שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

סובארו פורסטר - ג'יפון פרקטי

כשנולד הפורסטר לבית סובארו עדיין לא ידענו לבטא היטב את המילה ג'יפון. סובארו שהייתה מחלוצות ההנעה הכפולה ביפן גם למכוניות משפחתיות החליטה להרים קצת את המרכב ולשווק סטיישן מוגבה עם הנעה כפולה אבל כמו הרבה חלוצים ההצלחה הגיעה רק אחר כך...

כשנולד הפורסטר לבית סובארו עדיין לא ידענו לבטא היטב את המילה ג'יפון. סובארו שהייתה מחלוצות ההנעה הכפולה ביפן גם למכוניות משפחתיות החליטה להרים קצת את המרכב ולשווק סטיישן מוגבה עם הנעה כפולה אבל כמו הרבה חלוצים ההצלחה הגיעה רק אחר כך. היצרנים שבאו אחריה הבינו מה חסר, את הסיבה קשה להסתיר לפורסטר אין פוזה, ותדמית יגיד לך כל סוכן מכירות היא הדבר החשוב ביותר בג'יפון.

לא מעט אנשים ואבא שלי בינהם מחפשים ג'יפון לנסיעה על שבילים כבושים ולחוף הים. הם אינם מוכנים לשלם הרבה יותר מ150000 ש''ח עבור ארבעה גלגלים אבל גם לא מוכנים להתפשר על רכב יד שניה, ריח הפלסטיק של ציפויי המושבים עושה להם את זה. עם נתוני הפתיחה האלה יצאנו לחפש לאבא שלי רכב. להבדיל מרנו סניק RX4 ומההונדה HRV הסובארו לא עושה רושם ש ל צעצוע חמוד ויפה בחניה של הבית. הכנפיים קצת תפוחות, פנסי ערפל בולטים בפגוש והכנה לגגון אבל בסה''כ רכב משעמם בכל הקשור לעיצוב. אמא שלי שלעיתים היא קצת מגזימה טענה שהוא מזכיר לה את הגרנד צ'ירוקי. המחיר אומנם כפול וגם עוצמת המנוע ועוד הרבה דברים אחרים אבל יש דימיון מסוים שמלמד לדעתי יותר מכל על השוק שאליו פונה סובארו. השוק האמריקאי.

פנים הרכב מואר היטב בזכות חלון גג גדול מאד המגיע עד מעל המושב האחורי. אבל כמו על העיצוב החיצוני ניתן לומר שעיצוב הפנים פרקטי ונראה שיחזיק לאורך זמן אבל הוא משעמם ואפילו מאכזב ביחס לאחיו הג'יפונים. המושבים הקדמיים נוחים ונותנים תמיכה טובה גם לצד, תנוחת הישיבה נמוכה יחסית לג'יפונים אבל היא מאפשרת שדה ראיה נוח בנסיעה על הכביש המבט לאחור קצת מוגבל בגלל אורכו של הרכב , מושב הנהג הנמוך והמשענות של הספסל האחורי. על הספסל האחורי ישבנו אני ושני אחי כולנו גבוהים ורחבים. הנסיעה הייתה נוחה גם מאחור אבל מקום לכתפיים לא היה לנו. אם יוצאים לטיול ארוך הנסיעה בפורסטר אינה מתאימה לשלושה מבוגרים גדולים מאחור אבל שני גברים ואישה או ילד יכולים להסתדר יפה. אחרי הספסל האחורי יש מקום מרווח לאיחסון או לילד שיכול לנוח שם עם קצת שמיכות ולהנות מהנוף. בזכות תא המטען הארוך ניתן גם לקפל את המשענת של המושב האחורי כך שנוצר שטח גדול שניתן לישון בו ואפילו אחי שגובהו יותר ממטר ותשעים השתרע לאורכו מלוא קומתו.

אבא שלי הניע ומנוע הבוקסר של סובארו ניעור לחיים. המנוע כמו העיצוב מאופק ומגרגר בשקט ליטר בנזין כל עשרה קילומטר. גם תיבת ההילוכים האוטומטית עם ארבע מהירויות יעילה ומאופקת. יחסי העברה ארוכים מדי אפילו בנסיעה משפחתית ולחיצה על מצב הספורט של הגיר מלמד מהר מאד עד כמה מוגבל המנוע של הרכב ביחס לשילדה המצוינת שלו. השילדה של הפורסטר היא הדבר המלהיב ביותר ברכב הזה. שינויי כיוון מהירים סוחפים את הרכב להיגוי יתר אבל השילדה וההנעה של ארבעת הגלגלים המבוקרת מחשב מייצבים את הרכב בביטחון ומספקים את מלוא ההנאה וההנעה מהמנוע המוגבל. גם בפניות הדוקות וגם במעבר מעל ''באמפרים'' נוחות הנסיעה מלפנים ומאחור משביעת רצון ומאפשרת לנהל שיחה רגועה בלי להרגיש שאתה נוסע ברכב עם יכולת שטח. הבלמים סטנדרטיים וכל עוד לא מעמיסים עליהם לחץ רב הם עושים את העבודה בעזרת מערכת ABS.

מעט מאד ציפיות היו לנו לפני הכניסה לשטח ואולי בגלל זה הופתענו לטובה מהיכולת של הרכב בדרכי העפר. השילדה המעולה מספקת הנעה צרופה בנסיעה מהירה בשבילים. מרווח הגחון מספק וההנעה מבוקרת המחשב עוזרת גם בטיפוס ובירידה בהעברת כוח המנוע אל הגלגלים האחוריים והקידמיים בהתאמה. בעליות ליד כביש חוצה ישראל מלמד הפורסטר שהוא יכול לעלות גם בזווית חדה בעי קר בזכות הילוך הכוח הראשון שלו שמזכיר רכב שטח אמיתי באיטיות ובשקט שבה הוא מטפל בעליה דרדרתית. אם תנסו לקבל יותר מזה לא תצליחו. הפורסטר אינו מיועד לשטח קשה בשל זווית הגישה והנטישה הנמוכה שלו. לפני הגלגלים הקדמיים ואחרי הגלגלים האחוריים יש הרבה פח ובכל בור משמעותי יקבל הפורסטר מכה. מיגונים לחלק הקידמי והאחורי הם חובה לכל מי שמתכוון לנסוע עימו באמת בשטח ובנוסף האגזוז בולט מתחת הגחון ויכול בקלות לקבל מכות. ב160000 ש''ח הייתי בודאי קונה רכב אחר כיוון שאני אוהב יותר טיולי שטח אמיתיים ולא שבילים כבושים בלבד. המנוע חלש, האיבזור משעמם אבל בסופו של היום המלצתי לאבא שלי לקנות. הפורסטר הוא רכב מגובש ועושה רושם אמין. השילדה מעולה, חלון השמש העליון מפנק והנסיעה בכביש נוחה. בשטח בסיוע של מגינים קדמיים ואחוריים הפורסטר יכול לספק חווית נסיעה בשבילים טובה משל המתחרים ובעיקר תחושה של ביטחון ואמינות. בניגוד למתחריו הפורסטר חף מכל פוזה אבל הוא מספק את הסחורה ואף מפתיע לפעמים גם בכביש וגם בשטח. למי שרוצה רכב חדש לנסיעה בשבילים במחיר סביר הפורסטר הוא התמורה הטובה ביותר לכסף.

- סוף -

תגובות

0 תגובות