שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2018: בפיג'ו מאיימים לפרוש

אם יאושרו תקנות חדשות שיגבילו את הבאגי שלהם, ייתכן שלא נראה את הקבוצה הצרפתית בראלי הקרוב

זוכרים את ההצהרות של מנהלי קבוצת קאמאז שפורסמו לפני כחצי שנה? ''אנחנו לא יכולים לעמוד בעלויות הכספיות שנובעות מהשינויים התכופים בתקנות הטכניות שכופים עלינו מארגני הדקאר'' אמר אז מנהל הקבוצה, סרגיי קוגוגין, והוסיף ''אם השינויים אכן יכפו עלינו, נפסיק להתחרות בדקאר למשך שנה-שנתיים, במהלך זמן זה נשקול את המשך השתתפות שלנו שם''. השבוע אנחנו עומדים בפני שידור חוזר כמעט זהה של אותה הצהרה, הפעם מצד מנהלי קבוצת פיג'ו, וגם כאן הסיבה היא השינויים הטכניים העומדים על הפרק לקראת הראלי הבא.

בחודש הבא, המועצה העולמית לספורט מוטורי אמורה לאשר שינוי בתקנות הטכניות של מירוצי הקרוס קאנטרי, שינוי שיחייב גם את ASO , מארגנת הדקאר. ולמה זה מטריד דווקא את קבוצת פיג'ו? כי השינוי בתקנות נועד כל כולו להגביל את יכולות הבאגי 2X4, כמו הפיג'ו 3008 DKR.

לרכבי הבאגי יש הקלות מסוימות יחסית לרכבי ה-4X4, כמו אפשרות למשקל קל יותר, צמיגים גדולים יותר ומנוע חזק יותר. כל זמן שהבאגים לא היו בתמונות הניצחון בראלים, ההקלות הללו לא הפריעו לאף אחד. אבל כשפיג'ו החלה לנצח, והיא עשתה זו פעמיים ברציפות בדקאר, זה התחיל להפריע. ועוד איך להפריע, עד כדי שינוי התקנות כדי להקטין את הדומיננטיות של הקבוצה (לסיכום הדקאר של 2016 ולזה של 2017).

מנהל קבוצת פיג'ו, ברונו פמין, הצהיר כי ''אם השינויים בתקנות יאומצו על ידי המועצה העולמית ועל ידי  ASO - אנחנו בחוץ. אנחנו מתחרים רק אם יש לנו סיכוי לנצח, והתקנות החדשות לא יאפשרו לנו זאת''. מי שתצא נשכרת מהשינויים, ובוודאי אם פיג'ו תפרוש, היא קבוצת מיני X-raid. מנהל הקבוצה, סוון קוונדט, אמר כי הוא תומך בשינוי שיגביל את ה-3008. ''החזק צריך להיות מוכן לוותר על משהו, במיוחד אם הוא כל כך דומיננטי, כמו פיג'ו'', אמר.

נהג קבוצת פיג'ו, קרלוס סאיינז, מסכים עם הבוס שלו: ''כשהתחלנו להתחרות עם הבאגי, שהיה איטי יותר בשנייה לכל ק''מ יחסית למתחרים, אף אחד לא טען שהתקנות המקלות שגויות. רק כשהתחלנו לנצח כולם מיהרו להתלונן. ייתכן שצריך לעשות שינויים מסוימים בתקנות, אבל בוודאי לא בצורה דרסטית, כי לרכבי ה-4X4 יש עדיין יתרון עלינו בסוגי שטח מסוימים''.

יש בוודאי בחישות רבות מאחורי הקלעים בסוגייה הזו שאנחנו לא מודעים להן, וייתכן שגם שההצהרה של פמין נועדה לייצר לחץ על מי שאמור לקבל את ההחלטות, בדיוק כמו ההצהרה של קוגוגין. קשה להאמין שבדקאר יוותרו על שתי קבוצות כל כך מרכזיות, שבלעדיהן הראלי יאבד הרבה מיוקרתו.   

תגובות

0 תגובות