שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דגם חדש לג'יפ: גרנד קומנדר

לא, זה לא הגרנד ואגוניר, אלא דגם עם שבעה מקומות ישיבה המיועד בשלב זה לשוק הסיני בלבד

קונצרן פיאט-קרייזלר (FCA) ממשיך לחדש ולעדכן את מגוון דגמי חטיבת ג'יפ, והפעם על הפרק רכב גדול עם שבעה מושבים. הדגם החדש, שקיבל את השם גרנד קומנדר, מיועד בשלב זה לשוק הסיני בלבד והוא ייחשף רשמית בתערוכת הרכב של בייג'ין בחודש אפריל הקרוב.

הגרנד קומנדר, שאורכו הכולל קרוב ל-5 מטר על בסיס גלגלים של 2.8 מטר ורוחב של 1.9 מטר, יקבל ברמת הבסיס את מנוע הטורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר ש"הושאל" מהרנגלר החדש. המנוע הזה מספק 268 כ"ס ומומנט של כ-40 קג"מ, והוא ישודך ככל הנראה לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים. הנעה בכל הגלגלים תהיה אופציה, אך לא דווח עדיין באיזו מערכת הנעה מדובר בדיוק.

העיצוב והמימדים דומים אלה של הגרנד צ'ירוקי

מבחינה עיצובית, הדגם החדש דומה מאוד לגרנד צ'ירוקי, גם במימדים, ונראה כי שורת המושבים הנוספת תבוא בעיקר על חשבון נפח תא המטען. לעת עתה נחשפו שתי רמות גימור, לונגיטיוד ולימיטד, אך ייתכן שבדגמי הייצור יוצעו רמות גימור נוספות.

אל תבלבלו בין הדגם לזה לגרנד ואגוניר שעדיין נמצא בקנה של JEEP, וצפוי להגיע בעוד שנה או שנתיים, יחד עם הדור הבא של הגרנד צ'ירוקי. לאחר התחלת הייצור של הרנגלר החדש, מתיחת הפנים לצ'ירוקי ולרנגייד (שייחשף בקרוב) והטנדר שעומד להגיח בקרוב - קונצרן FCA ישלים סבב של התחדשות בכל דגמי JEEP, שמהווים נתח חשוב מאוד בעוגת המכירות שלו.