שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בעתיד הקרוב: רכב שטח אוטונומי לחלוטין

הנהגים הופכים למיותרים: חברת פורד רשמה פטנט לרכב שטח נהוג על ידי מחשב שיידע להעריך דרגות קושי של מכשולים ולהחליט האם אפשר לעבור אותם

מעבר ליכולת להביא אותנו למקומות מעניינים שקשה להגיע אליהם בצורה אחרת, רכב השטח מספק לנו גם חוויית נהיגה משכרת. למי שמכור, אין סיפוק גדול יותר מהידיעה שהצליח להתגבר על כל המכשולים והאתגרים שעמדו מולו. כפי שהגדיר זאת אחד המטיילים שלי לאחר טיול השטח הראשון עם הרנגלר החדש שרכש: "זה יותר טוב מאורגזמה".

לא נכנס לדיון אם הוא צדק או לא באמירה הזו, אבל נראה שהקידמה הטכנולוגית מאיימת לגזול מאיתנו גם את ההנאה הזו. אחרי שלמדנו לחיות עם הבקרות האלקטרוניות למיניהן, שהופכות את הנסיעה בשטח לקלה יותר מתמיד ובמידה מסוימת "הרגו" לנו את הכיף, מגיע חברת פורד עם בשורה חדשה: רכב אוטונומי לשטח. לנד רובר כבר הציגה לפני כשנה רכב שטח עם יכולות אוטונומיות, אבל שם הנהג עדיין נדרש כדי לכוון את ההגה. בפורד הלכו צעד אחד קדימה וייתרו לחלוטין את הנהג.

בעתיד לא יהיה צורך להניח ידיים על ההגה

החברה רשמה לאחרונה פטנט על מערכת שמאפשרת לכלי רכב לנווט את עצמם בשטח, באופן עצמאי. בבסיס המערכת מחשב שלתוכו מוזנים אינספור תרחישים אפשריים ובעזרת מצלמות היקפיות וחיישנים שונים המחשב "יחליט" אם המכשול שניצב לפניו עביר ולא מסוכן, או שיש לסגת ולנסות לעקוף אותו. אם ההחלטה תהיה "כן" כל המערכות המכניות והאלקטרוניות ישולבו בצורה אופטימלית כדי לאפשר את המעבר, ללא סיכון הנוסעים. במידה שהמכשול נראה עביר אבל עם פוטנציאל מסוים להסתבכות, המחשב ימליץ לנוסעים לצאת אל מחוץ לרכב. כדי לא לגזול לחלוטין את חוויית הנהיגה, כל רכב אוטונומי יצויד בשלט שיאפשר לנהג לנטרל את המחשב ולנהוג בעצמו.

לי אין ספק מה אעשה – ברור שאנטרל את המחשב. לא רק בשטח, כל הזמן. ומה איתכם?

חלק מתרשימי המערכת של פורד

תגובות

0 תגובות