שטח 4X4 > טיפ שטח > טיפ בטיחות

הכן רכבך ועצמך לקיץ

עם בוא הקיץ החם ישנן מספר פעולות בהן עלינו לנקוט כדי שחלילה לא נתקע עם רכבינו:

 

 


פעולות ברכב:

בדיקת מערכת קירור המנוע שתכלול בדיקת חיצונית של רשת המצנן (הרדיאטור) ולוודא שהרשת החיצונית נקיה מחרקים אבק וכל מיני עצמים העלולים לחסום את זרימת האוויר. בדיקה פנימית: לוודא שנוזל הקירור צלול ואינו עכור- דבר שיעיד כי מעברי נוזל הקירור סתומים בבוץ ובחול. אם אכן הנוזל עכור ואינו צלול כדאי לפנות למוסך מתאים ולבצע ניקוי מצנן.

 

בדיקה ויזואלית של צנרת נוזל הקירור: לוודא שהצינורות שלמים ואינם יבשים וסדוקים ולא ניכרות התנפחויות ובליטות חשודות בצינורות, אם יש לכם חשש כי הצינור אינו תקין מומלץ להגיע למוסך ולהחליפו דקה לפני שהוא נקרע ואתם תקועים במקום ובזמן הכי לא מתאימים.

 

בדיקת מערכת מיזוג האוויר: מומלץ לבדוק במוסך המתמחה במערכות מיזוג אוויר שלא חסר גז ושאין נזילות גז ושמן מהמערכת. כדאי להחליף את מסנן מערכת המיזוג (ברכבים בהם קיים מסנן) אחת לשנה או אחת לטיפול כדי לוודא כי זרימת האוויר לחלל הרכב הינה מיטבית.

 

בדיקת צמיגים: הצמיגים הם החלק החשוב ביותר לשמירת הקשר של הרכב עם הכביש ושלכם כמשתמשים עם החיים! יש לוודא לפני כל יציאה לנסיעה ארוכה כי לחצי הניפוח הינם בהתאם להוראות היצרן ויש להתאים את לחצי הניפוח לתכולת הרכב דהיינו, מספר הנוסעים ומשקל הציוד המועמס.

 

כמו כן יש לערוך בדיקה ויזואלית ולוודא כי הצמיגים אינם יבשים וסדוקים וכי טרם עברו 4 שנים מיום ייצורם (תאריך הייצור מוטבע על הצמיג ב-4 ספרות, לדוגמא: 2217 המספרים האלה אומרים שהצמיג יוצר בשבוע ה-22 בשנת 2017).
זכרו כי צמיגים תקינים ולחצי ניפוח תקינים ימנעו את סכנת התחממות היתר של הצמיג ובעקבות התחממות היתר את פיצוץ הצמיג. כמו כן, כדאי להקפיד כי במקרה ולא מוחלפים כל ארבעת הצמיגים - יש להקפיד שאת זוג הצמיגים החדש/ או במצב הטוב יותר יש להתקין על הציר האחורי! לא חשוב אם הרכב מונע ע״י הנעה קדמית או הנעה אחורית, הדגש הוא שאם יתפוצץ צמיג אחורי - סיכויי התהפכות הרכב הינם גבוהים ביותר! לעומת זאת, אם יתפוצץ צמיג קדמי תמיד נוכל לשלוט ברכב באמצעות ההגה.
 

 



בדקו כי להבי המגבים הינם תקינים ומערכת התזת נוזל ניקוי החלונות תקינה - הנושא חשוב כיוון שכשנוהגים ומביטים דרך שמשה קדמית מלוכלכת - סיכויי הסינוור של הנהג גבוהים הרבה יותר לכן יש לוודא טרם יציאתינו ששמשות הרכב, מראות התשקיף ופנסי הרכב נקיים.

 

בדקו טרם יציאתכם שכל פנסי הרכב תקינים ופועלים כשורה. ראות ונראות חשובים ביותר ומומלץ בחום להדליק את אורת הדרך בכל הנסיעה גם ברכבים המצויידים באור יום (פנסי הלד בחזית הרכב) זכרו כי תאורת היום (DRL) אינה מפעילה את האורות האחוריים! רבים מהנהגים/נהגות אינם זוכרים להפעיל את האורות המלאים במעבר מיום ללילה וממשיכים לנהוג ללא תאורה אחורית. נהיגה באורות מלאים גם בתקופה בה איננו מחוייבים על פי חוק מגבירה מאד את ניראותכם ובהתאם את בטיחותכם!



פעולות לנהג/נהגת
הקפידו על שינה תקינה בטרם יציאתכם לנהיגה ממושכת. צאו לדרך לאחר שאכלתם משהו קל, הקפדתם על שתיה, ובצעתם את כל הבדיקות לרכב.

 

נסו לצאת לדרככם בשעות הקרירות יותר של היממה, דהיינו: מוקדם בבוקר או לעת ערב, אך לא בשעות בהן הגוף רגיל ונוטה להירדמות!

 

הקפידו לעצור מספר פעמים לעצירות רענון בהן תאכלו משהו קל, שתו משקה מרענן, מתחו איברים ואז המשיכו בדרככם בבטחה.

 

אם יוצאים לדרך בחברת הילדים והנוער- הכינו להם אמצעי תעסוקה מראש, השתדלו למנוע ככל הניתן ריבים ונדנודים מיושבי הספסל האחורי שעלולים להסיח את דעתכם מהנהיגה ומהנעשה בכביש.

 

הבה נעבור כולנו את הקיץ בביטחה וללא תאונות!

 

תגובות

0 תגובות