דקאר 2018: יוצאים לדרך

השנה חוגגים בראלי פעמיים: זאת הפעם ה-40 שהוא מתקיים, כמעט ברציפות, וזאת שנתו העשירית בדרום אמריקה. ומה צפוי לנו? באופנועים הכל פתוח, במכוניות מקווים להפתעות, אבל כנראה שלא יהיו כאלו במשאיות

אם תשאלו את מכורי הדקאר, גם ה"כבדים"  ביותר, מי ניצח בראלי הראשון, או בשני ואפילו בשלישי והרביעי, סביר להניח שהם יצטרכו לאמץ חזק את תאי המוח ולא בטוח שיזכרו את השמות. כי בשנים ההן, 1979-1983, הדקאר היה עסק חובבני למדי, ברוח אותה הגה היוזם, טיירי סאבין. מאז נשרפו הרבה מאוד ליטרים של בנזין וסולר בדיונות של אפריקה ודרום אמריקה, והראלי הפך לזירת יחצ"נות של יצרניות רכב שונות, שמנצלות את האימפקט התקשורתי האדיר לקידום המותגים שלהן. ובכל זאת, מיליוני צופים עוקבים במתח  אחר המתחרים, גם אם היו שנים בהן התוצאות היו די צפויות מראש...

מבחינה זו, צפויה לנו השנה תחרות מעניינת, בוודאי בזירת האופנועים. לאחר שלטון אבסולוטי של מארק קומה וסיריל דפרה, שחלקו ביניהם את כל התארים במשך עשר שנים רצופות, הם פינו את הזירה לדור חדש של רוכבים. וכך ראינו את טובי פרייס האוסטרלי זוכה ב-2016  ואת סאם סנדרלנד מאנגליה ב-2017. שניהם מתחרים גם השנה והם כמובן בין המועמדים לנצח, יחד עם עוד רוכבים מעולים שעל הנייר יש להם סיכויים טובים לנצח כמו ווקנר, ברדה, ואן בוורן, קוונטנילה ומאו.

פירואט עם טויוטה. דה-ויליה פותח את דקאר 2018

במכוניות, צפוי קרב צפוף בין שלוש קבוצות יצרן: פיג'ו עם נבחרת הנהגים המצוינת שלה, טויוטה עם אל עטייה ודה-ויליה, ו-X-raid עם מכוניות המיני ששלחה צי של שבע מכוניות הנהוגות בין היתר על ידי הירבונן, רומה ואל-רז'י. השנה, נוכל לבחון יותר לעמוק את סוגיית ההנעה: האם עדיפה באגי כמו של פיג'ו או רכב 4X4 כמו של טויוטה, שמגיעה עם רכב חדש שנבנה מהיסוד. ה"טסט" בסוגיה זו יעשה על מכוניות המיני, שחלקן מצוידות בהנעה אחורית בלבד.

במשאיות תהיה בוודאי דומיננטיות של קבוצת קאמאז, כפי שקיימת כמעט בכל ראלי. השנה היא צפויה עוד לגדול, משום שמתחרה היחיד כמעט שערער על ההגמוניה של הרוסים, ג'ררד דה-רוי, בחר להתחרות ב"אקו ראלי" באפריקה, המתקיים גם הוא בימים אלה. בקטגוריית המשאיות יש לנו נציגות כחול-לבן, בדמות משאית הדאף שמספרה 528 בה נוהג אביב קדשאי, יחד עם נווטו הקבוע יזהר ערמוני. השלישי בצוות הוא מעוז וילדר. זאת הפעם הראשונה שצוות ישראלי מתחרה בקטגוריה הזו, בראלי כלשהו.

בזווית הראיה האישית שלי, חגיגת העשורים יכולה להסתמן כתחילתו של שינוי בזירת הנהגים בקטגוריית המכוניות, כפי שקרה עם הרוכבים. מרבית השמות המובילים כבר נמצאים איתנו זמן רב, וקשה מאוד לנצח את הראלי כשלאחד המתחרים שלך קוראים סטפן פטרהנסל... אם קבוצת פיג'ו אכן תפרוש מהתחרויות אחרי הראלי הנוכחי, כפי שהצהירו מנהליה, אולי נראה גם את גדול הנהגים פורש, יחד עם סאיינז (לואב כבר הודיע שלא יתחרה יותר בדקאר, בכל סיטואציה) והצמרת תתפנה לדור צעיר יותר. רק שיש לי איזו תחושת בטן עמומה שההודעה של פיג'ו על הפרישה באה רק כדי לפנות את הדרך לחברה האחות שלה, סיטרואן, כפי שקרה בשנות ה-90. המכונית הרי כבר מוכנה, צריך רק לשנות את הסמליל...        

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - גרא

09 בינואר ב 19:28

מתי זה מתחיל?
באיזה ערוץ זה משדר?

2

Ogash Ofer

09 בינואר ב 21:10

התחיל ביום ראשון 7 לינואר.
משודר בחצות בערוצי הספורט.