כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

מזראטי ופרארי אחת לאורך דרך אלון

כבישים מפותלים עם נוף מקסים, ספורט משולב עם נוחות ופינוק - הכבישים עליהם נהגנו לאורך דרך אלון והגלבוע - בדיוק מה כשהאיטלקים חשבו כאשר ייצרו את מכונות הנהיגה היוקרתיות שלהם.
סיפור טיול הכביש של מזראטי ופרארי לאורך דרך ההר המזרחית מירושלים ועד לגלבוע ביום שישי 26.5.17

נאספים ומתחילים

לאורכו של כביש 1 החדש טיפסנו לירושלים, חצינו את קו פרשת המים של ישראל וירדנו מזרחה לעבר המדבר והבקעה. בכניסה לאכסניית השומרוני הטוב התכנסנו, המשכנו בירידה על כביש 1 לכיוון ים המלח ופנינו לכיוון מצפה יריחו. אכסניית השומרוני הטוב: שריד לכנסייה ביזנטית ולפונדק ששימש את הולכי הרגל בין ירושלים לים המלח וליריחו. כאן ע''פ האמונה הנוצרית הנחה ישו את תלמידיו לנהוג במידת החסד עם כל בני האדם ככתוב בתורה ‘‘ואהבת את רעך כמוך’‘.

בתצפית על מנזר סנט ג'ורג'

בתצפית על מנזר סנט ג'ורג'בתצפית על מנזר סנט ג'ורג'

הלוך - חזור למנזר סנט ג'ורג'

הכביש המוביל לעבר המנזר הוא צר, מפותל, מהנה במיוחד לנהיגה אך גם מחייב משנה זהירות בשל התנועה הנגדית. ממצפה יריחו נסענו עד לשער המנזר המבודד הבנוי על המצוק של נחל פרת הוא וואדי קלט. שתינו מיץ אצל הסוחרים מיריחו וטיפסנו למרפסת התצפית על מנזר סנט ג'ורג'. המנזר נבנה במאה החמישית והורחב במהלך המאה השישית על ידי נזיר בשם גיאורגיוס שעל שמו נקרא המנזר. הנוצרים מאמינים כי כאן נמצאת המערה בה התגורר אליהו הנביא וכי במערה זו בישר המלאך לסבו של ישו, יואכים, כי אשתו חנה תלד את מרים הבתולה, אימו של ישוע (ישו). לאחר מלחמת ששת הימים וכיבוש השטח ע’‘י ישראל הרחיבו הציבו הנזירים את המנזר והציבו צלבי ברזל רבים על הגבעות שמסביב ובפתחי מערות ההתבודדות שלהם. כיום חיים במנזר כ-10 נזירים.

צפונה על דרך אלון

נסענו צפונה לאורכה של דרך אלון, על שמו של יגאל אלון - כביש מופתל הבנוי באמצע הגובה, ממזרח להרי השומרון וממערב ומעל כביש 90 החוצה את בקעת הירדן. לאורכו של הכביש מעט יישובים/מאהלים בדואים של תושבי הבקעה ו- 14 יישובים ישראליים: אלון, מצפה חגית, מעלה מכמש, רימונים, כוכב השחר, מעלה אפרים, גיתית, מכורה, חמרה, בקעות, רועי, חמדת, משכיות, רותם ומחולה.

מטפסים לגלבוע

ממזרח למערב טיפסנו על קו הרכס של הגלבוע שמצפון הנוף מתחלף מבקעת הירדן לבקעת בית שאן ועד לתבור. ולסיום, כשכולם בריאים ושלמים, ללא תקלות וללא אף פנצ'ר (איזה כייף) עצרנו לאכול בקימל בגלבוע.

תודה רבה לכל המשתתפים ולאנשי אוטואיטליה על הטיול

תודה רבה לכל המשתתפים ולאנשי אוטואיטליה על הטיולתודה רבה לכל המשתתפים ולאנשי אוטואיטליה על הטיול

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

09 ביוני 2017 ב 17:14

אהבתי

התרשמתי מהטיולים המשותפים שלכם