כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

מזראטי בסיור עיתונאים לאורך "הגדר הטובה"

לבנטה, ג'יבלי וקוואטרה-פורטה יצאו לטיול בצפון...
סיור של עיתונאי רכב בכבישים המפותלים של צפון הארץ ולאורך "הגדר הטובה" - כביש הצפון הישן מאפשר לנהוג בכבישים מפותלים, ליהנות מהיכולות הדינאמיות הגבוהות של מזראטי, להרגיש את האיכות והפינוק של מזראטי ולחוות יום טיול דינאמי, ייחודי וארוך

מגזין אוטו: טיול לצפון בדגמי מזראטי החדשים

כותב ארז ליבן במגזין אוטו:

" שוב, חילוף זריז, התמקמות, ניתוק בקרות אחיזה, החלקה ושומרי סף דיגיטליים אחרים. אך הפעם אני מגלה - ניתוק מלא, מצב ספורט ו.... וואוו! רכב ספורט אמיתי. גם ברכב זה מצוי אותו מנוע 3.0 ליטר V6 טווין-טורבו שמספק 345 כ"ס. אך בהשוואה ללבנטה לוסו, משקל הרכב נמוך בכ-300 ק"ג, מה שמקצר את זמן ההאצה ל-100 קמ"ש בחצי שנייה, ההגה מתקשר כמצופה ברכב ספורטיבי, והתחושות מהשלדה עוברות ישירות אל הישבן - דרך מושבי ספורט שאוחזים בצורה נפלאה את הגוף. "

קישור לכתבה המלאה במגזין אוטו

מגזין THECAR: קלשונים בארץ הקודש

כותב נועם וינד במגזין thecar:

" זה התרחש לפני מספר ימים בחיפה, זה היה אחד האירועים הווקאלים הגדולים של השנה ואין ספק שכל מי שנכח במקום לא ישכח את החוויה עוד הרבה הרבה זמן.
לא, אני לא מתכוון להופעתו של הזמר עומר אדם בהיכל סמי עופר אלא לשואו שנתנו מפלטי האגזוז של הגיבלי בזמן שהם חצו את מנהרות הכרמל.
"

קישור לכתבה המלאה בדה-קאר

מגזין DRIVE TIME : מאזרטי – מהלבנטה והגיבלי ועד הקוואטרופורטה

כותב שמרון אנגל במגזין drive time:

" היא מרגישה קטנה וקלה מכפי משקלה האמיתי(קצת מעל 1.8 טון) – ובכביש המפותל תרגיש כבת לויה זריזה וקלילת צעדים. לגיבלי העדכנית היגוי כח חשמלי חדש, מוצלח יותר מההגה ההידראולי הקודם והכבד מדי, שמשום מה נעדר דיוק מספק. ההגה החדש בדיוק שם, מסייע לכם לכוון, לדייק – וללחוץ. המנוע, כמו בלבנטה בנזין אך עם אגזוסט קולני יותר בגרסת הגראנספורט בה נהגנו, רק מבקש. תנו לו עוד. ועוד. ועוד. ובעודו טס לכיוון 6500 הסל"ד, מתעצמת במקביל החויה.
כך מרגישה מאזרטי. כך נשמעת מאזרטי. היינו כחולמים.
"

קישור לכתבה המלאה ב-drivetime

מגזין את : הייטרים, תנוחו: מה הבנתי על החיים אחרי שנהגתי יום שלם במזראטי שעולה יותר ממיליון ש"ח?

כותבת נועה הרשקוביץ במגזין את:

" הרכב הבא בו נהגתי היה מדגם מזראטי גיבלי – אוטו שנראה כמו מכונית מירוץ מבחוץ ומתנהג כמו אחת מבפנים. יוקרתית עם אופי של פושטקית, בדיוק כמוני. הכימיה היתה מיידית. גם כאן יש פירוש תנ"כי לשם גיבלי, והוא "רוח חמה ויבשה הנושבת במדבר הסהרה לאורך כל השנה". אוקי בנים, מה שתגידו. בכל מקרה, לגיבלי יש את העיצוב הכי סטייל עד כה – מושבי עור אדומים בתוך מכונית שחורה ודוושות ממתכת שנותנות תחושה עוד יותר Raw לכל העניין. לשמחתי, עליתי לנהיגה כשהגענו לכביש מהיר כך שיצא לי לחוות איתה כמה עקיפות כיפיות במיוחד – לפעמים של שלושה רכבים בבת אחת, עניין של שניות – שאזכור למשך הרבה זמן. "

קישור לכתבה המלאה במגזין את

מזראטי למי שלא מכיר:

מזראטי היא יצרנית מכוניות איטלקית המתמחה בייצור מכוניות יוקרה. החברה נוסדה ב-1 בדצמבר 1914 בבולוניה שבאיטליה. משרדי החברה ממוקמים כיום במודנה. מזראטי היא חברה-בת של ענקית הרכב האיטלקית פיאט מאז שנת 1993. סמל החברה מורכב מקלשון.

האחים מזראטי, אלפיירי, בינדו, קארלו, אטורה וארנסטו, היו כולם מעורבים בתעשיית הרכב מתחילת המאה ה-20. שלושה מהאחים: אלפיירי, בינדו וארנסטו בנו ב-1923 מכוניות גראנד פרי 2 ליטר לחברת מכוניות המירוצים האיטלקית שפעלה דאז, דיאטו. ב-1926, דיאטו הודיעה שהיא מפסיקה לייצר מכוניות מרוץ. הפסקת ייצור מכוניות המירוץ של דיאטו הובילה לייצור מכונית המזראטי הראשונה, וכמובן להיווסדותו של המותג מזראטי. אחת המכוניות הראשונות שיוצרו על ידי מזראטי זכתה בשנת 1926 במרוץ טארגה פלוריו, מרוץ מכוניות מפורסם באותה תקופה שנערך בהרי סיציליה ליד פאלרמו. לאחר ההצלחה במירוצים האלו, חברת מזראטי התחילה לייצר מכוניות מרוץ עם 4, 6, 8 ו-16 צילינדרים.

סמל הקלשון של חברת מזראטי מושפע ממזרקת נפטון שבפיאצה מג'ורה בבולוניה. ב-1920 אחד מהאחים מזראטי, מריו (שהיה גם אמן), השתמש בסמל הזה ללוגו של החברה לאחר ששמע לעצתו של חבר המשפחה מרקיס דייגו דה סטרליך. מאוחר יותר סיפרו מקימי החברה כי הסמל התאים במיוחד לחברה שלהם מכיוון שנפטון מסמל כוח ומרץ, בדיוק כמו מכוניות מזראטי, לדבריהם. בנוסף לזאת, מקימי החברה רצו לבחור בסמל שמייצג את העיר ממנה באו, ולכן בחרו במזרקה המפורסמת שנמצאת בעיר הולדתם.

האח הבכור אלפיירי מזראטי מת ב-1932, אך שלושת האחים האחרים (בינדו, ארנסטו ואטורה) המשיכו את מורשתו וייצרו מכוניות שזכו במירוצים ובתהילה.