אופנועים / טרקטורונים > יומני מסע

חוצה ישראל עם אופנועים 2017

חוצה ישראל, המסע הארוך והמגוון ביותר בישראל. שבילים ארוכים על נופים מתחלפים ותאי שטח שונים כמו שרק ברכה אותנו ארצנו. יניב שחר יצא לחגוג את כל הטוב שמציעה לנו הדרך מהחרמון עד אילת על אופנוע בין 13 אופנוענים - חברים אשר רכבו מדן עד אילת וחזרו עם חוויות וקבצי מסלול, למי שרוצה להפיק בעצמו כזה מסע.
כתב: יניב שחר

הרפתקה על שני גלגלים

התכנון המקורי היה לרכוב בערך 220 ק’‘מ ליום. אבל נתקלנו באירועים בלתי צפויים כמו תקרים, נפילות קלות, מקרים רבים של ציוד שנפל מהאופנועים, קטעי שטח קשים ומעברי מים, שגרמו לאנשים לשחות בלי בגד ים. בדיעבד, למדנו שכל העיכובים הללו הם מה שהפך את המסע לכזה חווייתי.

היום הראשון למסע חוצה ישראל

המסע החל בקיבוץ הגושרים וכבר בשעות הראשונות של המסע התבוננתי, בחנתי ולמדתי כל רוכב כדי להגיע למסקנות מי רוכב איתן ובעל כוח למסע ומי מתעייף בגלל כושר רכיבה קצת פחות טוב. לשמחתי, התוצאות הראו שכולם רוכבים פלוס מינוס באותה הרמה ורמת ההישרדות השתפרה בקטעים הקשים, בזכות לכידות הקבוצה.
היום הראשון למסע הסתיים בהצלחה בצומת אלונים ומשם דילגנו 93 ק’‘מ בכביש ליער בן שמן. מיקמנו מחנה ביער ומידע שהחל לזרום בישר על מזג אוויר סוער המלווה בשיטפונות. את הלילה העברנו בלינה ביער, עם קצת חששות על המחר.

היום השני למסע חוצה ישראל

בבוקר התעוררנו לפרישתם בצער רב של 4 רוכבים מהמסע. מנגד, הצטרף לכוחותינו רוכב אחד אמיץ. למודים מיום האתמול ומתוך חשש לשלום הרוכבים, ערכנו שינוי במסלול והתחלנו ברכיבת כביש לחימום מבן שמן למישור אדומים, שם הצטרף אלינו האלוף הראל קרני, האיש והטנרה.

רכיבת המדבר הייתה זורמת, למרות תנאי השטח הקשים והחום הכבד. במצוקי דרגות נפרדנו ממדבר יהודה ומעוד שלושה רוכבים וירדנו בכביש המתפתל לים המלח. רכבנו לאורך הים עד עין בוקק, שם פגשנו את ניר בקאי, שהצטרף למסע.

בערבת סדום פגשנו את עמית מית, שטייל באזור, ונכנסנו לנחל אמציהו אחד הנחלים היפים ביותר שהייתי בהם. פשוט עוצר נשימה. בסיום הנחל שכרנו חלקה להקמת אוהלים בחאן חצבה (מומלץ בחום). הגענו בגשם שוטף, היינו רטובים לגמרי אך למזלנו הרב בלילה לא ירד גשם וישנו כמו סוסים.

היום השלישי למסע חוצה ישראל

עם בוקר התחלתנו בתנועה דרך השטח לעין יהב, הדרך הייתה בוצית ועברנו בה חוויות של החלקות רבות ומצחיקות. יצאנו לתדלוק בעין יהב ופגשנו במקום את דן לוין, שהצטרף אלינו. רכבנו דרך השטח במקומות מדהימים ועצרי נשימה עד יטבתה, ארץ אבות השוקו. המשכנו ברכיבה מהירה, בסגנון חופשי, על השבילים שבמקביל לכביש 90 לכיוון דרום. השעה החלה להיות מאוחרת וחלק מהחברים פרשו צפונה. נותרנו שלושה רוכבים אחרונים, נועם אלון ואנכי. עייפים אך מרוצים.

הגענו מתמנע לאילת עד לרכב הגורר, שם פגשנו את שוקי, שטייל עם משפחתו.

המסע תם והמשימה הוכתרה בהצלחה.

988 ק"מ של חוצה ישראל עם אופנועים

אני איש של פריסטייל ולכן, אם התבלבלתי בשמות המקומות בהם עברנו או הפכתי את סדר המסלול, אתם מוזמנים בשמחה לתקן אותי.

ובנימה אישית ממני לרוכבים שרכבו לצדי בדרך: אתם אחלה חבר'ה, תודה על האחווה, העזרה, הרעות, ההתמודדות והסבלנות. אתם כבר לא רק רוכבים, מבחינתי אתם אחיי.

עברנו סה’‘כ 988 ק’‘מ נטו, אך מעל לכך אין ספור חוויות.

כל מסע אופנועים מורכב מהרוכבים שבו, אבל הרוח האמתית שמניעה ומקדמת מתחילה מהאנשים והנשים שמאחורי הקלעים. אלו שנרתמו והציעו את עזרתם בכל מה שצריך. אוכל, לינה, מסתור מפני מזג האוויר ולוגיסטיקה כזו או אחרת. ולהם תודתי הרבה מקרב לב!

תודות

תודה לשוקי גבזה שנתן מזמנו וערך עבורנו מסלול ודאג לשלומנו לאורך כל המסע. אתה איש יקר ומאחל לך החלמה מהירה וחזרה מהירה לשגרת הרכיבה.
לעומר שושני, האיש והאגדה, שלא הפסיק ‘‘לנדנד’‘ בהודעות ‘‘איפה אתם?’‘, ‘‘תנו עדכונים’‘, ‘‘הכול בסדר אתכם?’‘ וכיוצא בזה. אוהבים אותך אח יקר!
לחבריי, הרוכבים הקבועים ‘‘צוות 8.8’‘, תודה על הדאגה וההודעות, זה בהחלט מובן מאליו במקרה שלנו.

לאריק מירמי היקר, שדאג לצייד אותי בשק’‘ש, פנס ומטען.
להראל קרני, אחי היקר, איש השפצורים שלי, שלימד אותי לקשור היטב את הציוד על האופנוע, והפתיע והגיע לרכב עמנו את היום השני למסע.
וכמובן לכול הרוכבים. 11 רוכבים החלו את המסע, כשבין רגליהם כלים גדולים אן צרצרים.
למובילים ומתכנני המסע - סער גורן התותח, שתכנן את המסע ללא פשרות ובמינימום בלת’‘מים. סער הוביל את המסע בשלמות ביום הראשון, אך למרבה הצער נאלץ לפרוש ביום השני עקב פציעת כתף שארעה לאחרונה. עם זאת המשיך לדאוג ולהתעדכן לאורך המסע. אוהב אותך יא מלך.
ביום השני תפס נועם את מקומו של סער והמשיך להוביל את המסע בשיתוף פעולה מושלם עם אלון. תודה יא שועלי קרבות אוהב אתכם.
אוכל - בראשית האיוונט ציינתי שהמסע בפסח וייתכן כי חנויות יהיו סגורות או לא מוכרות חמץ. התכוננתי לכך שאני שורד על קבנוס  מים וקפה, אך הדאגה שלי הייתה לשאר החברה, שאת רובם לא הכרתי חוץ מפרצופים בפייסבוק. למזלנו, חנויות הנוחות בתחנות הדלק מכרו כריכים כשרים ושאר נשנושים. אף אחד לא נותר רעב.

ואלו שמות בני ישראל שהחלו והצטרפו במהלך המסע:

רפי - כתום 1050

ניר – F800
ואנכי על האסקי 701

זהו נגמר! עוד חיבור בין אדם ומכונה לאימא אדמה.

עד המסע הבא זכרו, שכולנו כאן אורחים של הטבע.

קובץ TWL לשימוש במכשירי GPS:

הקובץ המתוכנן של היום הראשון והצפוני של מסע חוצה ישראל אופנועים - פסח 2017. הקובץ בפורמט TWL יפתח בתוכנות ניווט של ארץ ישראל  נביגייד או עמוד ענן

להורדת הקובץ לחץ כאן

הקובץ המתוכנן של היום השני והמרכזי של מסע חוצה ישראל אופנועים - פסח 2017. הקובץ בפורמט TWL יפתח בתוכנות ניווט של ארץ ישראל  נביגייד או עמוד ענן

קובץ TWL לשימוש במכשירי GPS:

הקובץ המתוכנן של היום השלישי והדרומי של מסע חוצה ישראל אופנועים - פסח 2017. הקובץ בפורמט TWL יפתח בתוכנות ניווט של ארץ ישראל  נביגייד או עמוד ענן

להורדת הקובץ לחץ כאן

קישורים לעזר:

טיפים לציוד רכיבה - אופנוען שטח טיפים להכנת אופנוע למסעות ארוכים טלפונים לשעת חירום למטייל בשבילי הארץ רוכבים בטבע בדרך ארץ מסעות האופנועים המודרכים של אתר השטח בעולם