שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גירסת דיזל לראב4

טויוטה החלה לשווק, באירופה, את גירסת הדיזל לג'יפון העירוני המצליח שלה - הראב4

הדרישה הגוברת מצד השוק האירופי למכוניות מונעות סולר, הניעה את חברת טויוטה לצייד גם את הג'יפון העירוני שלה, הראב4, במנוע דיזל. הראב4 מונע הבנזין זכה להצלחה גדולה מאוד באירופה, כמו גם בישראל, והמכירות שלו עלו בהרבה על המתוכנן. אבל, כאמור, באירופה דורשים דיזל, ולאחר שטויוטה סיימה לצייד את מכוניות הנוסעים שלה במנועים כאלה, היא התפנתה לטפל גם בראב4. המנוע שהותקן בג'יפון הוא בעל ארבע בוכנות, נפחו 2.0 ליטר והוא מספק 114 כ''ס. זמינות הכוח גמישה מאוד, והמומנט המרבי נמצא ברצועה המתחילה ב-1800 סל''ד ומסתיימת ב-3000 סל''ד. את המנוע, שסימנו D-4D, אפשר למצוא גם באוונסיס, בקורולה, בפריוויה ובלנד-קרוזר. הוא יותקן בשתי הגירסאות של הראב4: שלוש וחמש דלתות. מדובר במנוע הזרקת מסילה משותפת מתקדם, שמתוכנן לעמוד בתקנים המחמירים ביותר של איכות הסביבה. המנוע מצוייד במגדש טורבו ובמצנן ביניים, וצריכת הדלק שלו, על פי נתוני היצרן, תעמוד על כ-15 ל'/ק''מ. עם מיכל דלק של 60 ליטר, יוכל הג'יפון לגמוא מרחקים נאים בין תדלוק לתדלוק. הראב4 מונע הדיזל לא יהיה עצלן: המהירות המרבית שלו תהיה כ-170 קמ''ש, ואת הדרך מאפס למאה הוא יעשה תוך 12.1 שניות. בארץ, כשיגיע, יתחרה הראב4 דיזל בשני שותי הסולר האחרים בקבוצתו: הפרילנדר והגרנד ויטרה. אבל הוא יגיע לתחרות בעמדת נחיתות: לעת עתה, משווק הראב4 דיזל רק עם תיבת הילוכים ידנית, בעלת חמש מהירויות. הקהל הישראלי, שוחר תיבות ההילוכים האוטומטיות, יאלץ להמתין או להתפשר.

תגובות

0 תגובות