כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

מרצדס בשמורה האווירית

אירוע המכירות של מרצדס התקיים השנה בשמורה האווירית של חוף הבונים ואנחנו היינו שם עם צוות של 7 מדריכים להדריך את הלקוחות על מסלול ההמראה של המטוסים, בכבישי הכרמל המפותלים ובשטח הבוצי של כרם מהר"ל וגבעת שלוחית.

image

אירוע מכירות של מרצדס
(או כך צריך להיראות אירוע)

הגענו ל''שמורה האווירית'' של חוף הבונים יחד עם 42 רכבי מבחן של מרצדס - כל אחד שונה ומיוחד ועם תוכנית סדורה לביצוע מאות נסיעות מבחן בקבוצות ובהתאמה לכל סגנון - נסיעה על הכביש הציבורי המפותל עם כלי הרכב הפתוחים והספורטיביים של מרצדס, נסיעה בשטח עם רכבי ה-SUV של מרצדס ונסיעה על המסלול הסגור עם רכבי הקצה - AMG של מרצדס.
לאירוע הגיעו מאות לקוחות, שרובם נרשמו מראש לנסיעות המבחן, ויחד עם המדריכים של אתר השטח יצאו לנסיעות בכביש ובשטח ועל המסלול על מנת לחוות, ללמוד וליהנות מהביצועים הגבוהים, מאייכות המערכות, מהגימור ורמת האבזור המובילה וממבחר כלי הרכב שאין לאף יצרן אחר בעולם!
קישורים להדרכות קודמות:
אירוע רכבי קצה 2016 בגלילות - מרצדס AMG
אירוע רכבי הקצה 2015 בחיפה - מרצדס AMG

image

הסרטון המסכם של האירוע
(צילם וערך: רותם גרוזוביק)

על מסלול ההמראה

8 רכבי קצה מתוצרת AMG של מרצדס התאספו על מסלול ההמראה של מנחת הבונים ובשבילם נבנה באמצעות פילונים (קונוסים מפלסטיק) מסלול מפותל עם קטעי ההאצה ופניות הדוקות המחייב שליטה בכלי הרכב והנאה מהביצועים הגבוהים ומאייכות מערכות הבטיחות ובקרת היציבות של מרצדס.
כלי הרכב המשתתפים - כולם AMG :
SLC 43 עם מנוע V6 בנפח 3,000 סמ''ק המפיק 367 כ''ס ומשודך לתיבת בת 9 הילוכים 9G-TRONICC והנעה אחורית! - מזנק מאפס למאה ב-4.7 שניות.
A45 וגם CLA45 עם מנועי 4 ציל' בנפח 2,000 סמ''ק המפיקים 381 כ''ס ומשודכים לתיבת בת 7 הילוכים 7G-DCT והנעה כפולה - מזנקים מאפס למאה ב-4.2 שניות.
C63 עם מנוע V6 בנפח 4,000 סמ''ק המפיק 476 כ''ס משודך לתיבת בת 9 הילוכים AMG-SPEEDSHIFT MCT7 - פלנטרית עם מצמד והנעה אחורית - מזנק מאפס למאה ב-4.1 שניות.
C63s עם מנוע V6 בנפח 4,000 סמ''ק המפיק 510 כ''ס משודך לתיבת בת 9 הילוכים AMG-SPEEDSHIFT MCT7 - פלנטרית עם מצמד והנעה אחורית - מזנק מאפס למאה ב-4 שניות. E43 AMG עם מנוע V6 בנפח 3,000 סמ''ק המפיק 396 כ''ס משודך לתיבת בת 9 הילוכים AMG-SPEEDSHIFT MCT7 - פלנטרית עם מצמד והנעה אחורית - מזנק מאפס למאה ב-4.5 שניות.
והבכירות בחבורה: S63 Cabrio עם מנוע V8 בנפח 5,500 סמ''ק המפיק 577 כ''ס משודך לתיבת בת 9 הילוכים AMG-SPEEDSHIFT MCT7 - פלנטרית עם מצמד והנעה כפולה - מזנקת מאפס למאה ב-3.8 שניות. CLS 63s עם מנוע V8 בנפח 5,500 סמ''ק המפיק 585 כ''ס משודך לתיבת בת 9 הילוכים AMG-SPEEDSHIFT MCT7 - פלנטרית עם מצמד והנעה כפולה - מזנקת מאפס למאה ב-3.6 שניות.

image

AMG - למי שלא מכיר

מרצדס-AMG היא חטיבת הביצועים של רכבי הקצה במרצדס. בעבר זו הייתה סדנה פרטית לשיפורים שהקימו שני מהנדסי מרצדס - האנס-וורנר אופרכט ואברהרד מייקר ועם השנים רכשה מרצדס את המניות ב-AMG וכיום היא חלק מהיצרן. חטיבת AMG פועלת באופן עצמאי ונפרד בתוך מרצדס ולמהנדסיה ניתן חופש פעולה מלא בשיפור כלי הרכב ובבניית המנועים שמורכבים בעבודת יד ועליהם חותמת של האיש הבודד שהרכיב אותו . מטה AMG שוכן בעיירה אפלטרבך (תפוח - בגרמנית) בבאדן-וירטמברג.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

בשבילים של גבעת שלוחית

בליבו של יער עופר הנטוע על גבעת שלוחית וסביב בקעת כרם מהר''ל פרוסים סבך של שבילים - חלקם כבושים, חלקם בוציים וחלקם חלקים מאוד מאוד (בזכות הגשם העז שירד ביום הראשון של האירוע).
שבילים מגוונים אלו סיפקו לנו את חווית השטח תוך כדי שרכבי ה-SUV של מרצדס מדגימים את אייכות מערכת ההנעה הכפולה בשילוב מתלים משובחים, בחלק מכלי הרכב בנויים על מערכות של מתלי אוויר וכמובן מערכות בקרת היציבות - ESP ובקרת המשיכה TC שלמרצדס הבכורה בשילובן בכלי רכב.
כלי הרכב המשתתפים בתחנת ה-SUV כולם מסדרת ה-GLC, GLE וה-GLS ברמות גימור שונות ועם מנועים מגוונים של בנזין או דיזל:
מבחן דרכים - מרצדס GLS500
מבחן דרכים - מרצדס GLE
מבחן דרכים - מרצדס GLE Coupe
מבחן דרכים - מרצדס GLC
ועוד מבחן דרכים - מרצדס GLC

image

ההר הירוק כל ימות השנה

הר הכרמל הוא החלק הצפון מערבי של הרי שומרון. שיא גובהו ב''רום כרמל'' (נקודת הסיום של מסלול הטיול) 546 מטרים מעל פני הים ומרגלותיו בחלק הצפוני והמערבי נושקים לים התיכון. דרומו של ההר ברמות מנשה ומזרחו בעמק יזרעאל. הכרמל בנוי משכבות מסלע מגוונות - רובו סלעי משקע ימיים, במערבו קיר של שונית אלמוגים עתיקה ובליבו (בבקעת מהר''ל) סלעי בזלת וטוף שהם שרידים לפעילות ולקנית אשר יצרה את בסיס ההר.

הכרמל עשיר בחורש ים תיכוני עם עצי אלה, אלונים, חרובים ואורנים ומכאן שירו של יורם טהר-לב : ''ההר הירוק כל ימות השנה, אני עוד חולם ושואל, ,לנשום רוחותיך כבראשונה, לשכב בצלך, כרמל''. מקור השם כרמל מגיע מהמילה כרמים (או כרם - אל) ובערבית ג'בל מר אליאס על שם אליהו הנביא אשר נלחם בעובדי האלילים, הביא את הגשם ובישר על בוא המשיח.

קישור למסלול טיול בשטח לאורכו של הכרמל

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

image

על כבישי הכרמל

בליבו של ההר הירוק כל ימות השנה כבישים מפותלים ומהנים לנהיגה ומה יותר טוב ממרצדס Cabrio פתוחה או בתצורת Coupe בשביל ליהנות מכל הטוב הזה.
כלי הרכב שהשתתפו בהדרכת הכביש היו מסדרת ה-C וה-E החדשה של מרצדס מדגמי ה-200 (184 כ''ס), 250 (211 כ''ס) וה-300 (245 כ''ס) ובראש: C43 Cabrio עם מנוע V6 בנפח 3,000 סמ''ק המפיק 367 כ''ס ומשודך לתיבת בת 9 הילוכים 9G-TRONIC והנעה כפולה.

image

אנדרטת אסון הכרמל

בתחילת דצמבר 2010 נשרף ליבו של הכרמל בשריפה אדירה אשר גבתה את חייהם של 44 אנשי ביטחון (רובם סוהרים) אשר היו בדרכם לפנות את האסירים בכלא דמון שבלב ההר. לזכרם הוקמה ע''י משרד הביטחון אנדרטה המשקיפה על קיבוץ בית אורן. בלב האנדרטה קורת פלדה המסמלת את להבת האש האדירה הכולאת את מי שמתחתיה, לצידה קיר ועליו רשום ציטוט של בן גוריון ''זהר גבורתם יעמוד לעד'' ולצידו לוח זכוכית ועליו תמונת האוטובוס השרוף וציטוט מספר מלכים: ''ואחר האש קול דממה דקה''.

ההר עובר תהליך שיקום טבעי עם עזרה מלאכותית, וגם מספר שנים לאחר האסון הכבד אפשר עדיין לראות את שרידי השריפה בדמות העצים היבשים וגדמי העצים השרופים.

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

הסרטון של אילן אשל
עבור מגזין GEAR.co.il

סיקור נוסף בתקשורת:

מלכת הכביש: גבע מאיר כותב על חווית הנהיגה במרצדס

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage