שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדור הבא של הדאסטר יוצג בעוד כחודשיים

תערוכת הרכב בפרנקפורט, שתתקיים בחודש ספטמבר, תהווה את הבמה להצגת הדור השני של הג'יפון המפתיע מבית דאצ'יה

עבור אנשים שקונים רכב חדש עם כוונות לרדת לשטח מדי פעם, הדאצ'יה דאסטר הוא אחת הבחירות הכי נכונות לטעמי בשוק הרכב הישראלי והוא "סובל" רק ממגרעת אחת – בגרסת ה-4X4 אין לו גיר אוטומטי, "תקלה" רצינית ביותר עבור הקונה הממוצע. אנחנו אוהבים אותו, גם עם הגיר הידני, אבל בדור הבא שלו ייתכן שה"בעיה" תיפתר...

למדינת ישראל הגיע הדאסטר מבחן דרכים - דאסטר לפני כשנתיים בערך, אבל על כבישי העולם – וגם בשטח – הוא מתרוצץ כבר מ-2009. וכיאה לדגם בא בימים, הוא עומד להיות מוחלף בקרוב בדור חדש, שיוצג בתערוכת הרכב בפרנקפורט, שתיפתח בחודש ספטמבר. בחברה לא ממהרים לגלות פרטים על המחליף, אבל נתונים כאלה ואחרים זלגו כמובן לרשת.

ועל פי הדליפות הללו, הדור השני של הדאסטר נבנה ככל הנראה על פלטפורמת ה- CMF של קונצרן רנו-ניסאן, אליו שייכת דאצ'יה, פלטפורמה המשרתת את הניסאן קשקאי והרנו קדג'אר מבחן דרכים - קדגאר. השימוש בבסיס הזה נותן אפשרות לדגם מאורך, עם שבעה מקומות ישיבה, שיגיע במהלך 2018.

יוחלף בקרוב. הדאסטר הנוכחי

יוחלף בקרוב. הדאסטר הנוכחי

מבחינה עיצובית, ישמר המראה הפונקציונלי והקופסתי משהו, עם שינוי בחרטום ויחידות תאורה חדשות. גם בחלק הפנימי לא יהיו שיפורים דרסטיים, כשהמגמה הכללית היא לשמור על התדמית של רכב "שבא לעשות עבודה" וכמובן להשאיר את רמת המחיר קרובה ככל האפשר לזאת הנוכחית.

מכנית, מנוע הבנזין בנפח 1.2 ליטר המספק 125 כ''ס, יישאר ככל הנראה, אך בגזרת הדיזל צפוי מנוע 1.6 ליטר יעיל וחסכוני יותר שיחליף את ה- 1.5 dCi הנוכחי שמספק 110 כ"ס. מלבד הגיר הידני המוכר, את גרסת הדיזל אפשר יהיה לקבל עם תיבה אוטומטית חדשה, כפולת מצמדים, עם שש מהירויות, שהושקה לאחרונה באירופה. לא ברור עדיין אם הגרסה הזו תגיע גם עם הנעה 4X4, אבל אם כן, אין ספק שצפויה לה הצלחה רבה אצלנו.

 כך נראה הדאסטר החדש בעיני רוחו של האמן הרומני סטליאן רטוי

כך נראה הדאסטר החדש בעיני רוחו של האמן הרומני סטליאן רטוי


 

תגובות

0 תגובות