שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שברולט בלייזר: שם ישן, דגם חדש

השבוע חשפה שברולט דגם חדש שנושא שם מיתולוגי, אך בניגוד לאב הקדמון שהיה רכב שטח מסוקס, קרובו הצעיר הוא קרוס-אובר אופנתי

פעם, בעבר מעורפל הצבוע בגוונים נוסטלגיים, משאת נפשם של לא מעט מאריות השטח היה הבלייזר של שברולט. ג'מוס מגודל שנבנה על שלדת הטנדרים פול-סייז של ג'נרל מוטורס, עם מנועי V-8 עתירי מומנט (תחילה בנזין ואחר כך גם דיזל), שתהילתו גדלה שלאחר שנבחר לשמש כרכב ה"חום" של הקצונה הבכירה ביחידות הקרביות. בהמשך, ערכה ג'י. אם שינוי בשמות הדגמים שלה, והשם בלייזר ניתן לרכב שטח שנבנה על בסיס הסונומה והבלייזר המקורי קיבל את השם טאהו. אחיו התאום שנשא את הסמליל של GMC, שנקרא תחילה ג'ימי, הפך במקביל ליוקון. הבלייזר על בסיס הסונומה, שנקרא במחוזותינו ה"בלייזר הקטן", נעלם כליל בשלב מסוים מההיצע של החברה.

הבלייזר של פעם

ועכשיו חוזר השם לקטלוג של ג'נרל מוטורס, עם בלייזר חדש שהוצג השבוע. אבל הפעם מדובר בקרוס-אובר אופנתי ולא בחיית שטח, עם חרטום אגרסיבי וקווים זורמים. הדגם החדש יוצע בשלוש רמות גימור, שיבדלו ביניהם גם בפריטי עיצוב חיצוניים. היצע המנועים יכלול שני מנועי בנזין, האחד עם ארבע בוכנות בנפח 2.5 ליטר שיספק 193 כ"ס והשני V-6 בנפח 3.6 ליטר עם 305 כ"ס. שני המנועים ישודכו לתיבות אוטומטיות עם תשעה הילוכים והנעה 4X4 קבועה הניתנת לניתוק, כך שהכוח יועבר לגלגלים הקדמיים בלבד. יכולת הגרירה של הדגם הבכיר עומדת על כשני טון, לנגרר עם בלמים כמובן.

הבלייזר החדש

מרחב פנימי גדול יוכל לקלוט בקלות חמישה נוסעים, כשהמושב האחורי ניתן להסעה קדימה או אחורה בטווח של כ-15 ס"מ, כדי להגדיל את שטח תא המטען או לחלופין לקבל מרווח לרגלי הנוסעים, כתלוי בצרכים. בשתי רמות הגימור הגבוהות, מותקנת בתא המטען מערכת ייחודית של שברולט - Cargo Management System – המאפשרת לחלק אותו למספר תאים קטנים, כדי לאבטח הובלה של חפצים קטנים.

הדגם החדש, שנבנה במקסיקו, יוצב באמצע היצע דגמי הפנאי של שברולט, בין האקווינוקס הקטן יותר לבין הטראוורס הגדול והוא אמור להתחרות בברונקו החדש של פורד שצפוי להיחשף בקרוב. הבלייזר יגיע לישראל במהלך 2019.

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

30 ביוני 2018 ב 10:21

כך נפלו גיבורים!
הבלייזר הקשוח (והוא לא המותג הראשון שזה קורה לו) הופך לג'יפון עירוני...
אולי בעתיד נראה תהליך הפוך?