 קמ''ש, עם נתון של 9.9 שניות(!) בלבד. בהחלט נאה. יש גם הבדלים בגלגלים (''18 במקום ''16) ועוד זוטות פחות חשובות.

ועכשיו למציאות. השיפור בביצועים מורגש, אבל לא דרמטי כמו שעולה מההבדל בנתון התאוצה הרשמי. עם זאת, קל לשמור על קצב התנועה גם עם אוטו עמוס ובעלייה, והשיוט נינוח מאוד בזכות יחס ההעברה הארוך של ההילוך השביעי - בקושי 1500 סל''ד ב–100 קמ''ש. מצד שני, נתקלתי ביותר רעשי רוח מהזכור לי בדור הקודם, כאשר מעל 110 קמ''ש מתקבל רעש מערבולתי בעוצמה מפריעה.

בשטח ריבוי ההילוכים ותוספת המומנט מסייעים לקבל כוח עדיף כמעט בכל מצב. הדבר בולט במיוחד במהירות זחילה, בזכות הילוך ראשון קצר יותר. אבל מה שבולט גם כן הוא שמערכת בקרת משיכה המעודכנת הרבה פחות יעילה מזו שהחליפה - ופשוט לא הצליחה להתגבר על שילוב של הצלבות וטיפוס. למען האמת, נראה שהיא אפילו לא ניסתה - מה שמעלה שאלה לגבי תקינות המערכת ברכב המבחן.

ונראה שגם כיול המתלים שונה, וברקסטון המעודכן הוא מעט קשיח יותר, סופג קצת פחות ביעילות שיבושים עירוניים או אבנים שתולות. ועדיין, מדובר ברכב נוח למדי ביחס למקובל בקטגוריה, עם שילוב טוב בין ספיגה לריסון. 

סיכום עד כאן

נושא שהיה אמור להרוויח מיחידת ההנעה החדשה הוא תחום צריכת הדלק, אולם בסוף יום מבחן ארוך מאוד, אחרי כמעט 700 ק''מ של כבישים מהירים, פקקים ושטח, התקבלה צריכת דלק של כ–11 ק''מ לליטר. נתון טוב בפני עצמו, אבל לא ממש שונה ממה שקיבלנו בגרסת ה–2.0 ליטר (אם כי במזג אוויר קריר בהרבה, יש לציין). כך שגם אם יש שיפור בצריכת הדלק, הוא כנראה לא גדול.

ומה לגבי תא הנוסעים? טוב תודה - בדיוק כמו שהיה, או לפחות ממש דומה. אין על מה לדווח.

אז מה היה לנו? עוד סוסים ועוד הילוכים, ששיפרו קצת את הביצועים ואולי גם את צריכת הדלק. כיול מעט קשיח יותר למתלים ומערכת בקרת משיכה שעובדת הרבה פחות טוב. ומחיר שלא השתנה.

בקיצור, עבור מי שמחפש רכב שטח אמיתי במחיר צנוע יחסית - הרקסטון הוא עדיין תמורה טובה לכסף, ובעיקר חסר מתחרים ישירים. 

נתונים טכניים: סאנגיונג רקסטון - 2.2 ליטר דיזל, אוטומטי

SSangyong Rexton

מנוע טורבו דיזל, 4 ציל’, אורכי, 2157 סמ''ק, מסילה משותפת

תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס’

הספק/סל''ד 178 כ''ס/4000

מומנט/סל''ד 40.8 קג''מ/1400-2800

תמסורת אוט’ 7 הילוכים, הנעה כפולה לא קבועה,

הילוך כוח ביחס 1:2.48

מתלים ק’/א’ עצמות עצה כפולות, מוט מייצב/סרן חי, מוט מייצב

בלמים ק’/א’ דיסקים מאוורים/דיסקים

בסיס גלגלים/צמיגים 283.5 ס''מ/ 235/75-16

אxרxג 475.5x190x184 ס''מ

משקל/תא מטען 2070 ק''ג/678 ליטר

מהירות מרבית (יצרן) 186 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 9.9 שניות

צריכת דלק (ממוצע מבחן) 11 ק''מ/ליטר

דרגת זיהום 15

מחיר 227,000 שקלים

אחריות 36 חודשים

ציון מבחן ריסוק (E–NCAP) לא נבחן

תגובות

2 תגובות

1

leornevo

02 בספטמבר 2016 ב 20:59

רקסטון 2016 - יש דיווח על תקלה משמעותית

חבר שאוהב רקסטון וקנה 2016 אומר שיש תקלה משמעותית שגם במוסכי החברה עדיין לא מצא לה פיתרון ולכן אינו יכול להיכנס לשטח איתו ,,, אז תבדקו טוב טוב במידה ואתם עדיין הולכים על דגם 2016

2

אורח/ת

15 בספטמבר 2016 ב 10:38

תקלה?

היה טוב אם מעבר לכתיבת המלה "תקלה" היית מוסיף את מהות התקלה שעליה דיווח החבר.