שטח 4X4 > כתבות > חדשות

היהלום שבכתר: SUV מתוצרת רולס רויס

רולס רויס הציגה השבוע את מה שעשוי להיות ה-SUV היקר ביותר בייצור סדרתי - הקולינן, במחיר התחלתי של 325 אלף דולר

אחרי ציפייה ארוכה הציגה השבוע חברת רולס רויס את ה-SUV הראשון מתוצרתה – הקולינן (Cullinan), שנקרא על שמו של היהלום הגולמי הגדול ביותר שהתגלה אי פעם. ואם יהלום, אז גם המחיר הולם: 325 אלף דולר כמחיר בסיס, עוד לפני שמתחילים לחשוב על תוספות.

בעניין התוספות, המפרט העשיר של הקולינן לא משאיר הרבה מקום לכאלה. זה מתחיל בבייסיק, עם מנוע V12 בנפח 6.75 ליטר שבעזרת טורבו כפול מפיק 563 כ"ס, העוברים לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים, והנעה 4X4 קבועה. מערכת מתלי אוויר דואגת לנסיעה רכה ונעימה והיגוי בכל ארבעת הגלגלים משפר את יכולת התמרון. יש כמובן גם את כל אמצעי הבטיחות המתקדמים ביותר, ומערכות מידע ובידור. ולמי שירצה לשרוט קצת את הצבע, תהיה מערכת בקרה לנסיעה בשטח.

image

אבל הפינוק האמיתי הוא בכל הקשור לאבזור הפנים: ריפוי עור כמובן משולבים בעץ ומתכת מוברשת, ואופציה לסידור המושבים האחוריים כסלון ביתי עם קונסולה מרכזית שבה מקרר, דקטנר ליין, כוסות לוויסקי וגביעים לשמפניה.

על פי הפרסומים, כבר צץ שייח' שרצה להיות הבעלים הראשון של ה-SUV הזה, והסכים לשלם 640 אלף דולר כדי לקבל את הכלי הראשון שיורד מפס הייצור.

הקולינן המקורי, שהתגלה במכרה יהלומים בדרום אפריקה בתחילת המאה ה-20, הוענק כמתנה לאדוארד השביעי, מלך אנגליה דאז. היהלום בוקע ל-9 יהלומים מלוטשים, אחד מהם שובץ בשרביט של מלך אנגליה. העברת היהלום מדרום אפריקה לאנגליה היתה מבצע מהסרטים: יהלום דמי נשלח בספינה מאובטחת כהטעיה, בעוד היהלום האמיתי נשלח ללונדון באמצעות דואר רשום רגיל, לאחר שבוטח בסכום של 1,250,000 דולר...

image